TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

  • Start
  • rejestracja
Konto użytkownika
Aby korzystać z konta użytkownika musisz się najpierw zalogować.
Jeśli nie posiadasz jeszcze swojego konta - zarejestruj sie już teraz!

Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe














Minimum jedna opcja musi być wybrana
turystyczne


organizator, pośrednik
Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o przewoźniku
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe













Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o biurze podróży
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane











Profile społecznościowe



Dodatkowe informacje o użytkowniku

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Zamawiam darmowy newsletter


Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


ZATWIERDŹ

Dziękujemy za rejestrację

Wiadomość z potwierdzeniem oraz szczegółami została wysłana na adres e-mail podany przy wypełnianiu zlecenia.


ZAREJESTRUJ SIĘ

InfoBus

InfoTram

Budapeszt: Z roku na rok spada ilość pasażerów
Roland von Bagratuni - Opublikowano: 25.03.2009 14:02:15
Budapeszt: Z roku na rok spada ilość pasażerów

Jak pisze centralny dziennik węgierski Magyar Hírlap, w roku 2008 znacznie mniej pasażerów skorzystało na Węgrzech z przejazdu koleją. Jedna z trzech węgierskich kolei pasażerskich: MÁV Start przewiozła aż o pięć milionów pasażerów mniej w 2008 r. w porównaniu z rokiem poprzednim. W 2007 ilość ta wynosiła 144 milionów osób, a w 2008 roku już tylko 139,4 milionów. W minionych sześciu latach najwięcej pasażerów przewieziono w 2004 roku: 158 milionów osób. Tak znaczny spadek pasażerów kierownictwo MÁV Start tłumaczy …zwiększeniem się sieci autostrad.
Oczywiście zdaniem specjalistów zarówno MÁV jak i władze resortu uczyniły wszystko, ażeby zdegradować kolej. Polityka biletowa coraz bardziej sprzyja autobusom, tymczasem powinno być na odwrót. Spadek ilości pasażerów spowodowały zarówno zamknięcia wielu „nierentownych”linii kolejowych, jak i stałe radykalne zmiany w rozkładzie. Ale najwięcej winy ponosi kolej przez nie branie pod uwagę zwyczajów pasażerów. Obecnie rzeczywiście do wielu miast węgierskich o wiele prościej jest dojechać samochodem czy autobusem niż pociągiem, a przecież powinno być wręcz odwrotnie!
W wielu przypadkach sytuacja jest niezmienna od dziesięcioleci. Ludzie miłujący teatr, na przykład do Segedyna czy do Peczu na tamtejszy spektakl mogą pojechać tylko i wyłącznie samochodem, albo też po przedstawieniu lokując się w hotelu, bo po 20.00 praktycznie nie było i w dalszym ciągu nie ma przynajmniej autobusu szynowego do Budapesztu! Nie lepsza jest sytuacja z innymi miastami posiadającymi teatr, czy inną atrakcję, która wieczorami mobilizuje ludzi.
Nie sprzyja przejazdom koleją na Węgrzech stały wzrost cen biletów, chociaż powinno być akurat na odwrót! W sąsiedniej Austrii czy Słowenii władze kolejowe wymyślają coraz to nowsze akcje tanich przejazdów, niekiedy proponując nawet 80-procentowe zniżki! Tymczasem na Węgrzech tylko w 2007 drastycznie o 33% podniesiono ceny biletów, podczas kiedy dochody mieszkańców katastrofalnie spadają.
MÁV dumnie szczyci się zakupem nowego taboru w postaci Flirtów Stadlera i Talentów Bombardiera oraz nowoczesnych wagonów Intercity. Ale składy Flirt i Talent spotkać można tylko na kilku liniach, na pozostałych wnętrza wagonów są brudne, toalety są odrażające, a przy tym pociągi bardzo często spóźniają się lub wypadają. Z powodu wygórowanych cen, wiele składów Intercity zieje pustkami, podczas kiedy MÁV zlikwidował kilka bardzo frekwentowanych połączeń, na przykład z Budapesztu do Kaposvár, Szekszárd i Salgótarján.
Podobnie do BKV, MÁV przerzedza kursy zapominając o tym, że większość ludzi nie nosi ze sobą rozkładu jazdy, przyjdzie na stację i czeka na pociąg. Jeżeli musi czekać ponad godzinę, najbliższym razem zapomni kolej i pojedzie autobusem lub samochodem. A przecież są kraje, gdzie kolej czyni wszystko, żeby zdobyć nowych pasażerów, oraz zwiększyć wygodę podróży. Bo nie tylko zakup nowoczesnych wagonów czy składów, a raczej przede wszystkim odpowiednia częstotliwość kursowania pociągów i przestrzeganie rozkładu oraz konkurencyjno niskie ceny biletów są tymi decydującymi czynnikami, którymi można przymilić lub w razie ich braku odrazić pasażerów.


Spodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na
Sprawdź też:
Węgry
MAV
MAV Start
Zapraszamy do dyskusji także na naszym profilu ! W jednym miejscu wszystkie środki transportu publicznego!

Dodaj komentarz

Aby móc dodawać komentarze należy się zalogować
Portal TransInfo.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść zamieszczanych komentarzy. Mechanizm komentowania służy merytorycznej dyskusji dotyczącej informacji oraz materiałów umieszczanych w Portalu TransInfo.pl. Pragnąc przestrzegać obowiązującego prawa oraz zachować merytoryczny charakter dyskusji informujemy, że komentarze pozamerytoryczne, obraźliwe, utrzymane w tonie lekceważącym osoby trzecie lub zawierające jednoznaczne oskarżenia wobec tych osób będą usuwane. InfoBus zastrzega również sobie prawo redakcji bądź skrótów pojawiających się na portalu opinii.

Twój planner podróży


Z:
DO:
DATA
ODJAZDU
CZAS
ODJAZDU

SZUKAJ
Newsletter

Firma "JMK analizy rynku transportowego" oferuje na bieżąco aktualizowaną informację przetargową w zakresie dostaw taboru szynowego, autobusowego oraz obsługi linii komunikacyjnych. Wykup dostęp on-line!
Aktualizowane co miesiąc raporty na temat liczby zarejestrowanych nowych oraz używanych autobusów w Polsce to kompendium wiedzy na temat tego segmentu gospodarki. Analizy zawierają m.in. szczegółowe...
Sprawdź nasz nowy cennik reklamowy na rok 2019 Nasz portal działa w branży transportu publicznego od 2001 roku. Początkowo - tylko pod nazwą InfoBus.pl - obejmował tylko tematykę autobusową....