TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

  • Start
  • rejestracja
Konto użytkownika
Aby korzystać z konta użytkownika musisz się najpierw zalogować.
Jeśli nie posiadasz jeszcze swojego konta - zarejestruj sie już teraz!

Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe














Minimum jedna opcja musi być wybrana
turystyczne


organizator, pośrednik
Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o przewoźniku
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe













Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o biurze podróży
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane











Profile społecznościowe



Dodatkowe informacje o użytkowniku

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Zamawiam darmowy newsletter


Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


ZATWIERDŹ

Dziękujemy za rejestrację

Wiadomość z potwierdzeniem oraz szczegółami została wysłana na adres e-mail podany przy wypełnianiu zlecenia.


ZAREJESTRUJ SIĘ

InfoBus

InfoTram

Cegielski komentuje przetargi PKP Intercity: czas i budżet problemami
InfoRail - Opublikowano: 24.02.2016 12:17:58 8 komentarzy
Cegielski komentuje przetargi PKP Intercity: czas i budżet problemami

Kilka dni temu pisaliśmy na łamach InfoRail, powołując się na wypowiedź Prezesa PKP Intercity Jacka Leonkiewicza, że przewoźnik ma problemy ze znalezieniem wykonawcy napraw okresowych wagonów restauracyjnych i sypialnych. W odpowiedzi na nasz tekst dostaliśmy stanowisko jednego z potencjalnych wykonawców takich napraw H. Cegielski - Fabryka Pojazdów Szynowych. Poniżej stanowisko poznańskiej firmy.

?Tekst poddawał pod wątpliwość możliwość wyłonienia wykonawcy modernizacji 3 wagonów Z1A, które po zakończeniu wszystkich prac mają stać się wagonami bezprzedziałowymi przystosowanymi do celów gastronomicznych. Zdaniem Prezesa PKP Intercity S.A. Pana Jacka Leonkiewicza uzasadnieniem problemu ze znalezieniem wykonawcy prac jw. jest krótka seria modernizowanych pojazdów. Jako długoletni i doświadczony producent pasażerskich wagonów kolejowych różnych typów oraz wykonawca ich napraw na wielu poziomach utrzymania nie zgadzamy się z przedstawioną powyżej opinią. Informujemy, że podstawowym problemem wykonawczym nie jest krótka seria pojazdów, a budżet oraz czas wyznaczony przez Zamawiającego na wykonanie powierzonych prac. Przypominamy, iż postępowanie dotyczące przebudowy wagonów Z1A na wagony przystosowane do celów gastronomicznych było prowadzone już w 2015 roku, a nasza Spółka jako jedyna złożyła w nim ofertę, jednakże zostało ono unieważnione ze względu na przekroczenie założonych przez PKP Intercity S.A. na ten cel funduszy. Wykonanie tak złożonego zamówienia jak przebudowa tradycyjnego wagonu przedziałowego na wagon gastronomiczny wraz z uzyskaniem jego dopuszczenia do ruchu kolejowego wymaga zarówno odpowiednio długiego czasu jak również przeznaczenia na ten cel odpowiedniej ilości funduszy. Oświadczamy, że H. Cegielski ? Fabryka Pojazdów Szynowych Sp. z o. o., posiada wiedzę oraz odpowiednie zaplecze techniczne by wykonać przedmiot zamówienia w ramach prowadzonego postępowania, jednakże na partnerskich warunkach, tzn. za odpowiednią cenę i w odpowiednim czasie. Publikowane w ostatnim czasie wyniki kolejnych postępowań w zakresie zlecania napraw okresowych wagonów pasażerskich prowadzonych przez PKP Intercity S.A. zdają się potwierdzać, że zakładane przez Zamawiającego budżety nie odzwierciedlają realnych cen rynkowych powierzanych prac. Tym bardziej zachęcamy do stosowania formy dialogu technicznego z potencjalnymi Wykonawcami, podczas którego Zamawiający ma możliwość jeszcze przed wszczęciem postępowania o udzielenie zamówienia w sposób realny i rzeczywisty zweryfikować i skonfrontować swoje potrzeby z realiami rynku.

Mając na uwadze powyższe, stwierdzamy, iż wyrażenie chęci nawiązania bardziej partnerskich relacji zarówno z obecnymi jak i potencjalnymi wykonawcami przez PKP Intercity S.A. przyniesie pozytywne skutki dla wszystkich zainteresowanych stron. Ponadto w przypadku ponownego przeanalizowania rzeczywistych kosztów oraz czasu niezbędnego na wykonanie zamówienia jw. oraz późniejszego ich przydzielenia w ramach prowadzonego postępowania Zamawiający z pewnością nie będzie miał problemów ze znalezieniem jego wykonawcy.?



Spodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na
Sprawdź też:
PKP Intercity
Cegielski
FPS
wagon
modernizacja
  • dyzio z WSI – 24.02.2016

    Oświadczamy, że H. Cegielski ? Fabryka Pojazdów Szynowych Sp. z o. o., posiada wiedzę oraz odpowiednie zaplecze techniczne by wykonać przedmiot zamówienia w ramach prowadzonego postępowania, jednakże na partnerskich warunkach, tzn. za odpowiednią cenę i w odpowiednim czasie.Totalne bzdury pisze prezes FPS/PTS w jednej osobie. Mozliwości konstrukcyjne to zamówienie projektu w IPSzu - który skopiuje swój wagon 152/154 założy nowe światełka i będzie się chwalił nowością. Rozwiązania rodem z lat 80/90 ubiegłego wieku. Co do jakości FPSu to osobny problem no i terminowość.

  • Beka – 24.02.2016

    FPS a to ta firma co przegrywa wszystko z Pesa? Co oni tam ostatnio wygrali?

  • @beka – 24.02.2016

    http://inforail.pl/jedna-oferta-na-modernizacje-sa105-104_more_81883.html

  • Hippolot – 24.02.2016

    Cegielski niedługo zbankrutuje

  • H.Cegielski się przewraca – 25.02.2016

    Kto jak kto ale ta firma od dobrych kilku lat ma "zero" do powiedzenia w sprawie wagonów. Epoka tow Gierka i Suchockiej to ich wspomnień czar. Nic nowego poza liftingiem wagonów Z1 gdzie technologia pudeł przyszła z Niemiec. Teraz to równia pochyła coś zaczynają tylko nie kończą np EZT. Już dawno ta firma powinna upaść a nie sztucznie podtrzymywana przez ARP i pokrewne spółeczki które trwonią państwowe nasze pieniądze

  • ciekawy – 25.02.2016

    A kto tam jest teraz prezesem?

  • RMF – 28.02.2016

    Parę osób wyleciało, trochę ukróciło się związkom i komentarze lecą:)Dobra zmiana !!!

  • obserwator – 29.02.2016

    dobra zmiana do tego aby CBS zainteresowało się przeszłością pana prezesa i jego ekipy oraz tym jak potrafi trwonić państwowe pieniadze z ARP

Zapraszamy do dyskusji także na naszym profilu ! W jednym miejscu wszystkie środki transportu publicznego!

Dodaj komentarz

Aby móc dodawać komentarze należy się zalogować
Portal TransInfo.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść zamieszczanych komentarzy. Mechanizm komentowania służy merytorycznej dyskusji dotyczącej informacji oraz materiałów umieszczanych w Portalu TransInfo.pl. Pragnąc przestrzegać obowiązującego prawa oraz zachować merytoryczny charakter dyskusji informujemy, że komentarze pozamerytoryczne, obraźliwe, utrzymane w tonie lekceważącym osoby trzecie lub zawierające jednoznaczne oskarżenia wobec tych osób będą usuwane. InfoBus zastrzega również sobie prawo redakcji bądź skrótów pojawiających się na portalu opinii.

Twój planner podróży


Z:
DO:
DATA
ODJAZDU
CZAS
ODJAZDU

SZUKAJ
Newsletter

Firma "JMK analizy rynku transportowego" oferuje na bieżąco aktualizowaną informację przetargową w zakresie dostaw taboru szynowego, autobusowego oraz obsługi linii komunikacyjnych. Wykup dostęp on-line!
Aktualizowane co miesiąc raporty na temat liczby zarejestrowanych nowych oraz używanych autobusów w Polsce to kompendium wiedzy na temat tego segmentu gospodarki. Analizy zawierają m.in. szczegółowe...
Sprawdź nasz nowy cennik reklamowy na rok 2019 Nasz portal działa w branży transportu publicznego od 2001 roku. Początkowo - tylko pod nazwą InfoBus.pl - obejmował tylko tematykę autobusową....