TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

  • Start
  • rejestracja
Konto użytkownika
Aby korzystać z konta użytkownika musisz się najpierw zalogować.
Jeśli nie posiadasz jeszcze swojego konta - zarejestruj sie już teraz!

Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe














Minimum jedna opcja musi być wybrana
turystyczne


organizator, pośrednik
Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o przewoźniku
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe













Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o biurze podróży
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane











Profile społecznościowe



Dodatkowe informacje o użytkowniku

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Zamawiam darmowy newsletter


Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


ZATWIERDŹ

Dziękujemy za rejestrację

Wiadomość z potwierdzeniem oraz szczegółami została wysłana na adres e-mail podany przy wypełnianiu zlecenia.


ZAREJESTRUJ SIĘ

InfoBus

InfoTram

Chraniuk: 2,5 mld zł na tabor, Konieczek: To za mało
InfoRail.pl - Opublikowano: 10.10.2017 09:21:47 17 komentarzy
Chraniuk: 2,5 mld zł na tabor, Konieczek: To za mało (foto: FPS)

Chcemy przeznaczyć 2,5 mld zł na inwestycje taborowe do roku 2020 – zapowiedział Prezes PKP Intercity Marek Chraniuk.

To za mało – odpowiedział Prezes Newagu Zbigniew Konieczek. Firma z Nowego Sącza jest jednym z potencjalnych dostawców taboru dla polskiego przewoźnika. Stąd też nie dziwi zainteresowanie planami PKP Intercity. A jakie one są?

Przygotowujemy się do skoku jaki nastąpi. Modernizacje linii do prędkości ponad 200 km/h, wizja KDP w kontekście CPK w okolicach Łodzi – wyliczał Marek Chraniuk. Nasza strategia taborowa zakłada modernizacje 335 wagonów, zakup 55 wagonów. Myślimy o lokomotywach. To utrzymanie EP09 – przeglądy, modernizacje EP/U 07 do prędkości 160 km/h (o zaniechanie których apelował szef Newagu Zbigniew Konieczek), chcemy kupić lokomotywy manewrowe i dwusystemowe – do obsługi linii zelektryfikowanych i niezelektryfikowanych – poinformował Prezes PKP Intercity. Nowe wagony, nowe pushpulle, ezt do 230 km/h, składy hybrydowe – to nie są marzenia nierealne – mówił Marek Chraniuk.

Naszym zadaniem jest dostosować się do strategii przewoźnika, który wie lepiej jaki tabor potrzebuje – odpowiedział Robert Świechowicz, Prezes PESY. Liczymy na zmiany w strategii PKP Intercity, na zakup nowych pojazdów – dodał.

Newag w swojej strategii weźmie pod uwagę to, co przewiduje strategia PKP Intercity – mówił Zbigniew Konieczek.

Zainteresowana dostawą taboru dla przewoźnika jest też FPS. Chcemy wspierać PKP Intercity w zakresie realizacji strategii taborowej. Znajdziemy w niej dla siebie miejsce – zapewniał Hubert Stępniewicz, szef poznańskiego producenta.

Zbigniew Konieczek apelował do PKP Intercity o rozmowę, o dialog, przed przygotowaniem specyfikacji i ogłoszeniem przetargu. To pozwoli na zdiagnozowanie potencjalnych problemów dla obu stron. Szefa Newagu poparł także Prezes PESY. Producenci chcą w ten sposób wyeliminować "syndrom jednej oferty". A taka sytuacja miała miejsce przy ostatnim przetargu na dostawy wagonów.



Spodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na
Sprawdź też:
PKP Intercity
Newag
PESA
FPS
tabor
strategia taborowa
  • G.kolejarz – 10.10.2017

    Im więcej tym lepiej.O tym wie każdy. Jeżeli jest możliwość zdobycia większych funduszy to trzeba o to walczyć.

  • gutek – 10.10.2017

    tak krawiec kraje -2,5mld to nie jest tak mało ale trzeba to z głową wydać

  • PPP – 10.10.2017

    2,5 miliarda w kraju niemal 40 milionowym i całkiem rozległym i to na kilka lat? Dlatego firmy kolejowe "gonią w piętkę" aby jakoś funkcjonować. 2,5 mld do 2020 to nie rynek to bazar. Tylko spójrzcie jak wyglądają przetargi u sąsiadów, choćby południowych z V4, o krajach o podobnej populacji na zachodzie nie wspomnę.

  • YbG – 10.10.2017

    Konieczek niegwygral nawet jednego wagonu. ..buhahah.....ezta na 230 tez nawet nie ma szans powachac...takze straty straty Pan licz

  • PPP – 10.10.2017

    Bardzo proszę to informacja apropo wielkości zamówień. Wprawdzie Polska to tylko 4% powierzchni Australii, ale przecież tam nie zapewnia się pokrycia przejazdami wszędzie tylko między głównymi ośrodkami miejskimi, gdzie mieszka 31 mln ludzi a w Polsce nadal 38 mln. https://kurierkolejowy.eu/aktualnosci/30993/medcom-wyeksportuje-do-australii-ponad-500-nowych-wagonow-ezt.html

  • sx – 10.10.2017

    To niech Konieczek nie bierze udziału jak mu za mało. PIC nie potrzebuje cudów, ale najmniej setka nowych loków na 160km/h to konieczność. Coraz więcej magistralnych zmodernizowane, a pociągi wleką się z siódemkami.

  • Rafel – 10.10.2017

    @sx i tak modernizuje sie linie do 120km/h wiec siódemki zostaną i każdy to wie.

  • Jacek – 10.10.2017

    @sxWobec trendu, jakim jest zwiększenie roli EZT, 100 nowych loków byłoby konserwowaniem archaicznej struktury PKP IC. Jestem pewien, że ok. 50 wystarczyłoby z nawiązką, za to wszystkie powinny być gotowe na prędkość 200 km/h, bo ta prędkość prędzej czy później wyjdzie poza CMK i LK nr 9. Mam tu przede wszystkim na myśli ciąg Poznań-Wrocław-Opole-Górny Śląsk, ale i Warszawa-Białystok, Poznań-Berlin, etc.

  • jm – 10.10.2017

    PKP IC potrzebuje:- maksymalnie 50 jednosystemowych lokomotyw elektrycznych o prędkości eksploatacyjnej 200 km/h (nie powinni kupować wielosystemowych, jako że taboru 3- i 4-systemowego mamy już dziś pokaźną nadwyżkę - 10 sztuk EU44 i 20 sztuk ED250),- 90 wagonów piętrowych, w tym 5-10 sterowniczych (pociągi z wagonami piętrowymi sterowniczymi obsługiwałyby przede wszystkim relację Warszawa-Łódź),- maksymalnie 40 lokomotyw spalinowych: średnie lokomotywy liniowe o mocy 1,2-1,8 MW + lekkie trzyosiowe lokomotywy przeznaczone do manewrów,- 30 pięcioczłonowych EZT, które obsługiwałyby połączeń IC o średnim potencjale, który dziś jest wykorzystywany bardzo słabo (Wrocław-Zielona Góra-Szczecin, Zielona Góra-Poznań-Toruń-Olsztyn, Poznań-Ostrów Wlkp.-Kraków/Katowice, Szczecin-Słupsk-Trójmiasto, Warszawa-Biała Podlaska, Wrocław-Poznań-Piła-Kołobrzeg, Wrocław-Opole-Częstochowa-Kielce-Radom-Lublin),- 10 dziesięcioczłonowych EZT o prędkości 230 km/h do obsługi relacji EICP z Warszawy do Gdyni i Krakowa, które jako jedyne w tym segmencie okazały się znacznym sukcesem rynkowym i cieszą się sporą frekwencją również poza szczytem (w związku z tym duża część ED250 zostałaby przesunięta na relację Warszawa-Berlin oraz Warszawa-Katowice z wydłużeniami do Pragi i Wiednia).

  • www – 10.10.2017

    @jm A po co piętrusy na trasę Warszawa-Łódź? Może najpierw IC wprowadziłby takt na tej trasie co 20/30 minut. Nam na głównych trasach wcale nie są potrzebne większe pociągi, ale zwiększenie częstotliwości. Dopiero jak normalne składy nie dadzą rady, bo będą przepełnione, to trzeba kupić większe. Jeżeli chcemy żeby między W-wa-Łódź dalej jeździły pociągi tak rzadko jak teraz (o weekendzie to lepiej nie wspominać) to faktycznie trzeba kupić piętrusy. Jakimś cudem w weekend na tej trasie dają radę podwójne składy dwuczłonowe Stadlerów. Cud czy coś jest nie tak z przyciąganiem pasażerów przez słabą ofertę IC?

  • advisor – 10.10.2017

    @sxPKP jak nie chce być wiecznie kojarzone z komuną i kiczem to niech się rozwija, a to kosztuje. Przeraża mnie mentalność tej firmy - byle jak, bez pomysłu, bo jesteśmy państwowym przewoźnikiem. To wyjaśniałoby, dlaczego jest taka panika, by LeoExpress nie wpuścić do Polski. Albo chcemy mieć nowoczesny tabor, albo konserwujemy siódemki do us..nej śmierci. Tylko potem bez płaczu, że koleją nikt nie chce jeździć. @JacekEZT nie są remedium na wszystko, w dalszej perspektywie to droga donikąd.

  • G.kolejarz – 11.10.2017

    Masz rację jm. Sporozumiem taboru potrzeba.Może się okazać że na takie linie jak Poznań -Katowice powrócą pasażerowie. Wtedy takie piecioczlonowe zespoły trakcyjne przestaną wystarczać. Porządny tabor,dobre czasy przejazdów, dostępność pociągów -to przyciąga ludzi.

  • G.kolejarz – 11.10.2017

    Wujek Google znów dał plamę. Przepraszam że nie sprawdziłem. Drugie zdanie.

  • Jacek – 11.10.2017

    @advisorWiem, że EZT nie są panaceum na wszystkie bolączki, ale w perspektywie 15 lat będą stanowić podstawę. Składy wagonowe mają sens tylko tam, gdzie:a) frekwencja jest bardzo wysoka i/lub bardzo nierównomiernie się rozkłada w tygodniu,b) następuje zmiana trakcji,c) jest niewiele postojów i na zdecydowanej większości trasy obowiązuje taka sama lub podobna prędkość szlakowa.Jeśli żaden z powyższych warunków nie jest spełniony, tylko EZT są racjonalnym wyborem. Najbardziej optymalnym technicznie i ekonomicznie.

  • Jacek – 11.10.2017

    I dlatego dotychczasowa strategia taborowa PKP IC tak naprawdę nie jest strategią, tylko sumą przypadków. Dobrym tego dowodem jest to, że EZT poszły nie tam, gdzie ich miejsce. Z Warszawy do Bydgoszczy generalnie rzecz biorąc Flirty od poniedziałku do czwartku jeżdżą pustawe, natomiast w piątki i weekendy przepełnione, zdarza się, że dramatycznie. Tak samo na linii Poznań-Wrocław bardzo duża część składów cechuje się niską frekwencją i w długim składzie wagonowym można bez trudu znaleźć pusty przedział

  • Wiesiu – 11.10.2017

    Konieczek walczy bo pali mu się grunt. Nie wygrywa tyle co wcześniej. I co dla Newagu najgorsze bardzo często ostatnio nie trafia z ceną.

  • marek – 11.10.2017

    @WiesiuImpulsów mają jeszcze dużo do wykonania. Bodajże 50-60 sztuk.A do zgarnięcia w najbliższym czasie jest 10-15 EZT w lubelskim, 30-40 w pomorskim (kiedyś wreszcie będzie musiało to nastąpić!), z 10 dla SKM Warszawa, do tego drobnica w paru innych regionach, z której 20 jednostek pewnie się uzbiera. No i właśnie, Dolny Śląsk mają murowany :D

Zapraszamy do dyskusji także na naszym profilu ! W jednym miejscu wszystkie środki transportu publicznego!

Dodaj komentarz

Aby móc dodawać komentarze należy się zalogować
Portal TransInfo.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść zamieszczanych komentarzy. Mechanizm komentowania służy merytorycznej dyskusji dotyczącej informacji oraz materiałów umieszczanych w Portalu TransInfo.pl. Pragnąc przestrzegać obowiązującego prawa oraz zachować merytoryczny charakter dyskusji informujemy, że komentarze pozamerytoryczne, obraźliwe, utrzymane w tonie lekceważącym osoby trzecie lub zawierające jednoznaczne oskarżenia wobec tych osób będą usuwane. InfoBus zastrzega również sobie prawo redakcji bądź skrótów pojawiających się na portalu opinii.

Twój planner podróży


Z:
DO:
DATA
ODJAZDU
CZAS
ODJAZDU

SZUKAJ
Newsletter

Firma "JMK analizy rynku transportowego" oferuje na bieżąco aktualizowaną informację przetargową w zakresie dostaw taboru szynowego, autobusowego oraz obsługi linii komunikacyjnych. Wykup dostęp on-line!
Aktualizowane co miesiąc raporty na temat liczby zarejestrowanych nowych oraz używanych autobusów w Polsce to kompendium wiedzy na temat tego segmentu gospodarki. Analizy zawierają m.in. szczegółowe...
Sprawdź nasz nowy cennik reklamowy na rok 2019 Nasz portal działa w branży transportu publicznego od 2001 roku. Początkowo - tylko pod nazwą InfoBus.pl - obejmował tylko tematykę autobusową....