TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

  • Start
  • rejestracja
Konto użytkownika
Aby korzystać z konta użytkownika musisz się najpierw zalogować.
Jeśli nie posiadasz jeszcze swojego konta - zarejestruj sie już teraz!

Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe














Minimum jedna opcja musi być wybrana
turystyczne


organizator, pośrednik
Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o przewoźniku
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe













Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o biurze podróży
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane











Profile społecznościowe



Dodatkowe informacje o użytkowniku

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Zamawiam darmowy newsletter


Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


ZATWIERDŹ

Dziękujemy za rejestrację

Wiadomość z potwierdzeniem oraz szczegółami została wysłana na adres e-mail podany przy wypełnianiu zlecenia.


ZAREJESTRUJ SIĘ

InfoBus

InfoTram

Ceske Drahy nie kupią wszystkich Railjetów?
INFORAIL Karol Wach - Opublikowano: 19.08.2013 11:14:04 5 komentarzy
Ceske Drahy nie kupią wszystkich Railjetów?

Miało być ich łącznie 15. Będzie tylko 7, które już zaczęto produkować. Mowa o składach Railjet, jakie Kolejom Czeskim miał dostarczyć Siemens. W miniony czwartek, nowa Rada Nadzorcza przewoźnika zablokowała zakup kolejnych ośmiu składów. Decyzja została wytłumaczona rosnącym zadłużeniem przewoźnika. Ceske drahy za osiem kolejnych zestawów musiałyby zapłacić prawie trzy miliardy koron, za wszystkie piętnaście ponad pięć miliardów. Zdaniem Rady Nadzorczej przewoźnika na tę chwilę nie można sobie pozwolić na taki wydatek, który doprowadziłby do powstania jeszcze większego zadłużenia. Polityka nowych władz Kolei Czeskich jest odmienna od tej, jaką chciał forsować poprzedni prezes. Railjety miały być lekarstwem na poprawę konkurencyjności kolei w przewozach międzynarodowych. To właśnie te składy planowano puścić przede wszystkim do Austrii, a w dalszej perspektywie do Niemiec na Węgry czy później na Słowację. W grę wchodziły połączenia Budapeszt –Wiedeń –Salzburg –Monachium (Stuttgart –Frankfurt nad Menem), Wiedeń –Innsbruck –Bregenz –Zurich, Wiedeń –Klagenfurt –Villach oraz Wiedeń –Graz.

Nowy szef CD zapowiada modernizację starszych pociągów, które są dziś eksploatowane przez przewoźnika. To właśnie one mają pojechać tam, gdzie, jak się wydawało jeszcze kilka miesięcy temu, jeździć będą właśnie tylko Railjety. Przypomnijmy, że w kwietniu do Czech przyjechał pierwszy taki zestaw, w barwach austriackich kolei OBB, promujący przyszłe połączenia, które miały być efektem współpracy czeskiego i właśnie austriackiego przewoźnika. Składy Railjet są produkowane przez Simensa. Każdy z nich jest ciągnięty przez Taurusy. Pierwotnie zakładano, że Ceske drahy miały wzbogacić się o 15 własnych zestawy, mogące kursować z maksymalną prędkością 230 km/h. Na w bez lokomotywy to 185 m, waga 350 ton. Jednorazowo na pokładzie Railjeta (w wersji dla CD) może podróżować 442 pasażerów, z czego 6 w klasie business i 42 w klasie pierwszej. Pozostali pasażerowie mają do dyspozycji miejsca w klasie ekonomicznej. Co jeszcze czeka na pasażerów w pociągach Siemensa? To, co dziś w europejskiej szybkiej kolei jest standardem, a więc klimatyzacja, restauracja pokładowa, WC z obiegiem zamkniętym, przystosowane do potrzeb osób niepełnosprawnych, WiFi, pomoc personelu pokładowego, system informacji pasażerskiej wizyjno-głosowy, z monitorami, na których pojawia się będzie trasa przejazdu, kolejne stacje z godzinami odjazdu czy aktualna prędkość, z jaką pociąg się porusza. Wspominając o toalecie przystosowanej dla osób niepełnoprawnych należny dodać, że Railjet jest wyposażony w pomost dla osób poruszających się na wózkach inwalidzkich.

Dodatkowo sprawę do sądu złożyła Škoda Transportation, która nie zgadza się z wyborem Siemensa. Czeski producent uważa, że mógłby dostarczyć składy tańsze, a przy tym oferujące podobny standard. Nad czeskimi Railjetami zbierają się zatem ciemne chmury. Pierwsze takie składy mają wyjechać na tory w grudniu 2014 roku.          
Spodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na

Sprawdź też:
Ceske drahy
Czechy
Railjet
  • Herbert – 19.08.2013

    Idealne pociągi na trasę Berlin-Warszawa-Berlin tylko szkoda, że jest to nie realne :(

  • K – 19.08.2013

    Jakby zamiast Pendolino kupić Railjety....

  • Niemiec – 19.08.2013

    Zgadzam się z Herbertem- super nadawałyby się na BWE. Cena jaką trzeba płacić za ten przestarzały skład, w którym AC ciągle się psuje jest bezczelna. Railjety zamiast Pendolino byłyby wspaniałe :/

  • Jerzy_CZ – 19.08.2013

    Ale przecież Railjety w Czechach będą. Tylko będzie ich siedem: Dawna umówa na dostawę razem piętnastu Railjetów została zmieniona na siedem plus osiem opcjonalnych. No a właśnie te opcjonalne zostało w czwartek stornowano - CD wolą dookola modernizować stare złomy niż kupować porządne nowe pojazdy.

  • Jerzy_CZ – 19.08.2013

    A ta sprawa z Skodą jest już stara - skierowano to do sądu, który Skodzie zamknął mordę decyzją, że CD mogą podpisać tę umówę na Railjety. Skoda tylko "że potrafi taniej i lepiej", ale niczego nie pokazano.

Zapraszamy do dyskusji także na naszym profilu ! W jednym miejscu wszystkie środki transportu publicznego!

Dodaj komentarz

Aby móc dodawać komentarze należy się zalogować
Portal TransInfo.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść zamieszczanych komentarzy. Mechanizm komentowania służy merytorycznej dyskusji dotyczącej informacji oraz materiałów umieszczanych w Portalu TransInfo.pl. Pragnąc przestrzegać obowiązującego prawa oraz zachować merytoryczny charakter dyskusji informujemy, że komentarze pozamerytoryczne, obraźliwe, utrzymane w tonie lekceważącym osoby trzecie lub zawierające jednoznaczne oskarżenia wobec tych osób będą usuwane. InfoBus zastrzega również sobie prawo redakcji bądź skrótów pojawiających się na portalu opinii.

Twój planner podróży


Z:
DO:
DATA
ODJAZDU
CZAS
ODJAZDU

SZUKAJ
Newsletter

Firma "JMK analizy rynku transportowego" oferuje na bieżąco aktualizowaną informację przetargową w zakresie dostaw taboru szynowego, autobusowego oraz obsługi linii komunikacyjnych. Wykup dostęp on-line!
Aktualizowane co miesiąc raporty na temat liczby zarejestrowanych nowych oraz używanych autobusów w Polsce to kompendium wiedzy na temat tego segmentu gospodarki. Analizy zawierają m.in. szczegółowe...
Sprawdź nasz nowy cennik reklamowy na rok 2019 Nasz portal działa w branży transportu publicznego od 2001 roku. Początkowo - tylko pod nazwą InfoBus.pl - obejmował tylko tematykę autobusową....