TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

  • Start
  • rejestracja
Konto użytkownika
Aby korzystać z konta użytkownika musisz się najpierw zalogować.
Jeśli nie posiadasz jeszcze swojego konta - zarejestruj sie już teraz!

Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe














Minimum jedna opcja musi być wybrana
turystyczne


organizator, pośrednik
Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o przewoźniku
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe













Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o biurze podróży
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane











Profile społecznościowe



Dodatkowe informacje o użytkowniku

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Zamawiam darmowy newsletter


Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


ZATWIERDŹ

Dziękujemy za rejestrację

Wiadomość z potwierdzeniem oraz szczegółami została wysłana na adres e-mail podany przy wypełnianiu zlecenia.


ZAREJESTRUJ SIĘ

InfoBus

InfoTram

Co, jeśli PESA nie zdąży?
INFORAIL - Opublikowano: 11.12.2015 11:35:21 19 komentarzy
Co, jeśli PESA nie zdąży? (foto: PESA)

Nowa ekipa, stare problemy. O działania rządu, zmierzające do umożliwienia późniejszego rozliczenia unijnych projektów na dostawy taboru pyta Wicepremiera Mateusza Morawieckiego poseł klubu Kukiz`15 ? Paweł Skutecki. Pytanie dotyczy, zdaniem posła, bardzo ważnej dla spółki PKP Intercity oraz samorządów kwestii. Przewoźnicy oczekują na nowoczesny tabor współfinansowany przez Unię Europejską. Jak doskonale wiemy uzgodniono, że odbiór pojazdów i jego rozliczenie powinno nastąpić do końca bieżącego roku. Pozostały zatem trzy tygodnie. Poseł przypomina, że poza spółką PKP Intercity, na tramwaje czekają miasta: Bydgoszcz, Toruń, Łódź i Kraków. Nie ma pewności, czy uda się zdążyć ze wszystkimi kontraktami do końca grudnia, dlatego poseł pyta jakie działania podjął polski rząd w celu wydłużenia tego okresu rozliczeniowego w Komisji Europejskiej i jakie są szanse na pozytywną decyzję Brukseli w tej sprawie? Z informacji posła wynika, że w perspektywie finansowej 2007-2013 Polska nie wykorzystała wszystkich funduszy dedykowanych dla kolei. W związku z tym Paweł Skutecki zadaje pytanie czy jest szansa, aby w ewentualnym wydłużonym terminie rozliczenia tej perspektywy, sięgnąć po dodatkowe środki na rewitalizację szlaków kolejowych?

Przypomnijmy, że wydłużenie okresu rozliczeniowego jest możliwe. Zgodę taką musi wyrazić Komisja Europejska. Wiadomo, że na takie rozwiązanie liczy m.in. Rumunia, w której realizacja projektów unijnych jest jeszcze bardziej zagrożona niż w Polsce.

Czekamy na stanowisko rządu w tej sprawie. Do tematu wrócimy.



Spodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na
Sprawdź też:
PESA
Unia Europejska
  • GAGARIN – 11.12.2015

    Oby ta Pesa sobie poradziła.

  • jestem stąd – 11.12.2015

    jak sobie nie poradzi i jeśli nie przedłużą terminów to myślę ze Pesa płynie, niestety. W grze jest bardzo duża kasa :(

  • M – 11.12.2015

    rząd ma rozwiązywać problemy dostawców niepanujących nad realizacją swoich projektów ?to jakiś żart ?

  • gutek – 11.12.2015

    to takie jajo POdrzucone przez poprzedni rząd

  • q – 11.12.2015

    @M to nie jest żart. Rozumiem Twoją zawiść i życzenie niepowodzenia Pesie, choć nie akceptuję, ale w Pesie pracuje 4000 ludzi, kilkanaście pozostałych dzięki Pesie się utrzymuje. Z tego wychodzi, że gdy Pesa padnie to kilka tysięcy rodzin będzie miało poważny problem i to będzie problem społeczny. Czy, M, zajmiesz się wtedy rozwiązywaniem problemów i konsekwencji "niezapanowania przez dostawcę nad realizacją swoich problemów"? Mam wrażenia, że wtedy byłaby to sprawa dla rządu. Zatem pytanie - czy lepiej zapobiegać czy leczyć?

  • GAGARIN – 11.12.2015

    No Pesa chyba dużo na siebie wzięła,z łodzi pojechało ok.50 pracowników MPK do składania tramwajów.

  • Słonim – 11.12.2015

    Ostatnie Darty sa na ukończeniu. Ostatnie 2 Krakowiaki wjada na halę do montażu. Swingi dla Bydgoszczy Torunia i Łodzi są robione a to sa identyczne tramwaje które PESA produkuje od lat. Więc zdążą bez problemu. Warszawa jest wyprodukowana tylko dstawy jadą.

  • PPP – 11.12.2015

    @q to efekt nieumiarkowania w walce o kontrakty, byle dowalić Newagowi... Jak się nie umie jeść mniejszą łyżeczka, to się można zadławić.

  • M – 11.12.2015

    @q, o tych 4000 ludzi to powinien dbać zarząd pesy przede wszystkim i zamiast brać wszystko co popadnie za jakakolwiek cenę powinien skoncentrować sie na tym co dostarcza

  • kolejFAN – 12.12.2015

    i OBY NIE ZDĄŻYŁA, czego jej serdecznie życzymy!!!!myslą że tym dartoelfoczyms bez osłon,bez nosa,bez osłon dachu,z hujowymi oknami jak w kibluen57 zatkają dziób PICowi i pasażerom? no bez jaj.przeciez już teraz widać że to będą Edyty - reaktywacja. Hmmm fajny widok - 20 darthoEDYT z 2015 roku na bocznicach zesprejowane i niesprawne...czy tego chcemy? a tymczasem w Czechach - na tory wjeżdżają dalekobieżne piękne InterPANTERY...

  • antyfan kolejowy – 12.12.2015

    do kolejFANpogratulować Twojej gruntownej fachowej wiedzy, widzę ze znasz się na wszystkim bo razem z Kubusiem Puchatkiem bawiłeś sie i bawisz kolejką. Napisz coś konkretnego a później zabieraj głoś na forach. Pogadaj z Kubusiem on ma troszkę większy rozumek do Ciebie.

  • zeus04 – 12.12.2015

    A co jeśli Pesa zdąży? PPP : Niech sobie Newag je małą łyżeczką jak nie umie inaczej :)

  • GAGARIN – 12.12.2015

    A co sądzicie o skupianiu napędów w Darcie i Flirtrze ?Dart ma 3 wózki napędne,w 27WE to ładnie rozwiązali.

  • kolejFAN – 12.12.2015

    @antyfankolejowy: rozum to ty sprzedałeś dawno ale na eksport - jak nie umiesz nic napisać konkretnego to nie pisz.Jesteś pesolfilem? twoja sprawa, ja nie. na moje konkretne zarzuty w kwestii wyglądu i funkcjonalności tych pojazdów już nic nie napisałeś. Typowy pesofil.

  • poadad – 12.12.2015

    Dla ciebie kolejFAN InterPANTERY są piękne a dla mnie toporne okrutnie, Acatus Pesy mi się bardziej od nich podoba. Ty życzysz Pesie wszystkiego najgorszego, ja wszystkiego najlepszego, bo widzę jak firma się rozwija i robi ciągły progres w swoich produktach, są one coraz lepsze, coraz bardziej technologicznie zaawansowane i mam nadzieje, że ten proces będzie kontynuowany jeszcze przez wiele, wiele lat.

  • antyfan kolejowy – 12.12.2015

    do kolejFANtą odpowiedzią dałeś dowód ze Kubuś Puchatek przy Tobie to omnibus kolejowy. Życzę Tobie abyś pod choinką znalazł troszkę rozumu

  • M. – 12.12.2015

    PESA juz nie zdążyła , termin oddania pojazdu nr 1 minął w listopadzie , 2-20 mija 14 grudniaMowię oczywiście o terminach aneksowanych

  • Chudy – 14.12.2015

    Zazwyczaj jak dziecko włoży rączkę do kontaktu i je pie*dolnie prąd, to już drugi raz wkładać nie będzie...Z Pesą jest analogicznie - jak raz dostanie po d*pie za zachłanność i własną nieracjonalną politykę, zagrażającą jej własnemy bytowi, to drugi raz miejmy nadzieję zmądrzeje i nie będzie brała wszystkiego co leci niczym ćpun wciągający wszystko co widzi na polu konopii...Zapłaci kary za nieterminowe dostawy, które małe nie są, ale przeżyje i już mądrzejsza będzie działać dalej stawiając tym razem już na jakość a nie ilość.I tego jej życzę ;)

  • kolejFAN – 15.12.2015

    @poadad: przejedź się Regio lub InterPanterem a później acatusem - porównaj komfort, głośność, funkcjonalność i pogadamy...niestety ale produkty Phesy są lata świetlne w tyle w stosunku do produktów Skody Vagonki.

Zapraszamy do dyskusji także na naszym profilu ! W jednym miejscu wszystkie środki transportu publicznego!

Dodaj komentarz

Aby móc dodawać komentarze należy się zalogować
Portal TransInfo.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść zamieszczanych komentarzy. Mechanizm komentowania służy merytorycznej dyskusji dotyczącej informacji oraz materiałów umieszczanych w Portalu TransInfo.pl. Pragnąc przestrzegać obowiązującego prawa oraz zachować merytoryczny charakter dyskusji informujemy, że komentarze pozamerytoryczne, obraźliwe, utrzymane w tonie lekceważącym osoby trzecie lub zawierające jednoznaczne oskarżenia wobec tych osób będą usuwane. InfoBus zastrzega również sobie prawo redakcji bądź skrótów pojawiających się na portalu opinii.

Twój planner podróży


Z:
DO:
DATA
ODJAZDU
CZAS
ODJAZDU

SZUKAJ
Newsletter

Firma "JMK analizy rynku transportowego" oferuje na bieżąco aktualizowaną informację przetargową w zakresie dostaw taboru szynowego, autobusowego oraz obsługi linii komunikacyjnych. Wykup dostęp on-line!
Aktualizowane co miesiąc raporty na temat liczby zarejestrowanych nowych oraz używanych autobusów w Polsce to kompendium wiedzy na temat tego segmentu gospodarki. Analizy zawierają m.in. szczegółowe...
Sprawdź nasz nowy cennik reklamowy na rok 2019 Nasz portal działa w branży transportu publicznego od 2001 roku. Początkowo - tylko pod nazwą InfoBus.pl - obejmował tylko tematykę autobusową....