TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

  • Start
  • rejestracja
Konto użytkownika
Aby korzystać z konta użytkownika musisz się najpierw zalogować.
Jeśli nie posiadasz jeszcze swojego konta - zarejestruj sie już teraz!

Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe














Minimum jedna opcja musi być wybrana
turystyczne


organizator, pośrednik
Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o przewoźniku
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe













Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o biurze podróży
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane











Profile społecznościowe



Dodatkowe informacje o użytkowniku

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Zamawiam darmowy newsletter


Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


ZATWIERDŹ

Dziękujemy za rejestrację

Wiadomość z potwierdzeniem oraz szczegółami została wysłana na adres e-mail podany przy wypełnianiu zlecenia.


ZAREJESTRUJ SIĘ

InfoBus

InfoTram

Ceske drahy odkupiły od ÖBB 47 wagonów. Wszystkie na 200 km/h
InfoRail.pl - Opublikowano: 15.02.2017 08:53:41 13 komentarzy
Ceske drahy odkupiły od ÖBB 47 wagonów. Wszystkie na 200 km/h

Ceske drahy zawarły z austriackimi kolejami ÖBB umowę na odkupienie 47 wagonów pasażerskich. Wszystkie są przystosowane do kursowania z prędkością 200 km/h.

Przedmiotem umową są następujące wagony:

? 4 wagony 1. Klasy serii Amz 19-91 (200 km/h);

? 41 wagonów 2. Klasy serii Bmz 21-90 (200 km/h);

? 2 wagony restauracyjne serii WRmz 88-90 (200 km/h).

Za wszystkie pojazdy czeski przewoźnik zapłacił 17 200 000.00 EUR netto.

Zakup został zrealizowany w drodze procedury bez uprzedniej publikacji zaproszenia do ubiegania się o zamówienie w Dzienniku Urzędowym Unii Europejskiej. W uzasadnieniu czytamy, że zakup został zrealizowany po okazyjnej cenie, wykorzystując szczególnie sprzyjające okoliczności, które mają miejsce w bardzo krótkim okresie, po cenie znacznie niższej od zwykłych cen rynkowych. Jednym słowem Ceske drahy zrobiły dobry ruch, wykorzystując okazję.

Jak już informowaliśmy na łamach InfoRail pojazdy zakupione w Austrii są wyposażone w klimatyzację, gniazdka elektryczne 230 V i mogą kursować z prędkością do 200 km/h. Jest to standard obecnie powszechnie wymagany do obsługi wielu pociągów kursujących w Niemczech czy Austrii. CD twierdzą, że w niedalekiej przyszłości możemy spodziewać się podobnego wymogu również z Polski, w związku ze stopniową przebudową polskich torów na odcinku Katowice ? Warszawa, gdzie składy będą mogły kursować właśnie z prędkością 200 km/h. Z 47 wagonów 41 to jednostki drugiej klasy z konwencjonalnymi przedziałami 6-miejscowymi, zaś pozostałe to: cztery wagony restauracyjne i dwa wagony pierwszej klasy.



Spodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na
Sprawdź też:
wagon
Ceske drahy
ÖBB
  • Obkalona Dupcia – 15.02.2017

    A PKP by nie mogło dokonać takiego zakupu?

  • yeti – 15.02.2017

    Dokładnie. Mogliby chociaż te dwa restauracyjne wykupic :(

  • zeus04 – 15.02.2017

    I nie były to railjety? :)

  • PodróżujacyPoEUROPIE – 15.02.2017

    Brawo CD dobry zakup tak dalej bo konkurencja nie śpi . I wprowadza tani wagon .

  • gutek – 15.02.2017

    a stare wagony z dermą na siedzeniach na wakacje do polski

  • Barry – 15.02.2017

    To wagony typu Bautzen. Solidne wykonanie.

  • Tomek – 15.02.2017

    płakać się chce kiedy czyta się takie informacje i jednocześnie ma się świadomość, że u nas ludzi wozi się z jednego końca Polski na drugi, tramwajami zwanymi EZT zamiast wygodnymi wagonami :(PS.jaki jest powód, że Austriacy pozbywają się ww. wagonów? Kupują nowe czy zastępują je EZT-ami?

  • ND – 15.02.2017

    @ TomekBedzie nowa generacja waganow typu Niederflurwagon na 200km/h od Siemensa oraz III generacja RailJet'a (II generacje maja CD).

  • ND – 15.02.2017

    Dla wszystkich malkontentow ze PKP firma panstwowa i nie moze sie dogadywac z PESA lub Newagiem:"Zakup został zrealizowany w drodze procedury bez uprzedniej publikacji zaproszenia do ubiegania się o zamówienie w Dzienniku Urzędowym Unii Europejskiej."

  • kolejFAN – 15.02.2017

    @ Tomek: żal bierze że nasz PIC nie wykorzystał takiej okazji, na taki zakup dobrych porzadnych wagonów! są naprawdę wygodne. Polskie po modernie przy nich to stukoczący badziew.Ciekawi mnie też czy OeBB kupują NOWE wagony na ich miejsce, czy po prostu mają aż tak dużą nadwyżkę którą odsprzedali Czechom? Bo żadnych dalekobieznych składów w ostatnim czasie nie kupowali, ostatnie zakupy to cityJety ale dla połączeń R,REX.@ND: a kiedy te nowości OeBB zamierza kupić jesli to wogóle prawda?

  • trebunia dudka – 15.02.2017

    Po co PKP IC te wagony skoro mają nadmiar swoich? Ciągle coś sprzedają.

  • ND – 15.02.2017

    @kolejFANSiemens pracuje nad RailJet'em III generacji i nad Niederflurwagon na 200km/h, wiec juz wiedza ze wkrotce ÖBB i DB beda takiego sprzetu potrzebowac.

  • Tomek – 17.02.2017

    @kolejFAN,pełna zgoda co do wygody i komfortu podróżowania wagonami OBB.To samo z resztą mogę powiedzieć o wagonach DB.Kiedy jeszcze w czasach prehistorycznych kursował EC Wawel z Krakowa do Berlina/Hamburga, pamiętam katorgę jaką była dla mnie podróże w wagonie IC na tle odbywania podróży "w Niemcu". Różnica pomiędzy jednym a drugim to jak niebo i ziemia. Niby wagon nowy, ale mi już tyłek chciał odpaść po godzinie podróży :)

Zapraszamy do dyskusji także na naszym profilu ! W jednym miejscu wszystkie środki transportu publicznego!

Dodaj komentarz

Aby móc dodawać komentarze należy się zalogować
Portal TransInfo.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść zamieszczanych komentarzy. Mechanizm komentowania służy merytorycznej dyskusji dotyczącej informacji oraz materiałów umieszczanych w Portalu TransInfo.pl. Pragnąc przestrzegać obowiązującego prawa oraz zachować merytoryczny charakter dyskusji informujemy, że komentarze pozamerytoryczne, obraźliwe, utrzymane w tonie lekceważącym osoby trzecie lub zawierające jednoznaczne oskarżenia wobec tych osób będą usuwane. InfoBus zastrzega również sobie prawo redakcji bądź skrótów pojawiających się na portalu opinii.

Twój planner podróży


Z:
DO:
DATA
ODJAZDU
CZAS
ODJAZDU

SZUKAJ
Newsletter

Firma "JMK analizy rynku transportowego" oferuje na bieżąco aktualizowaną informację przetargową w zakresie dostaw taboru szynowego, autobusowego oraz obsługi linii komunikacyjnych. Wykup dostęp on-line!
Aktualizowane co miesiąc raporty na temat liczby zarejestrowanych nowych oraz używanych autobusów w Polsce to kompendium wiedzy na temat tego segmentu gospodarki. Analizy zawierają m.in. szczegółowe...
Sprawdź nasz nowy cennik reklamowy na rok 2019 Nasz portal działa w branży transportu publicznego od 2001 roku. Początkowo - tylko pod nazwą InfoBus.pl - obejmował tylko tematykę autobusową....