Ceske drahy odkupiły od austriackich kolei ÖBB 47 wagonów. Wszystkie są przystosowane do kursowania z prędkością do 200 km/h. To wagony Z1.
"Nowo nabyte pojazdy uzupełniają naszą dotychczasową flotę nowoczesnych wagonów, wykorzystywanych w pociągach o wyższym standardzie, w związku z rosnącym zapotrzebowaniem pasażerów" - mówi Michał Stepan, członek zarządu CD odpowiedzialny za transport pasażerski. "Z tymi pojazdami, możemy rozszerzyć zakres wykonywanej pracy, a jednocześnie zapewnić odpowiedni komfort. To umożliwi nam w przyszłości zwiększenie liczby połączeń, realizowanych wagonami klimatyzowanymi" - dodał Michał Stepan.
Pojazdy zakupione w Austrii są wyposażone w klimatyzację, gniazdka elektryczne 230 V i mogą kursować z prędkością do 200 km/h. Jest to standard obecnie powszechnie wymagany do obsługi wielu pociągów kursujących w Niemczech czy Austrii. CD twierdzą, że w niedalekiej przyszłości możemy spodziewać się podobnego wymogu również z Polski, w związku ze stopniową przebudową polskich torów na odcinku Katowice ? Warszawa, gdzie składy będą mogły kursować właśnie z prędkością 200 km/h. Z 47 wagonów 41 to jednostki drugiej klasy z konwencjonalnymi przedziałami 6-miejscowymi, zaś pozostałe to: cztery wagony restauracyjne i dwa wagony pierwszej klasy.
"Po niezbędnych odbiorach wagony będziemy stopniowo wprowadzać do eksploatacji. W tym roku wykonamy również stosowne przeglądy i naprawy" - powiedział Miroslav Kupec, członek zarządu CD ds. technicznych.
Dzięki tym zakupom Ceske drahy mają już ponad 200 nowoczesnych pojazdów UIC Z1 dla prędkości 200 km/h. Prawie 100 kolejnych pojazdów znajduje się w składach Railjet i Pendolino. Koleje Czeskie obecnie realizują również dostawę 50 nowoczesnych wagonów osobowych do obsługi trasy Praga - Brno - Bratysława - Budapeszt, które będę stanowić najbardziej nowoczesne jednostki w Europie Środkowej. Aktualnie przewoźnik jest na etapie prowadzenia przetargu na zakup ww. wagonów.
Spodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na

Czeskim kolejom to my będziemy niedługo buty czyścić
To są świetne, komfortowe wagony. Strzał Czechów w 10 z tym zakupem.
Czy jest tu korektor tekstu ??
I to jest świetny zakup. Wagony OeBB są naprawdę komfortowe. Nasz PIC jedyne co umie to nakupić karpi z rozdziawionym ryjem albo szajsowate lokomotywy psujące się na potęgę. Dno.
Czeskim kolejom od lat możemy tylko buty czyścić.
Pojeby, a ile to pomyj wylano na PKP IC za to ze nie kupuje "polskich" super Żartów tylko francuskie Pendolino ?! Dogodzić polaczkom...
Kto wylał pomyje? polityczny pijar. Normalni pasażerowie pragnęliby zagranicznych składów u nas. Pendolino to inna sprawa - ja byłem zawsze za RailJetami. Podróżując nimi po Austrii i Czechach moge śmiało stwierdzić że są o wiele wygodniejsze od pendolino (szczególnie tej polskiej wersji z poupychanymi siedzeniami w liczbie 4 w rzędzie w 2 klasie).
Dodaj komentarz
Portal TransInfo.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść zamieszczanych komentarzy. Mechanizm komentowania służy merytorycznej dyskusji dotyczącej informacji oraz materiałów umieszczanych w Portalu TransInfo.pl. Pragnąc przestrzegać obowiązującego prawa oraz zachować merytoryczny charakter dyskusji informujemy, że komentarze pozamerytoryczne, obraźliwe, utrzymane w tonie lekceważącym osoby trzecie lub zawierające jednoznaczne oskarżenia wobec tych osób będą usuwane. InfoBus zastrzega również sobie prawo redakcji bądź skrótów pojawiających się na portalu opinii.