Co jeździ a co nie jeździ. Cała prawda o najnowszym taborze PKP Intercity

inforail
16.04.2019 16:49
0 Komentarzy

W ostatnim czasiesporo miejsca media poświęcają taborowi PKP Intercity. Część składów i lokomotywnie jeździ. Sprawdzamy co jeździ, a co nie jeździ.

Poniżej informacje przekazane nam przez rzeczniczkę prasowąPKP Intercity Agnieszkę Serbeńską.

15 z 20 ED250

Dzisiaj, 16 kwietnia br., w eksploatacji jest 15 z 20pojazdów ED250, co pokrywa obsługę rozkładowych tras dla których dedykowanejest Pendolino. Na naprawy powypadkowe zostały wyłączone 2 pojazdy ED250.Jednym z nich jest Pendolino uszkodzone w wypadku pod Ozimkiem (wkrótce będzietransportowane do włoskiego zakładu Alstom), natomiast drugie Pendolino wymaganaprawy w wyniku najechania na zerwaną sieć trakcyjną. Ponadto jeden pojazd wtej chwili przechodzi naprawę usterki – powróci jeszcze dzisiaj, kolejny zostałwyłączony z ruchu na montaż WiFi, a trzeci przechodzi badania homologacyjne.Należy jednak przypomnieć, że jednostka, która uległa wypadkowi pod Ozimkiemnie wróci do ruchu w ciągu najbliższych miesięcy. Naprawa ma potrwać okołodwóch lat.

13 Dartów

W tej chwili (stan na 16 kwietnia) w ruchu jest 13 z 20składów ED161. Spośród wyłączonych pojazdów jeden jest wyłączony z eksploatacjina naprawę powypadkową. Natomiast z powodu odspojenia na poszyciu pudeł obecniejest wyłączonych 6 pojazdów – jeden z wcześniejszej liczby 7 wyłączonych już jestw ruchu. Naprawa przeprowadzana jest zgodnie z procedurą przedstawioną przezproducenta i zaakceptowaną przez Jednostkę Badawczą (IPSz). Zakres i realizacjanapraw jest na bieżąco monitorowana.

Jak już informowaliśmy na łamach InfoRail.pl kolejne składymają wracać do ruchu w najbliższych dniach. W trakcie szczytu świątecznegoprzewoźnik prawdopodobnie będzie miał do dyspozycji kolejne Darty, któreaktualnie są w naprawach.

15 Flirtów

Dwa pojazdy ED160 pozostają wyłączone z eksploatacji nanaprawy powypadkowe. Dzisiaj, 16 kwietnia br., standardowym czynnościomutrzymaniowym poddawane są dwa pojazdy, a jeden ED160 przechodzi naprawęusterki i dzisiaj jest planowany jego przywrócenie do eksploatacji – informuje rzeczniczkaprasowa PKP Intercity. Niezmiennie zatem to Flirty są najbardziej niezawodne,choć z różnych powodów ich dostępność nie jest już tak wysoka.

8 EU44, 7 Gam

Obecnie (stan na 16 kwietnia br.) w eksploatacji jest osiemz dziesięciu lokomotyw EU44. Na ukończeniu jest naprawa dziewiątej lokomotywyEU44 – powróci w najbliższym czasie. Obecnie w eksploatacji jest siedemlokomotyw SU160. Zakończenie przeglądu P3 ósmej lokomotywy SU160 zaplanowanejest do końca kwietnia br. Jak widać z powyższych danych dostępność lokomotywPKP Intercity jest niezła. W ostatnim czasie znacznie wzrosła liczbaspalinowych maszyn, dostarczonych przez PESĘ. Trudno zatem zgodzić się z teząpostawioną w depeszy PAP, w której powołano się na artykuł w Rzeczpospolitej,jakoby kłopoty uziemiły te lokomotywy. Problemy bowiem wydają się byćzażegnane, a lokomotywy zaczynają wracać na szlaki. Skończyły się – jak widać –również chwilowe problemy z elektrowozami Siemensa.

Lista pociągów zodblokowaną sprzedażą

Na stronie PKP Intercity pod linkiem https://www.intercity.pl/pl/site/o-nas/dzial-prasowy/komunikaty/dostepnosc-sprzedazy-na-pociagi-krajowe.htmlpublikowana jest aktualizowana lista pociągów dla których zostaławstrzymana/odblokowana sprzedaż (w tym też sprzedaż biletów na przewózrowerów).


Komentarze