TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

  • Start
  • rejestracja
Konto użytkownika
Aby korzystać z konta użytkownika musisz się najpierw zalogować.
Jeśli nie posiadasz jeszcze swojego konta - zarejestruj sie już teraz!

Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe














Minimum jedna opcja musi być wybrana
turystyczne


organizator, pośrednik
Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o przewoźniku
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe













Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o biurze podróży
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane











Profile społecznościowe



Dodatkowe informacje o użytkowniku

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Zamawiam darmowy newsletter


Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


ZATWIERDŹ

Dziękujemy za rejestrację

Wiadomość z potwierdzeniem oraz szczegółami została wysłana na adres e-mail podany przy wypełnianiu zlecenia.


ZAREJESTRUJ SIĘ

InfoBus

InfoTram

Ciechanów ma własny parowóz
InfoRail.pl - Opublikowano: 16.11.2018 13:15:12
Ciechanów ma własny parowóz (foto: UMC)

W Ciechanowie, przy skrzyżowaniu ul. Fabrycznej z ul. Sienkiewicza umieszczona została lokomotywa. Wcześniej przygotowany został fragment torów oraz odnowiono skwer. Utworzono też alejki, pojawiły się ławki i śmietniki oraz tablica informacyjna o historii wąskotorówki.

Parowóz, który zainstalowano dziś na skwerze pochodzi z serii Ptx48. Zanim lokomotywa trafiła do Ciechanowa, od 1955 roku służyła w Zbiersku, Sompolnie, Krośniewicach, Trzebnicy Gaju, Włocławku, Środzie Wielkopolskiej, Gnieźnie, Lisewie i Mławie. Ostatnie lata funkcjonowała jako eksponat. Parowóz w czasach swojej świetności mógł osiągnąć prędkość 35 km/h. W renowację lokomotywy zaangażowane były przedsiębiorstwa Metaltech oraz Ciechbud. Celem było uzyskanie wyglądu z ostatnich lat eksploatacji. Renowacja parowozu i tendra była czasochłonnym, wymagającym precyzji procesem. Z uwagi na fakt, że parowóz znajduje się w rejestrze zabytków, remont był wykonywany pod nadzorem konserwatora zabytków. Parowóz był m.in. czyszczony, usunięto korozję, spawano wymagające tego elementy oraz został pomalowany. Niebawem zamontowane zostaną brakujące części i tabliczki. Stosowane były specjalne techniki i farby. Odwzorowano historyczną kolorystykę.

Parowóz waży ponad 20 ton, ma długość prawie 7 m, wysokość ponad 3 m, szerokość ponad 2 m. Łącznie z tendrem długość parowozu wynosi prawie 13 m, a waga w stanie próżnym – 28 ton. By zainstalować go na skwerze, konieczne było użycie specjalnego podnośnika oraz wprowadzenie na kilka godzin tymczasowej organizacji ruchu.

Jak podaje tamtejszy ratusz cel inwestycji to ożywienie przestrzeni oraz przypomnienie o funkcjonującej w przeszłości w Ciechanowie kolejce wąskotorowej. Zainstalowano szyny, wydobyte spod nawierzchni ul. Sienkiewicza podczas przeprowadzonej w ubiegłym roku modernizacji tej ulicy. Na około 180 m² położono kostkę granitową. Alejki zbudowano z płyt betonowych z obrzeżami granitowymi. Łączna długość alejek wynosi około 210 m, a szerokość 1,5 m. Na skwerze pojawiły się 4 ławki, 2 kosze na śmieci.

Jest to realizacja zwycięskiego projektu, wybranego przez mieszkańców osiedla "Przemysłowe" w ramach Budżetu Obywatelskiego.



Spodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na
Sprawdź też:
parowóz
Ciechanów
Dyskutuj pod tym artykułem bezpośrednio na !

Dodaj komentarz

Aby móc dodawać komentarze należy się zalogować
Portal TransInfo.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść zamieszczanych komentarzy. Mechanizm komentowania służy merytorycznej dyskusji dotyczącej informacji oraz materiałów umieszczanych w Portalu TransInfo.pl. Pragnąc przestrzegać obowiązującego prawa oraz zachować merytoryczny charakter dyskusji informujemy, że komentarze pozamerytoryczne, obraźliwe, utrzymane w tonie lekceważącym osoby trzecie lub zawierające jednoznaczne oskarżenia wobec tych osób będą usuwane. InfoBus zastrzega również sobie prawo redakcji bądź skrótów pojawiających się na portalu opinii.

Twój planner podróży


Z:
DO:
DATA
ODJAZDU
CZAS
ODJAZDU

SZUKAJ
Newsletter

Firma "JMK analizy rynku transportowego" oferuje na bieżąco aktualizowaną informację przetargową w zakresie dostaw taboru szynowego, autobusowego oraz obsługi linii komunikacyjnych. Wykup dostęp on-line!
Aktualizowane co miesiąc raporty na temat liczby zarejestrowanych nowych oraz używanych autobusów w Polsce to kompendium wiedzy na temat tego segmentu gospodarki. Analizy zawierają m.in. szczegółowe...
Sprawdź nasz nowy cennik reklamowy na rok 2019 Nasz portal działa w branży transportu publicznego od 2001 roku. Początkowo - tylko pod nazwą InfoBus.pl - obejmował tylko tematykę autobusową....