Chińskich pociągów w Warszawie nie będzie. Tylko Newag z ofertą dla SKM

inforail
14.02.2020 11:45
0 Komentarzy

W piątek, 14 lutegobr. minął termin składania ofert w postępowaniu przetargowym na zakup 21 nowychelektrycznych zespołów trakcyjnych wraz z 7-letnim okresem utrzymania dlawarszawskiej Szybkiej Kolei Miejskiej. W przetargu wystartował tylko Newag, awbrew doniesieniom medialnym nie pojawiła się oferta z Chin.

Producent za swoje usługi chciałby otrzymać 667 928 686 złbrutto (w tym 556 821 000 zł za dostarczenie pociągów i 111 103 686 zł zausługi utrzymania). Kwota, jaką stołeczny przewoźnik zamierzał przeznaczyć narealizację zamówienia to 779 328 000 zł brutto.

Zadaniem zwycięzcy przetargu będzie dostarczenie 15 pociągówo długości od 85 do 95 metrów oraz sześciu o długości od 70 do 77 metrów. Dojego obowiązków będzie należało także zapewnienie 48-miesięcznej gwarancji nakażdy z pojazdów oraz ich utrzymanie przez siedem lat. W tym zakresie producentzobowiązany będzie również do wykonania okresowych przeglądów wszystkichpociągów oraz przeszkolenia pracowników warszawskiej SKM w ich obsłudze. Nowepojazdy powinny łączyć się mechanicznie i pneumatycznie z taborem obecnieeksploatowanym przez Szybką Kolej Miejską.

Każdy z nowych pociągów będzie klimatyzowany i dostosowanydo potrzeb osób z niepełnosprawnościami, w tym osób z ograniczoną możliwościąporuszania się. Ponadto, na pokładzie każdego z pojazdów znajdzie sięmonitoring, nowoczesny system informacji pasażerskiej, automaty biletowe,Wi-Fi, ładowarki USB oraz defibrylator AED. Wszystkie pojazdy powinny dotrzećdo SKM nie później niż 30 listopada 2022 r.

Pociągi wykorzystywane będą do obsługi już istniejącychpołączeń SKM, ale też do uruchomienia nowych linii.

Zakup pociągów wspierany jest przez Unię Europejską w ramachprojektu „Rozszerzenie potencjału przewozowego kolei metropolitalnej na terenieWarszawskiego Obszaru Funkcjonalnego – Etap I”, który został dofinansowany wramach Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko na lata 2014 – 2020Priorytet V: „Rozwój transportu kolejowego poza TEN-T”.

Komentarze