TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

  • Start
  • rejestracja
Konto użytkownika
Aby korzystać z konta użytkownika musisz się najpierw zalogować.
Jeśli nie posiadasz jeszcze swojego konta - zarejestruj sie już teraz!

Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe














Minimum jedna opcja musi być wybrana
turystyczne


organizator, pośrednik
Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o przewoźniku
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe













Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o biurze podróży
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane











Profile społecznościowe



Dodatkowe informacje o użytkowniku

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Zamawiam darmowy newsletter


Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


ZATWIERDŹ

Dziękujemy za rejestrację

Wiadomość z potwierdzeniem oraz szczegółami została wysłana na adres e-mail podany przy wypełnianiu zlecenia.


ZAREJESTRUJ SIĘ

InfoBus

InfoTram

Co dalej z linią Chabówka - Nowy Sącz?
InfoRail - Opublikowano: 27.04.2016 11:40:49
Co dalej z linią Chabówka - Nowy Sącz?

Jest stanowisko MIB w sprawie budowy nowej linii kolejowej Podłęże ? Szczyrzyc ?Tymbark/Mszana Dolna i modernizacji istniejącej linii kolejowej nr 104 Chabówka- Nowy Sącz.

A zatem, jak poinformował Piotr Stomma, podsekretarz stanu w MIB, obecnie inwestycja ujęta jest na liście rezerwowej w Krajowym Programie Kolejowym do roku 2023 r. przyjętym uchwałą Rady Ministrów z dnia 15 września 2015 r. Koszt realizacji przedmiotowego projektu wstępnie został oszacowany na 8,9 mld zł. Wstępne analizy uszczegóławiające (w trakcie odbioru od wykonawcy) ? określają koszt projektu na kwotę 7,15 mld zł.

Projekt znajduje się w fazie przygotowawczej. Obecny etap prac projektowych polega na aktualizacji studium wykonalności. W toku prowadzonych prac Komitet Inwestycyjny PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. podjął decyzję o wyborze najkorzystniejszego wariantu i opcji dla przedmiotowego projektu. Proponowane przez wykonawcę warianty budowy nowych linii oraz opcje modernizacji istniejącej linii zostały szczegółowo przeanalizowane pod kątem kryteriów społecznych, środowiskowych, technicznych i ekonomicznych. Wskazany wariant obejmuje budowę nowych linii kolejowych z Podłęża do Tymbarku (linia 622) i Mszany Dolnej (linia 623) rozwidlających się w miejscowości Szczyrzyc oraz modernizacji istniejącej linii Chabówka - Nowy Sącz (linia 104). Nowe linie kolejowe nr 622 i 623 będą liniami dwutorowymi z wyjątkiem jednotorowych odcinków Szczyrzyc ? Tymbark oraz Szczyrzyc ? Mszana Dolna. Zakładane jest wybudowanie 58,5 km nowych torów kolejowych oraz modernizacja odcinka o długości 74,5 km.

Ministerstwo Infrastruktury i Budownictwa we współpracy z PKP PLK SA podjęło działania mające na celu określenia źródeł finansowania dla projektu budowy linii kolejowej Podłęże ? Piekiełko. Działania te są wypełnieniem m.in. postulatu Senackiej Komisji Infrastruktury zawartego w Stanowisku Komisji w sprawie budowy linii kolejowej Podłęże ? Piekiełko z 12 kwietnia br.

Rekomendowane jest finansowanie budowy nowej linii kolejowej na odcinku Podłęże ? Piekiełko i modernizacja linii nr 104 jednocześnie z kilku źródeł (montaż finansowy). Obecnie trwa analiza możliwości etapowania projektu i przypisania do poszczególnych etapów stosownych źródeł finansowania. Wstępnie zakłada się finansowanie projektu ze środków pochodzących z obligacji, EFSI oraz Funduszy UE. Do końca kwietnia br. planowane jest ustalenie we współpracy z PKP PLK SA możliwych wariantów etapowania projektu i podjęcia pogłębionych analiz i dalszych działań w celu zabezpieczenia źródeł finansowania.

?Budowa nowej linii kolejowej Podłęże ? Szczyrzyc -Tymbark/Mszana Dolna oraz modernizacja istniejącej linii kolejowej nr 104 Chabówka - Nowy Sącz? nabiera szczególnej wagi w świetle prowadzonych prac mających na celu uruchomienie nowego korytarza towarowego nr 11, zwanego ?bursztynowym?, który połączy Polskę ze Słowacją, Węgrami i Słowenią. Po zrealizowania ww. inwestycji ruch kolejowy w korytarzu od przejścia granicznego do Krakowa odbywałby się trasą: (Plavec)-Muszyna ? Nowy Sącz ? Tymbark ? Szczyrzyc ? Kraków Podłęże, liniami nr 96, 104 oraz nowo wybudowanym odcinkiem linii. Dalej: Mysłowice/Tunel ? Radom ? Warszawa/Łuków ? Terespol.

W chwili obecnej Ministerstwo Infrastruktury i Budownictwa pracuje nad aktualizację Krajowego Programu Kolejowego. Procedura aktualizacji KPK związana jest m.in. z koniecznością przeglądu poszczególnych elementów obecnie obowiązującego Programu pod kątem poziomu wykorzystania środków z perspektywy UE 2007?2013. Rewizja dokumentu wynika również z potrzeby dostosowania jego postanowień do rozwoju infrastruktury kolejowej zarówno pod względem sposobu zarządzania nią jak i finansowania. Na obecnym etapie prac resort prowadzi wnikliwe analizy poszczególnych pozycji inwestycyjnych w obszarze infrastruktury kolejowej. Dobrze przygotowana aktualizacja KPK stworzy nowe możliwości dla sprawnego wdrażania najbardziej potrzebnych z punktu widzenia sektora kolejowego inwestycji. Ewentualna zmiana KPK musi być zgodna z dokumentami zaakceptowanymi przez KE (np. Dokument Implementacyjny do Strategii Rozwoju Transportu, który określa priorytety inwestycyjne dla perspektywy 2014-2020) oraz określonymi przez Ministerstwo Rozwoju celami certyfikacji środków UE. Powyższe działanie wymaga także rewizji założeń strategicznych w celu zapewnienia spójności poszczególnych dokumentów.

Przewiduje się, że proces aktualizacji KPK zostanie sfinalizowany w II połowie bieżącego roku. W ramach prowadzonej aktualizacji, weryfikacji podlegać będą w szczególności koszy poszczególnych projektów. W chwili obecnej nie można odnieść się do konkretnych projektów, w kontekście ich umieszczenia na liście podstawowej z uwagi na konieczność analizy całości programu, w szczególności biorąc pod uwagę dostępne środki finansowe.

Stomma informuje też, żer Ministerstwo Infrastruktury i Budownictwa zdaje sobie sprawę, że jest to ważny projekt z punku widzenia całego regionu. Realizacja inwestycji jest szansą na rozwiązanie problemów komunikacyjnych aż trzech regionów: Beskidu Wyspowego, Podhala i Sądecczyzny. W związku z powyższym prowadzona obecnie analiza możliwości jego finansowania z różnych dostępnych źródeł jest priorytetem PKP PLK SA i MIiB.



Spodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na
Sprawdź też:
Chabówka
Nowy Sącz
PKP PLK
Zapraszamy do dyskusji także na naszym profilu ! W jednym miejscu wszystkie środki transportu publicznego!

Dodaj komentarz

Aby móc dodawać komentarze należy się zalogować
Portal TransInfo.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść zamieszczanych komentarzy. Mechanizm komentowania służy merytorycznej dyskusji dotyczącej informacji oraz materiałów umieszczanych w Portalu TransInfo.pl. Pragnąc przestrzegać obowiązującego prawa oraz zachować merytoryczny charakter dyskusji informujemy, że komentarze pozamerytoryczne, obraźliwe, utrzymane w tonie lekceważącym osoby trzecie lub zawierające jednoznaczne oskarżenia wobec tych osób będą usuwane. InfoBus zastrzega również sobie prawo redakcji bądź skrótów pojawiających się na portalu opinii.

Twój planner podróży


Z:
DO:
DATA
ODJAZDU
CZAS
ODJAZDU

SZUKAJ
Newsletter

Firma "JMK analizy rynku transportowego" oferuje na bieżąco aktualizowaną informację przetargową w zakresie dostaw taboru szynowego, autobusowego oraz obsługi linii komunikacyjnych. Wykup dostęp on-line!
Aktualizowane co miesiąc raporty na temat liczby zarejestrowanych nowych oraz używanych autobusów w Polsce to kompendium wiedzy na temat tego segmentu gospodarki. Analizy zawierają m.in. szczegółowe...
Sprawdź nasz nowy cennik reklamowy na rok 2019 Nasz portal działa w branży transportu publicznego od 2001 roku. Początkowo - tylko pod nazwą InfoBus.pl - obejmował tylko tematykę autobusową....