Ceske drahy kupują testową lokomotywę. Z dopuszczeniem m.in. na Polskę

inforail
04.05.2020 11:45
0 Komentarzy

Pod koniec kwietniaČeské dráhy podpisały umowę z Siemens Mobility na zakup testowej lokomotywySiemens Vectron, która jest już fabrycznie wyposażona w część pokładową ETCSzgodnie z najnowszą specyfikacją Baseline 3.

Lokomotywa będzie wykorzystywana do testowania różnych typówpojazdów szynowych na torze testowym VUZ w Velimie w środkowych Czechach. Wokresach, w których lokomotywa nie będzie tam wykorzystywana, zostanieskierowana do prowadzenia pociągów pasażerskich CD.

„To pierwsza lokomotywa Vectron, która została fabryczniewyposażona w najnowsze komponenty pokładowe ETCS zgodnie z najnowszymispecyfikacjami” – mówi Roman Kokšal, dyrektor generalny Siemens Mobility wCzechach. „Cieszę się, że udało nam się tak szybko wdrożyć innowacyjną wersjęeuropejskiego systemu w naszych pojazdach” – dodaje.

Lokomotywa Vectron pomyślnie przeszła testy zgodności obusystemów zasilania w Czechach.

„Skorzystaliśmy z wyjątkowej okazji, aby kupić lokomotywęVectron od Siemens Mobility, która wzmocni naszą flotę nowoczesnych maszyninteroperacyjnych. Będziemy mieli już 33 jednostki. Wynajmiemy ją naszej spółcezależnej VUZ na jazdy próbne. Będzie to około 20% wykorzystania. Pozostałe 80%przypadnie jednak na usługi świadczone w ramach naszych pociągów w całym krajui za granicą, które są obecnie prowadzone dzierżawionymi Vectronami lublokomotywy serii 380 i 1216”- wyjaśnia Michał Kraus, członek zarządu i zastępcadyrektora generalnego ds. operacyjnych CD.

„Ta lokomotywa idealnie nadaje się do testowania w obwodzieVelim. Możemy go również wykorzystać do testowania pojazdów o napięciu 1500 Vużywanych w Holandii lub Francji. Jest to prawdopodobnie jedyna lokomotywazdolna do pracy na 4 głównych systemach zasilania stosowanych w Europie. W celuszybkich testów obwodu w Velimie ma zwiększoną prędkość maksymalną do 210 km/hi jest wyposażona w najwyższy poziom ETCS, zgodnie ze specyfikacją Baseline 3”- dodał Martin Bělčík, szef VUZ.

Lokomotywa zostanie przekazana Kolejom Czeskim do końca tegoroku. Oprócz jednolitego europejskiego systemu ETCS, będzie ona wyposażony wGSM-R i zdalną diagnostykę. Lokomotywa ma nominalną moc trakcyjną 6400 kW i maksymalnąprędkość roboczą 200 km/h. Lokomotywa może kursować w Czechach, Niemczech,Austrii, Polsce, na Słowacji i na Węgrzech, a także można ją doposażyć wpakiety do obsługi w innych krajach.


Komentarze