TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

  • Start
  • rejestracja
Konto użytkownika
Aby korzystać z konta użytkownika musisz się najpierw zalogować.
Jeśli nie posiadasz jeszcze swojego konta - zarejestruj sie już teraz!

Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe














Minimum jedna opcja musi być wybrana
turystyczne


organizator, pośrednik
Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o przewoźniku
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe













Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o biurze podróży
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane











Profile społecznościowe



Dodatkowe informacje o użytkowniku

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Zamawiam darmowy newsletter


Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


ZATWIERDŹ

Dziękujemy za rejestrację

Wiadomość z potwierdzeniem oraz szczegółami została wysłana na adres e-mail podany przy wypełnianiu zlecenia.


ZAREJESTRUJ SIĘ

InfoBus

InfoTram

Były pracownik WARS-u walczy o przywrócenie do pracy
PAP InfoRail.pl - Opublikowano: 23.02.2017 00:06:00 2 komentarze
Były pracownik WARS-u walczy o przywrócenie do pracy

Przed krakowskim sądem w wydziale pracy ruszył proces zwolnionego z WARS-u konduktora i związkowca, który domaga się przywrócenia do pracy i zadośćuczynienia za dyskryminację. Obserwatorem procesu jest Helsińska Fundacja Praw Człowieka.

"Nasze zaangażowanie wynika z tego, że w naszej ocenie w tej sprawie istotny jest wątek dyskryminacyjny za względu na przynależność i działalność związkową pana powoda. Sąd będzie musiał zbadać, co było tak naprawdę powodem rozwiązania stosunku pracy ? te wskazane w wypowiedzeniu czy działalność na rzecz poprawy warunków pracy pracowników spółki" ? powiedział PAP przed rozprawą prawnik HFPC Jarosław Jagura.

Na prośbę HFPC Krzysztofa Bradlińskiego reprezentują przed sądem pro bono prawnicy z Kancelarii Wardyński i Wspólnicy.

Jak podaje HFPC, Krzysztof Bradliński przez wiele lat pracował jako konduktor w spółce kolejowej WARS S.A. i był aktywnym związkowcem walczącym o przestrzeganie praw pracowniczych w swoim zakładzie pracy. Wielokrotnie interweniował w kwestiach dotyczących zapewnienia konduktorom godziwych warunków odpoczynku podczas postoju przed wyruszeniem pociągu w relację powrotną. Konduktorzy m.in. musieli spać w nieogrzewanych wagonach, bez dostępu do prysznica lub toalety. Pracodawca nie chciał zaliczyć konduktorom okresu oczekiwania do czasu pracy i wypłacić dodatków za godziny nadliczbowe i przepracowane w porze nocnej. Te nieprawidłowości potwierdziła kontrola Państwowej Inspekcji Pracy.

W 2016 r. Bradliński został zwolniony z pracy, co uzasadniono m.in. tym, że użył stroju służbowego podczas demonstracji w obronie praw pracowniczych, a także nagrywał rozmowy z przełożonym. Wcześniej wystąpił z pozwem przeciwko swojemu pracodawcy o zapłatę dodatku za pracę w godzinach nadliczbowych i pracę w porze nocnej. "Mundur został uszyty przeze mnie, bo firma od 4,5-5 lat nie wyposażała nas w mundury, nie chciała także zwrócić kosztów uszycia. A nagrywałem osobę łamiącą prawo" ? mówił konduktor, opowiadając także o dyskryminacji go jako związkowca.

W pozwie do sądu pracy domagał się przywrócenia do pracy, ponieważ jego zdaniem wypowiedzenie umowy było nieuzasadnione i naruszało przepisy prawa. Później powództwo zostało rozszerzone o zarzuty dyskryminacji i żądanie zapłaty odszkodowania.

Na rozprawie pełnomocnik Krzysztofa Bradlińskiego podtrzymał żądania pozwu i wniósł o wydanie wyroku częściowego, dotyczącego przywrócenia do pracy. Motywował go przewidywaną długotrwałością procesu oraz tym, że powód po 30 latach pracy jako konduktor znalazł się bez środków na utrzymanie i nie ma innego zawodu.

Pełnomocniczka WARS SA wnosiła o oddalenie powództwa w całości. Stwierdziła również, że materiał dowodowy nie pozwala na wydanie wyroku częściowego.

Sąd spytał strony o możliwość ugody. Pełnomocnik konduktora nie wykluczył takiej możliwości, wskazując, że kwestią kluczową jest przywrócenie go do pracy. Pełnomocniczka pozwanego pracodawcy wykluczyła możliwość polubownego załatwienia sprawy; powoływała się m.in. na "próby nacisku wywierane przez powoda na pracodawcę poprzez wiele instytucji i naruszanie dóbr pracodawcy", które nie pozwalają na polubowne załatwienie sprawy. Sąd przystąpił do przesłuchiwania świadków. Proces będzie kontynuowany.



Spodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na
Sprawdź też:
WARS
  • Kierowca – 24.02.2017

    Mam nadzieję, że temu Panu uda się wygrać sprawę. Sam jestem kierowcą autobusu w komunikacji miejskiej u jednego z prywatnych przewoźników i widzę to co się dzieje. Brak toalet na krańcach, nieprzestrzeganie czasu pracy kierowców, autobusy dosłownie roz...ane.Prawie każdy pracodawca ma gdzieś pracownika, patrzy się tylko gdzie by tutaj zaoszczędzić, zabrać premię itp. Wszystko ładnie wygląda z zewnątrz. Ludzie nie są świadomi co się w środku niektórych firm dzieje.

  • Damian – 24.02.2017

    Ta sprawa jest głośnia już od dawna, WARS dał by sobie spokój z tą dyskryminacją , to nie czasy PKP-owskie z lat 80 i 90 tych a komercja. Nie chcą płacić za to czy za tamto to niech sobie samo szefostwo jeździ a nie kasta pewnego szefa a inny na bruk. Jeden szef za komuny zasiadł na stołku Warsu i nie umie się z tym pogodzić że pracownik też od niego coś wymaga i z tond ta nie zgoda. Wstyd dla Warsu że tak się reklamują nie naganną marką a oszczędności szukają na pracowniku kiedy to na swoje premie mają.

Zapraszamy do dyskusji także na naszym profilu ! W jednym miejscu wszystkie środki transportu publicznego!

Dodaj komentarz

Aby móc dodawać komentarze należy się zalogować
Portal TransInfo.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść zamieszczanych komentarzy. Mechanizm komentowania służy merytorycznej dyskusji dotyczącej informacji oraz materiałów umieszczanych w Portalu TransInfo.pl. Pragnąc przestrzegać obowiązującego prawa oraz zachować merytoryczny charakter dyskusji informujemy, że komentarze pozamerytoryczne, obraźliwe, utrzymane w tonie lekceważącym osoby trzecie lub zawierające jednoznaczne oskarżenia wobec tych osób będą usuwane. InfoBus zastrzega również sobie prawo redakcji bądź skrótów pojawiających się na portalu opinii.

Twój planner podróży


Z:
DO:
DATA
ODJAZDU
CZAS
ODJAZDU

SZUKAJ
Newsletter

Firma "JMK analizy rynku transportowego" oferuje na bieżąco aktualizowaną informację przetargową w zakresie dostaw taboru szynowego, autobusowego oraz obsługi linii komunikacyjnych. Wykup dostęp on-line!
Aktualizowane co miesiąc raporty na temat liczby zarejestrowanych nowych oraz używanych autobusów w Polsce to kompendium wiedzy na temat tego segmentu gospodarki. Analizy zawierają m.in. szczegółowe...
Sprawdź nasz nowy cennik reklamowy na rok 2019 Nasz portal działa w branży transportu publicznego od 2001 roku. Początkowo - tylko pod nazwą InfoBus.pl - obejmował tylko tematykę autobusową....