TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

  • Start
  • rejestracja
Konto użytkownika
Aby korzystać z konta użytkownika musisz się najpierw zalogować.
Jeśli nie posiadasz jeszcze swojego konta - zarejestruj sie już teraz!

Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe














Minimum jedna opcja musi być wybrana
turystyczne


organizator, pośrednik
Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o przewoźniku
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe













Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o biurze podróży
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane











Profile społecznościowe



Dodatkowe informacje o użytkowniku

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Zamawiam darmowy newsletter


Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


ZATWIERDŹ

Dziękujemy za rejestrację

Wiadomość z potwierdzeniem oraz szczegółami została wysłana na adres e-mail podany przy wypełnianiu zlecenia.


ZAREJESTRUJ SIĘ

InfoBus

InfoTram

Jesteś tutaj: Inforail / Przewoźnicy / Co dalej z 19WE? 
Co dalej z 19WE?
InfoRail.pl - Opublikowano: 29.03.2017 08:40:58 8 komentarzy
Co dalej z 19WE?

W kontekście doniesień o sprzedaży jednostek 14WE przez SKM Warszawa i planów zakupowych przewoźnika nie sposób nie zapytać o dalszy los pociągów 19WE. Pytamy zatem.

19WE nie są na sprzedaż ? wyjaśnia nam Krystyna Pękała, Prezes SKM Warszawa. Przewoźnik nadal będzie je eksploatował, a ich przyszłość w aglomeracji stołecznej jest raczej pewna i jednoznaczna. Co więcej przez wielu obserwatorów rynku to właśnie 19WE są jednymi z bardziej udanych polskich ezt-ów. W tym kontekście trudno zatem dziwić się, że SKM chce pozostawić te składy, mimo, że ich prędkość maksymalna to tylko 130 km/h. Jednym, ale nie jedynym, o czym pisaliśmy na łamach InfoRail.pl, z powodów sprzedaży 14WE była właśnie ich szybkość. Mogą one kursować tylko 110 km/h. 19WE są szybsze.

Przypomnijmy, że SKM jest jedynym przewoźnikiem eksploatującym takie jednostki. Według Prezesa Newagu Zbigniewa Konieczka to właśnie te składy były bezpośrednim protoplastą Impulsów, a więc obecnie jednych z najpopularniejszych ezt-ów w Polsce. Ich wadą może być brak niskiej podłogi. Jak wiadomo w kolejnych przetargach SKM Warszawa, ale także i inni zamawiający, wymagali dostawy składów niskopodłogowych. Stąd też produkcja jednostek 19WE została praktycznie zakończona na czterech egzemplarzach. Wszystkie powstały w latach 2009-2010. Jak na polskie warunki są to zatem pociągi stosunkowo młode.

Więcej informacji o jednostkach 19WE znajdziecie w poniższym linku.


WIĘCEJ
Spodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na
Sprawdź też:
SKM Warszawa
Newag
19WE
  • dziobak250 – 29.03.2017

    W jednym ze swoich artukułów piszecie, że 19WE może poruszać się max 160km/h cyt: "możliwość podróżowania z prędkością do 160 km/h" cytat pochodzi z waszego artykułu z linku a w tym artykule piszecie, że Vmax to 130km/h to jak to w końcu jest?

  • InfoRail.pl – 29.03.2017

    Konstrukcyjna 160 km/h, eksploatacyjna SKM 130 km/h.

  • zainteresowany – 29.03.2017

    to jak to jest że na jednym składzie, chyba 304 w prostokącie z boku pojazdu jest 160, a w 302 - 130 ???

  • Jalapeno – 29.03.2017

    Rozwiązanie dla SKM jest banalnie proste; dwie jednostki rozbudowujemy do wersji 20WE (6 wag.) - trzeba się dowiedzieć czy musi być pełen przetarg na wykonanie tego czy wystarczy zwrócenie się do producenta; pozostają 2 szt. po 4 wagony i 2 po 6; albo zrobić 4 po 5 :) ilość wagonów do wykonania ta sama :)

  • zxcvbnm – 30.03.2017

    @Jalepeno19WE mają wydłużone człony. Wydłużenie do 5 nie ma sensu. W trakcji podwójnej nie zmieszczą się na peronach. Lepiej zostawić 19WE jakie są. 19WE mają długość około 84 m, 45WE (5 członowe) 91 m.Szkoda, że zamówiono tylko 4 tak genialnych pociągów (Powinno ich być przynajmniej 8-16)Jak wogóle można było pomyśleć o sprzedaży 19WE, najlepszych EZT w SKM?

  • zeus04 – 30.03.2017

    @zainteresowany: Newag potrzebował wykazać się doświadczeniem zbudowania pojazdu na 160, więc poprosili SKM o udostępnienie 19WE i zrobili mu papiry na 160 km/h m.in. zabudowując taboret dla pomocnika maszynisty...

  • dziobak250 – 02.04.2017

    Poza tym z 19WE nie warto robić 5 członowego bo to już nowy pojazd i wtedy trzeba homologację robić. A 20WE ma dopuszczenie chyba do ruchu. Ale fakt przydałoby się wydłużyć dwa do 6 członów i wtedy łączyć 6+4 i można jeździć.

  • zxcvbnm – 07.06.2017

    @dziobak250Jeszcze raz upominam - będą za długie o kilka metrów. 19WE są naprawdę długie, charakteryzują się tym, że w odróżnieniu od 27WE czy 35WE mają wydłużone człony. 20WE - 120m, 19WE - 84m - co daje kilka metrów więcej niż posiadają perony (200m). Na tej samej zasadzie 14WE nie mogły być łączone potrójnie.

Zapraszamy do dyskusji także na naszym profilu ! W jednym miejscu wszystkie środki transportu publicznego!

Twój planner podróży


Z:
DO:
DATA
ODJAZDU
CZAS
ODJAZDU

SZUKAJ
Newsletter

Firma "JMK analizy rynku transportowego" oferuje na bieżąco aktualizowaną informację przetargową w zakresie dostaw taboru szynowego, autobusowego oraz obsługi linii komunikacyjnych. Wykup dostęp on-line!
Aktualizowane co miesiąc raporty na temat liczby zarejestrowanych nowych oraz używanych autobusów w Polsce to kompendium wiedzy na temat tego segmentu gospodarki. Analizy zawierają m.in. szczegółowe...
Sprawdź nasz nowy cennik reklamowy na rok 2019 Nasz portal działa w branży transportu publicznego od 2001 roku. Początkowo - tylko pod nazwą InfoBus.pl - obejmował tylko tematykę autobusową....