Chraniuk: Nie jesteśmy w stanie wozić pasażerów za 5 euro

inforail
23.04.2019 10:03
0 Komentarzy

Konkurencja może byćmotywatorem do dalszych działań – tak plany ewentualnego wjazdu do Polski czeskiegoprzewoźnika RegioJet skomentował Prezes PKP Intercity Marek Chraniuk.

To może być motywacja to wprowadzenia kolejnych ciekawychpropozycji ofertowych. Musimy patrzeć na to, że pasażer, przyzwyczajony dookreślonego produktu, może zainteresować się ofertą konkurencji. Stąd mamysystem zarządzania ceną, tak, aby była ona jak najbardziej korzystna dlapasażera – dodał szef przewoźnika.

Trzeba jednak w tym miejscy przypomnieć, że szef RegioJetRadim Jancura zapowiedział, że jest w stanie wozić pasażerów z Warszawy doKrakowa czy Katowic nawet za kilka euro. Cena proponowana przez czeskiegoprzewoźnika na trasach, na których obecnie kursuje jest dynamiczna i zależy odklasy, którą wybiera pasażer. Co na to PKP Intercity?

Nie jesteśmy w stanie przewieźć pasażera z Warszawy doKrakowa za 5 euro – mówi Marek Chraniuk. Wiemy, ile kosztuje PLK, ile kosztujeprąd, ile kosztuje personel. Nie wie ilu musiałoby być pasażerów, może jak wkolejach indyjskich – zażartował szef PKP Intercity. Już całkiem poważniedodał, że koszty uruchomienia pociągów w Polsce zależą od trasy, zaś bilety,które obecnie oferuje przewoźnik są adekwatne do możliwości przewoźnika ikosztów przez niego ponoszonych.

Czy to oznacza, że tanie podróżowanie kolejami po Polsce,które zapowiadał Radim Jancura nie jest możliwe? Jest tylko jeden sposób, abysię przekonać. Czeski przewoźnik musiałby wjechać do Polski i zaproponować konkretnekwoty.

Polski rynek jest ważny dla RegioJet – powiedział nam RadimJančura, szef czeskiego przewoźnika. Mamy już teraz autobusowe połączenieKraków – Ostrawa – Wiedeń. RegioJet ma też certyfikaty, aby wejść na rynekpolski. Ten kolejowy. Przyszłościowo jest on dla nas niezwykle interesujący –podkreślił. Jak się okazuje żółte pociągi mogą wjechać do Polski już wprzyszłym roku. Wskazywane data to nowy rozkład jazdy 2020/2021.


Komentarze