Witamy na stronie Transinfo.pl Nie widzisz tego artykułu, bo blokujesz reklamy, korzystając z Adblocka. Oto co możesz zrobić: Wypróbuj subskrypcję TransInfo.pl (już od 15 zł za rok), która ograniczy Ci reklamy i nie zobaczysz tego komunikatu Już subskrybujesz TransInfo.pl? Zaloguj się

Budżet Łodzi: Priorytetem dokończenie budowy Łodzi Fabrycznej

inforail
07.01.2016 21:34
0 Komentarzy

Rok 2016 będzie rokiem kończenia wszystkich wielkich inwestycjiw Łodzi realizowanych przez ostatnie lata ? zapowiada prezydent Łodzi HannaZdanowska. Wśród największych wydatków planowanych w budżecie na 2016 r.znajduje się m.in. dokończenie budowy węzła multimodalnego przy dworcu ŁódźFabryczna. Przypomnijmy, że budowa dworca jest już opóźniona o blisko dwa lata.

W budżecie miasta na 2016 r. zapisano na inwestycje 607 mln zł,czyli o połowę mniej niż w 2015 r. Z nowej perspektywy unijnej miasto chcepozyskać środki m.in. na rozpoczęcie rewitalizacji obszarowej, którązaplanowano na lata 2014-20.

?Ten rok, który przed nami, to kończenie wszystkich inwestycji zostatnich lat? – powiedziała PAP prezydent Łodzi Hanna Zdanowska.

W budżecie na 2016 r. zaplanowano ponad 600 mln zł nainwestycje, z czego niemal 200 mln zł, to środki pochodzące jeszcze ze starejperspektywy finansowej. ?Czekamy w tej chwili na konkursy w ramach nowejperspektywy. Z chwilą, kiedy pojawią się konkursy i będziemy mogli rozpocząćrealizację kluczowych zadań dla miasta, sukcesywnie będziemy mogli dopisywać jedo budżetu po stronie i dochodów i wydatków? – zaznaczyła Zdanowska.

Prezydent Łodzi podkreśliła, że 2015 rok był rekordowy dlamiasta pod względem nakładów na inwestycje, choć – jak przypomniała ? także wpoprzednich dwóch latach na inwestycje przeznaczono łącznie ponad 2 mld zł.?Praktycznie po Warszawie to jest rekordowy w skali Polski rok jeśli chodzi oinwestycje? – zaznaczyła Zdanowska.

Największą inwestycją zakończoną w 2015 r. roku była trwającadwa lata przebudowa trasy W-Z – jednej z najważniejszych arterii, łączącej dwaduże osiedla: Retkinię i Olechów. Modernizacja objęła m.in. budowę ponad 17 kmnowych torowisk tramwajowych oraz czterech punktów przesiadkowych, w tymnowoczesnego dworca z czterema peronami. Inwestycja kosztowała niemal 780 mlnzł, z czego 532 mln zł to unijne dofinansowanie.

?Jak na inwestycję drogową w centrum miasta są to naprawdębardzo duże środki, nie licząc środków na zakup taboru? – zapowiada prezydentŁodzi.

W 2016 roku miasto planuje zakończyć przebudowę węzłamultimodalnego oraz dróg wokół podziemnego dworca Łódź Fabryczna, któryjesienią ma zostać oddany do użytku. Planowany jest także zakup nowego taborudla MPK.


Komentarze