TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

  • Start
  • rejestracja
Konto użytkownika
Aby korzystać z konta użytkownika musisz się najpierw zalogować.
Jeśli nie posiadasz jeszcze swojego konta - zarejestruj sie już teraz!

Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe














Minimum jedna opcja musi być wybrana
turystyczne


organizator, pośrednik
Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o przewoźniku
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe













Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o biurze podróży
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane











Profile społecznościowe



Dodatkowe informacje o użytkowniku

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Zamawiam darmowy newsletter


Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


ZATWIERDŹ

Dziękujemy za rejestrację

Wiadomość z potwierdzeniem oraz szczegółami została wysłana na adres e-mail podany przy wypełnianiu zlecenia.


ZAREJESTRUJ SIĘ

InfoBus

InfoTram

Budapeszt: Strajk kolejarzy wybuchnie bez ogłoszenia terminu
Roland von Bagratuni - Opublikowano: 21.02.2008 15:09:56
Budapeszt: Strajk kolejarzy wybuchnie bez ogłoszenia terminu
Jak informuje węgierska gazeta ekonomiczna Menedzsment Fórum, największy węgierski związek zawodowy kolejarzy VDSzSz chwilowo jeszcze wstrzymuje się od ogłoszenia terminu wznowienia strajku. Prezes związku Gaskópowołuje się na to, że w ten sposób MÁV nie będzie mógł mobilizować łamaczy strajku i znów puszczać pociągi bez kontroli, zagrażając tym życiu podróżnych i personelu. Wiceprezes VDSzSz Balázs Bárány na pytanie dziennikarza z agencji MTI podkreślił, że w sprawie terminu kontynuowania strajku nie zapadła decyzja komisji strajkowej. Komisja dzisiaj odbędzie swoje posiedzenie i dokona szczegółowej analizy powstałej sytuacji.
Dotychczasowe szkody strajkowe MÁV są następujące: 1 lutego: 268,6 milionów forintów, 4 lutego 121,5 milionów forintów, 5 lutego 114,6 milionów forintów, 6 lutego 133,1 milionów forintów. Ogółem jest to suma 650 milionów.

Oburzenie przeciwko kierownictwu MÁV i resortowi rośnie. Niedawno wyszło na jaw, że zarówno resort jak i przewoźnik stają się przedmiotem afer kryminalnych. M. in. dowiedziono, że wcześniejszy minister komunikacji Kóka przez pospolite oszustwo został prezesem SzDSz! W głosowaniu walnego zjazdu wzięło wówczas udział wielu takich ludzi, którzy nie byli nawet delegatami! Prokuratura Generalna wszczęła już w tej sprawie dochodzenie.
Ponieważ VDSzSz nie chce strajku „za wszelką cenę“- rozmowy mediacyjne z MÁV kontynuuje. Mediatorem jest sekretarz stanu w resorcie spraw socjalnych i zatrudnienia LászlóHerczog. Ale VDSzSz ze swych żądań nie popuści, bo sąd w swoim werdykcie nie zanegował ich słuszności. Kolejarze żądają ogółem 16,9%-owej podwyżki pensji dla tych firm, które zostały wydzielone z łona MÁV (MÁV Start Zrt., MÁV-TrakcióZrt., MÁV Gépészet Zrt.), ogółem dla rzeszy 13-14 tys. kolejarzy. Do tego dochodzi suma 250 tys forintów jednorazowej wypłaty.Kiedy sprzedano MÁV Cargo austriackiemu RCA i będącej z nią w konsorcjum węgiersko-austriackiej kolei GySEV/ROeEE, do skarbu państwa wpłynęła horrendalna suma 102,5 miliardów forintów, podczas kiedy przy rozpisywaniu przetargu kalkulowano jedynie 80 miliardów. I ta 40 miliardowa różnica jest ością w oku kolejarzy. Tym bardziej, że w międzyczasie pracownicy MÁV Cargo otrzymali wyrównanie płac do poziomu austriackiego! Czyli zarabiają wielokrotnie więcej, niż ich koledzy z pozostałych firm wydzielonych z łona MÁV!
MÁV uzyskaną sumę chce łożyć „na spłacenie długów kredytowych oraz rozwój techniczny i technologiczny“. Zarząd MÁV uparcie twierdzi, że na żądania kolejarzy nie ma pieniędzy, co VDSzSz uważa za nader niepoważne, bo według kalkulacji, spełnienie żądań kolejarzy pochłonęłoby zaledwie 14,6 miliardów forintów, a maksimum 28,1 miliardów! VDSzSz gotów jest nawet pójść na najróżniejsze kompromisy, np. obniżenie obowiązkowych godzin pracy zamiast podwyżki. Dzisiejsze rozmowy znów prowadzić będzie mediator w osobie ministra LászlóHerczoga.

Spodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na
Sprawdź też:
Węgry
MAV
Strajk
Zapraszamy do dyskusji także na naszym profilu ! W jednym miejscu wszystkie środki transportu publicznego!

Dodaj komentarz

Aby móc dodawać komentarze należy się zalogować
Portal TransInfo.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść zamieszczanych komentarzy. Mechanizm komentowania służy merytorycznej dyskusji dotyczącej informacji oraz materiałów umieszczanych w Portalu TransInfo.pl. Pragnąc przestrzegać obowiązującego prawa oraz zachować merytoryczny charakter dyskusji informujemy, że komentarze pozamerytoryczne, obraźliwe, utrzymane w tonie lekceważącym osoby trzecie lub zawierające jednoznaczne oskarżenia wobec tych osób będą usuwane. InfoBus zastrzega również sobie prawo redakcji bądź skrótów pojawiających się na portalu opinii.

Twój planner podróży


Z:
DO:
DATA
ODJAZDU
CZAS
ODJAZDU

SZUKAJ
Newsletter

Firma "JMK analizy rynku transportowego" oferuje na bieżąco aktualizowaną informację przetargową w zakresie dostaw taboru szynowego, autobusowego oraz obsługi linii komunikacyjnych. Wykup dostęp on-line!
Aktualizowane co miesiąc raporty na temat liczby zarejestrowanych nowych oraz używanych autobusów w Polsce to kompendium wiedzy na temat tego segmentu gospodarki. Analizy zawierają m.in. szczegółowe...
Sprawdź nasz nowy cennik reklamowy na rok 2019 Nasz portal działa w branży transportu publicznego od 2001 roku. Początkowo - tylko pod nazwą InfoBus.pl - obejmował tylko tematykę autobusową....