TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

  • Start
  • rejestracja
Konto użytkownika
Aby korzystać z konta użytkownika musisz się najpierw zalogować.
Jeśli nie posiadasz jeszcze swojego konta - zarejestruj sie już teraz!

Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe














Minimum jedna opcja musi być wybrana
turystyczne


organizator, pośrednik
Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o przewoźniku
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe













Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o biurze podróży
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane











Profile społecznościowe



Dodatkowe informacje o użytkowniku

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Zamawiam darmowy newsletter


Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


ZATWIERDŹ

Dziękujemy za rejestrację

Wiadomość z potwierdzeniem oraz szczegółami została wysłana na adres e-mail podany przy wypełnianiu zlecenia.


ZAREJESTRUJ SIĘ

InfoBus

InfoTram

Jesteś tutaj: Inforail / Przewoźnicy / Co dalej z 19WE? 
Co dalej z 19WE?
InfoRail.pl - Opublikowano: 29.03.2017 08:40:58 8 komentarzy
Co dalej z 19WE?

W kontekście doniesień o sprzedaży jednostek 14WE przez SKM Warszawa i planów zakupowych przewoźnika nie sposób nie zapytać o dalszy los pociągów 19WE. Pytamy zatem.

19WE nie są na sprzedaż ? wyjaśnia nam Krystyna Pękała, Prezes SKM Warszawa. Przewoźnik nadal będzie je eksploatował, a ich przyszłość w aglomeracji stołecznej jest raczej pewna i jednoznaczna. Co więcej przez wielu obserwatorów rynku to właśnie 19WE są jednymi z bardziej udanych polskich ezt-ów. W tym kontekście trudno zatem dziwić się, że SKM chce pozostawić te składy, mimo, że ich prędkość maksymalna to tylko 130 km/h. Jednym, ale nie jedynym, o czym pisaliśmy na łamach InfoRail.pl, z powodów sprzedaży 14WE była właśnie ich szybkość. Mogą one kursować tylko 110 km/h. 19WE są szybsze.

Przypomnijmy, że SKM jest jedynym przewoźnikiem eksploatującym takie jednostki. Według Prezesa Newagu Zbigniewa Konieczka to właśnie te składy były bezpośrednim protoplastą Impulsów, a więc obecnie jednych z najpopularniejszych ezt-ów w Polsce. Ich wadą może być brak niskiej podłogi. Jak wiadomo w kolejnych przetargach SKM Warszawa, ale także i inni zamawiający, wymagali dostawy składów niskopodłogowych. Stąd też produkcja jednostek 19WE została praktycznie zakończona na czterech egzemplarzach. Wszystkie powstały w latach 2009-2010. Jak na polskie warunki są to zatem pociągi stosunkowo młode.

Więcej informacji o jednostkach 19WE znajdziecie w poniższym linku.


WIĘCEJ
Spodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na
Sprawdź też:
SKM Warszawa
Newag
19WE
  • dziobak250 – 29.03.2017

    W jednym ze swoich artukułów piszecie, że 19WE może poruszać się max 160km/h cyt: "możliwość podróżowania z prędkością do 160 km/h" cytat pochodzi z waszego artykułu z linku a w tym artykule piszecie, że Vmax to 130km/h to jak to w końcu jest?

  • InfoRail.pl – 29.03.2017

    Konstrukcyjna 160 km/h, eksploatacyjna SKM 130 km/h.

  • zainteresowany – 29.03.2017

    to jak to jest że na jednym składzie, chyba 304 w prostokącie z boku pojazdu jest 160, a w 302 - 130 ???

  • Jalapeno – 29.03.2017

    Rozwiązanie dla SKM jest banalnie proste; dwie jednostki rozbudowujemy do wersji 20WE (6 wag.) - trzeba się dowiedzieć czy musi być pełen przetarg na wykonanie tego czy wystarczy zwrócenie się do producenta; pozostają 2 szt. po 4 wagony i 2 po 6; albo zrobić 4 po 5 :) ilość wagonów do wykonania ta sama :)

  • zxcvbnm – 30.03.2017

    @Jalepeno19WE mają wydłużone człony. Wydłużenie do 5 nie ma sensu. W trakcji podwójnej nie zmieszczą się na peronach. Lepiej zostawić 19WE jakie są. 19WE mają długość około 84 m, 45WE (5 członowe) 91 m.Szkoda, że zamówiono tylko 4 tak genialnych pociągów (Powinno ich być przynajmniej 8-16)Jak wogóle można było pomyśleć o sprzedaży 19WE, najlepszych EZT w SKM?

  • zeus04 – 30.03.2017

    @zainteresowany: Newag potrzebował wykazać się doświadczeniem zbudowania pojazdu na 160, więc poprosili SKM o udostępnienie 19WE i zrobili mu papiry na 160 km/h m.in. zabudowując taboret dla pomocnika maszynisty...

  • dziobak250 – 02.04.2017

    Poza tym z 19WE nie warto robić 5 członowego bo to już nowy pojazd i wtedy trzeba homologację robić. A 20WE ma dopuszczenie chyba do ruchu. Ale fakt przydałoby się wydłużyć dwa do 6 członów i wtedy łączyć 6+4 i można jeździć.

  • zxcvbnm – 07.06.2017

    @dziobak250Jeszcze raz upominam - będą za długie o kilka metrów. 19WE są naprawdę długie, charakteryzują się tym, że w odróżnieniu od 27WE czy 35WE mają wydłużone człony. 20WE - 120m, 19WE - 84m - co daje kilka metrów więcej niż posiadają perony (200m). Na tej samej zasadzie 14WE nie mogły być łączone potrójnie.

Zapraszamy do dyskusji także na naszym profilu ! W jednym miejscu wszystkie środki transportu publicznego!

Dodaj komentarz

Aby móc dodawać komentarze należy się zalogować
Portal TransInfo.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść zamieszczanych komentarzy. Mechanizm komentowania służy merytorycznej dyskusji dotyczącej informacji oraz materiałów umieszczanych w Portalu TransInfo.pl. Pragnąc przestrzegać obowiązującego prawa oraz zachować merytoryczny charakter dyskusji informujemy, że komentarze pozamerytoryczne, obraźliwe, utrzymane w tonie lekceważącym osoby trzecie lub zawierające jednoznaczne oskarżenia wobec tych osób będą usuwane. InfoBus zastrzega również sobie prawo redakcji bądź skrótów pojawiających się na portalu opinii.

Twój planner podróży


Z:
DO:
DATA
ODJAZDU
CZAS
ODJAZDU

SZUKAJ
NASZE TOP 10
Czytane
Komentowane
Filmy
Newsletter

Firma "JMK analizy rynku transportowego" oferuje na bieżąco aktualizowaną informację przetargową w zakresie dostaw taboru szynowego, autobusowego oraz obsługi linii komunikacyjnych. Wykup dostęp on-line!
Aktualizowane co miesiąc raporty na temat liczby zarejestrowanych nowych oraz używanych autobusów w Polsce to kompendium wiedzy na temat tego segmentu gospodarki. Analizy zawierają m.in. szczegółowe...
Sprawdź nasz nowy cennik reklamowy na rok 2019 Nasz portal działa w branży transportu publicznego od 2001 roku. Początkowo - tylko pod nazwą InfoBus.pl - obejmował tylko tematykę autobusową....