TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

  • Start
  • rejestracja
Konto użytkownika
Aby korzystać z konta użytkownika musisz się najpierw zalogować.
Jeśli nie posiadasz jeszcze swojego konta - zarejestruj sie już teraz!

Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe














Minimum jedna opcja musi być wybrana
turystyczne


organizator, pośrednik
Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o przewoźniku
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe













Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o biurze podróży
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane











Profile społecznościowe



Dodatkowe informacje o użytkowniku

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Zamawiam darmowy newsletter


Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


ZATWIERDŹ

Dziękujemy za rejestrację

Wiadomość z potwierdzeniem oraz szczegółami została wysłana na adres e-mail podany przy wypełnianiu zlecenia.


ZAREJESTRUJ SIĘ

InfoBus

InfoTram

Całkiem nowa konstrukcja z Newagu dla SKM Warszawa
INFORAIL Karol Wach - Opublikowano: 21.02.2011 21:53:43 10 komentarzy
Całkiem nowa konstrukcja z Newagu dla SKM Warszawa

W ubiegłym tygodniu SKM Warszawa potwierdziła się informacja o wyborze oferty nowosądeckiego Newagu w przetargu na leasing 6 ezt. Umowa zostanie podpisana, jeśli PESA, czyli konkurent Newagu, nie złoży odwołania. Przypomnijmy. Oferta konsorcjum Newag i Millenium Leasing, warta 201 133 856,98 mln zł brutto, uzyskała 92,37 pkt. Druga z ofert, złożona przez bydgoską PESĘ oraz ING Lease, o wartości 221 141 311,98 zł brutto, uzyskała 89,30 pkt. Oferty oceniano według następujących kryteriów:

cena –55 %,

warunki techniczne –20 %, w tym:

-  stosunek masy służbowej do długości przedziału pasażerskiego –7 %

- procent sumy szerokości drzwi pasażerskich w stosunku do długości przedziału pasażerskiego –5 %

- procent osi napędowych pojazdu w stosunku do wszystkich osi –5 %

- procent niskiej podłogi –3 %

warunki eksploatacyjne –15%, w tym:

- przebiegi utrzymaniowe –3 %

- odstępy międzyutrzymaniowe  –3 % 

- pracochłonność czynności utrzymania –3% pkt

- cena utrzymania pociągu (w okresie 3 lat) –3 %

- suma cen części zamiennych (netto) –3 %,

okres gwarancji -5 %,  

czas dostawy –5 %.

Newag zaoferował SKM Warszawa całkowicie nową konstrukcję. Co dziś wiadomo o tym pociągu? Niewiele. Więcej szczegółów poznamy po podpisaniu umowy. Nieoficjalnie mówiło się, iż ma to być połączenie dwóch pociągów 19WE, takie, aby spełniało warunki przetargowe. Informacje te demetuje jednak Józef Michalik z działu marketigu Newagu, który powiedział nam, że na bazie pociągu 19WE nie da się zrobić konstrukcji dla SKM.  Tu należy odnieść się ponownie do specyfikacji przetargowej i wymagań warszawskiej eskaemki. Otóż pociąg musi zabierać na swój pokład co najmniej 900 osób, z czego 200 na miejscach siedzących. Podróżować one będą najdłuższymi, bo aż sześcioczęściowymi, pojazdami w historii SKM Warszawa. Podłoga zostanie obniżona, tak, aby dopasować pociągi do peronów, o wysokości 76 cm. To właśnie ta wysokość ma stanowić standard wszystkich warszawskich dworców i przystanków. Kiedy? To melodia przyszłości. I to, jak się wydaje, odległej. W związku z tymi standardami pociągi mają mieć jednak podłogę na wysokości 800-850 mm nad poziomem główki szyny, co najmniej na 65% długości przedziału pasażerskiego. Tyle wiadomo o nowych pociągach, patrząc na specyfikację przetargową. Dodać do tego można, iż będą zasilane napięciem stałym (3kV) i poruszać się z prędkością 130 km/h. SKM nie wyklucza jednak możliwości wystąpienia o dopuszczenie składów do poruszania się z prędkością wyższą. Ponadto warto zwrócić uwagę, iż część siedzeń zostanie ustawiona w sposób charakterystyczny dla metra, to jest bokiem do kierunku jazdy pociągu. Taki częściowy układ siedzisk mają kursujące już w barwach SKM Warszawa jednostki 19WE i starsze 14WE. Na szczegóły nowego pociągu i chociażby jego wizualizację musimy jeszcze poczekać.

Czym Newag pobił PESĘ, która zaproponowała Elfy? Otóż zaoferował, o czym pisaliśmy już na wstępie, niższą cenę. Ponadto niższe w ofercie producenta z Nowego Sącza były koszty utrzymania pociągów, w tym koszt części zamiennych, a także mniejszy nakład pracy przy utrzymaniu pojazdów. Obie firmy zaoferowały pociągi o takiej samej długości –92,3. Pojazd Newagu ma jednak więcej niskiej podłogi - około 72%, podczas gdy Elf jedynie 63%. Podobne były również okresy gwarancyjne.

Dziś podstawę taboru SKM Warszawa stanowią pojazdy właśnie z Newagu –14WE (8 sztuk) i 19WE (4 sztuki). W ubiegłym roku podpisana została umowa, z bydgoską PESĄ, na dostawę 13 pociągów typu Elf, które obsługiwać mają nowobudowana linię na lotnisko Chopina. Ponadto w barwach eskaemki jeżdżą jednostki EN57, zmodernizowane w ZNTK Mińsk Mazowiecki, a wyprodukowane w latach sześćdziesiątych XX w. dla Kolei Jugosłowiańskich. Sytuacją taborowa tratowana jest również wypożyczeniami z PKP SKM Trójmiasto.  
Spodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na

Sprawdź też:
SKM Warszawa
przetarg
Newag
PESA
  • jatal – 23.02.2011

    Elf nie może oferować 63% niskiej podłogi, bo wtedy nie spełniałby wymogu 65% i zostałby odrzucony z przetargu.

  • sphinx – 23.02.2011

    Tyle było w ofercie Pesy, pewnie nie chcieli odrzucać żeby uniknąć odwołań. A tak mają argument przeciwko Pesie, że jak będzie chciała się odwoływać od wyboru Newagu to jej oferta zostanie odrzucona. Jeszcze 4 dni i można podpisywać umowę.

  • laik – 23.02.2011

    I tak SKM Warszawa będzie miała misz-masz prototypów....Niestety to debilizm przepisów przetargowych. Jedyne należy się cieszyć że wygrywają tzw. polskie produkty. Jednak z punktu widzenia pasażera (czy tylko?) wybrałbym Flirta.....

  • sphinx – 24.02.2011

    Dlaczego debilizm? Jeśli firma chciałaby mieć Stadlera to bez problemu mogła ułatwić mu wygraną np. dając niższy udział ceny (choć tu był tylko 55%). Stadler widać nie był zainteresowany tak małym przetargiem (nawet nie złożył oferty) i żadne przepisy tego nie zmienią. A niektóre prototypy (np. 19WE) spisują się całkiem dobrze.

  • jatal – 24.02.2011

    @ sphinx: Masz dostęp do oferty? Procedury przetargowe są ściśle określone. Nie ma czegoś takiego jak dopuszczenie mimo nie spełniania warunków. Zresztą Newag od razu by to wykorzystał na swoją korzyść. W elfie jest ok. 69% niskiej podłogi (w zależności jak liczyć zwężenia i przeguby). **** Ułatwić - to nie znaczy móc zamówić.

  • sphinx – 24.02.2011

    Dobrze, że tylko ułatwić, gdyby było 'móc zamówić' mielibyśmy strasznie korupcjogenny system wydawania publicznych pieniędzy, obecny system nie jest idealny, ale ma kilka mechanizmów chroniących kieszenie podatników. Kilka osób było na otwarciu ofert. Pesa zadeklarowała dokładnie 63,2% niskiej podłogi. Newag mógł się odwoływać, ale dopiero po ogłoszeniu wyniku przetargu (bo dopiero wtedy wiadomo czy któraś oferta nie została odrzucona). Tylko, że skoro wygrali, to po co się odwoływać? PS. ELF ze wszystkimi Jacobsami ma ~69%, a nowość Newagu, który oprócz Jacobsów będzie miał klasyczne Bo-Bo w środku ma 72% niskiej podłogi...

  • jatal – 24.02.2011

    Gdyby nie spełniali tego warunku to" 1- protestowali by ws ograniczania konkurencji, a KIO zapewne nakazałoby zmianę warunku i nie można by teraz odrzucić jej oferty. 2- nie otrzymaliby 1,5% w ocenie za %NP. Co do nowego newagu - może ma jacobsy z mniejszymi kołami? Nie pamiętam co w tej sprawie "mówił" SIWZ.

  • sphinx – 25.02.2011

    Żeby aż tyle osób się myliło? Wątpię... SIWZ o tym milczał, ale nie sądzę żeby się bawili w takie zmiany bo to po prostu kosztuje, a cena była dość ważna.

  • jatal. – 25.02.2011

    To jak liczyli punktację? Wg wzoru w SIWZ przy 65% ocena wychodzi 0 pkt, a dostali 1,5. *** Moim zdaniem wybrali na wzór flirta i mają mniejsze wózki toczne. Cena nie gra roli, bo wózki są mniejsze. W tym przetargu akurat zyskują na podłodze, ale gdzie indziej mogą stracić, gdy zamawiający będzie żądał jednakowych kół.

  • sphinx – 28.02.2011

    Zgodnie z tradycją Pesa odwołała się od wyników przetargu wygranego przez Newag, wszystko wskazuje na to, że zaliczy kolejną porażkę. http://www.skyscrapercity.com/showpost.php?p=73501237&postcount=3341

Zapraszamy do dyskusji także na naszym profilu ! W jednym miejscu wszystkie środki transportu publicznego!

Dodaj komentarz

Aby móc dodawać komentarze należy się zalogować
Portal TransInfo.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść zamieszczanych komentarzy. Mechanizm komentowania służy merytorycznej dyskusji dotyczącej informacji oraz materiałów umieszczanych w Portalu TransInfo.pl. Pragnąc przestrzegać obowiązującego prawa oraz zachować merytoryczny charakter dyskusji informujemy, że komentarze pozamerytoryczne, obraźliwe, utrzymane w tonie lekceważącym osoby trzecie lub zawierające jednoznaczne oskarżenia wobec tych osób będą usuwane. InfoBus zastrzega również sobie prawo redakcji bądź skrótów pojawiających się na portalu opinii.

Twój planner podróży


Z:
DO:
DATA
ODJAZDU
CZAS
ODJAZDU

SZUKAJ
NASZE TOP 10
Czytane
Komentowane
Filmy
Newsletter

Firma "JMK analizy rynku transportowego" oferuje na bieżąco aktualizowaną informację przetargową w zakresie dostaw taboru szynowego, autobusowego oraz obsługi linii komunikacyjnych. Wykup dostęp on-line!
Aktualizowane co miesiąc raporty na temat liczby zarejestrowanych nowych oraz używanych autobusów w Polsce to kompendium wiedzy na temat tego segmentu gospodarki. Analizy zawierają m.in. szczegółowe...
Sprawdź nasz nowy cennik reklamowy na rok 2019 Nasz portal działa w branży transportu publicznego od 2001 roku. Początkowo - tylko pod nazwą InfoBus.pl - obejmował tylko tematykę autobusową....