TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

  • Start
  • rejestracja
Konto użytkownika
Aby korzystać z konta użytkownika musisz się najpierw zalogować.
Jeśli nie posiadasz jeszcze swojego konta - zarejestruj sie już teraz!

Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe














Minimum jedna opcja musi być wybrana
turystyczne


organizator, pośrednik
Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o przewoźniku
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe













Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o biurze podróży
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane











Profile społecznościowe



Dodatkowe informacje o użytkowniku

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Zamawiam darmowy newsletter


Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


ZATWIERDŹ

Dziękujemy za rejestrację

Wiadomość z potwierdzeniem oraz szczegółami została wysłana na adres e-mail podany przy wypełnianiu zlecenia.


ZAREJESTRUJ SIĘ

InfoBus

InfoTram

Chraniuk: Przez remont PKP Intercity mogą stracić pasażerów na trasie do Berlina
InfoRail.pl - Opublikowano: 06.02.2017 00:01:34 7 komentarzy
Chraniuk: Przez remont PKP Intercity mogą stracić pasażerów na trasie do Berlina

PKP Intercity na fali wznoszącej. Coraz więcej pasażerów, coraz lepszy tabor. Niestety, coraz to nowe problemy. Głównie z niekończącymi się remontami infrastruktury.

Przed przewoźnikiem trudny orzech do zgryzienia w kontekście remontu tras z Warszawy do Poznania i Lublina. Pierwsza z nich to także istotny korytarz międzynarodowy. Obecnie pociągi PKP Intercity z Warszawy do Berlina jadą niecałe 5 i pół godziny. To całkiem dobra propozycja. Ale wkrótce ma się to zmienić. I to niestety na gorsze. PKP PLK, jeśli rzecz jasną ruszą z remontem, co wcale nie jest takie oczywiste, zamkną odcinki linii poznańskiej. Wówczas pociągi do Poznania i Berlina pojadą objazdem. To oznacza znacznie dłuższy czas przejazdu.

Przez remont możemy stracić pasażerów na trasie do Berlina ? mówi Marek Chraniuk, Prezes PKP Intercity. I dodaje, że największym konkurentem będą linie lotnicze. Wiem, że do uruchomienia połączeń z lotniska Chopina do Berlina sposobi się Ryanair ? mówi Chraniuk.

Dodatkowe połączenie do Poznania już zapowiedział LOT. Pisaliśmy o tym w InfoRail.pl. Nie należy zapominać o przewoźnikach autobusowych. PolskiBus.com na pewno będzie chciał odzyskać pasażerów na tej trasie. Wkrótce do Berlina z Warszawy ruszy najpewniej też LEOExpress, który wypełni lukę po LuxExpressie.

PKP Intercity mogą natomiast jedynie czekać na zakończenie remontu. Być może pojawią się jakieś ciekawe oferty, które skłonią pasażerów do skorzystania z usług kolei, mimo dłuższego czasu przejazdu? Liczymy na kreatywność PKP Intercity.



Spodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na
Sprawdź też:
PKP Intercity
Berlin
Warszawa
pasażer
  • Marcin MZ – 06.02.2017

    Ten remont jest kompletnie bez sensu w takim kształcie jaki został przewidziany - stacje (które nie zostały dotąd zrobione) - zmodernizować, linię - nie (już jest na 160 i jeszcze kilkanaście lat wytrzyma). Długotrwałe zamknięcie tylko dobije trasę, która wykazuje spory ruch. Wygląda na to, że nie ma na co wydać pieniędzy, które Unia chce przeznaczyć na koleje. A że przy okazji jest to zaprzeczenie wielkopolskiej gospodarności (która wymaga rozsądku przy wydawaniu pieniędzy i uzyskiwania satysfakcjonującego rezultatu) to i dobrze niech nie odstają - cała para w gwizdek!!!! Jak dają to trza brać! Tylko potem nie oburzajmy się na "polnische wirtschaft" bo to diagnoza nie złośliwy stereotyp!

  • peemek – 06.02.2017

    @Marcin MZ - to z Wielkopolską nie ma nic wspólnego! O bezsens pytaj krawaty w centrali PKP PLK!

  • gutek – 06.02.2017

    kiedyś mówiło się o 4.45 h W-wa -Berlin

  • www – 06.02.2017

    Zamykanie trasy Warszawa-Poznań to szczyt głupoty. Dziwne, że od lat CMK jest ciągle modernizowana - teraz do 200 km/h - i jakoś nikt jej nie zamyka, bo to niemożliwe. No, ale jeżeli kolejarze chcą zlikwidować pociągi na trasie na zachód to ok. Tylko niech zaraz nie wyciągają rączek po pieniądze z budżetu, bo im bilety nie pokrywają kosztów. Ciekawe dlaczego? Bo niewyrozumiali i złośliwi pasażerowie nie chcą jechać przysłowiowe dwa dni!

  • Kuba – 06.02.2017

    Nie lepiej było by najpierw zbudować linię Y od Łodzi do Poznania na 350 km/h a potem brac sie za remont ?

  • mix – 06.02.2017

    Powrotny bilet na lot AirBerlinem na trasie WAW-TXL potrafi kosztować 360zł, jeśli się zdąży upolować. Dokładnie tyle, ile bilet na pociąg. Wylot 6.20, powrót 21.25, więc można zostać w Berlinie dłużej (pociąg jest o 16.37), czas podróży licząc od centrum miasta do centrum miasta jest, prawie o połowę krótszy i człowiek nie tłucze się 5,5h zdezelowanym wagonem w malowaniu BWE, rok produkcji 1998, bez modernizacji. Pociąg Warszawa - Berlin to hańba IC.

  • Marcin MZ – 07.02.2017

    @peemek - wiem, ale odczuwam to jako policzek dla Wielkopolski - nasz styl to np. trasa P-ń - Trójmiasto - bez rozgłosu, małe pieniądze duży efekt! Pozdrowienia!

Zapraszamy do dyskusji także na naszym profilu ! W jednym miejscu wszystkie środki transportu publicznego!

Dodaj komentarz

Aby móc dodawać komentarze należy się zalogować
Portal TransInfo.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść zamieszczanych komentarzy. Mechanizm komentowania służy merytorycznej dyskusji dotyczącej informacji oraz materiałów umieszczanych w Portalu TransInfo.pl. Pragnąc przestrzegać obowiązującego prawa oraz zachować merytoryczny charakter dyskusji informujemy, że komentarze pozamerytoryczne, obraźliwe, utrzymane w tonie lekceważącym osoby trzecie lub zawierające jednoznaczne oskarżenia wobec tych osób będą usuwane. InfoBus zastrzega również sobie prawo redakcji bądź skrótów pojawiających się na portalu opinii.

Twój planner podróży


Z:
DO:
DATA
ODJAZDU
CZAS
ODJAZDU

SZUKAJ
Newsletter

Firma "JMK analizy rynku transportowego" oferuje na bieżąco aktualizowaną informację przetargową w zakresie dostaw taboru szynowego, autobusowego oraz obsługi linii komunikacyjnych. Wykup dostęp on-line!
Aktualizowane co miesiąc raporty na temat liczby zarejestrowanych nowych oraz używanych autobusów w Polsce to kompendium wiedzy na temat tego segmentu gospodarki. Analizy zawierają m.in. szczegółowe...
Sprawdź nasz nowy cennik reklamowy na rok 2019 Nasz portal działa w branży transportu publicznego od 2001 roku. Początkowo - tylko pod nazwą InfoBus.pl - obejmował tylko tematykę autobusową....