TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

  • Start
  • rejestracja
Konto użytkownika
Aby korzystać z konta użytkownika musisz się najpierw zalogować.
Jeśli nie posiadasz jeszcze swojego konta - zarejestruj sie już teraz!

Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe














Minimum jedna opcja musi być wybrana
turystyczne


organizator, pośrednik
Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o przewoźniku
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe













Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o biurze podróży
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane











Profile społecznościowe



Dodatkowe informacje o użytkowniku

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Zamawiam darmowy newsletter


Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


ZATWIERDŹ

Dziękujemy za rejestrację

Wiadomość z potwierdzeniem oraz szczegółami została wysłana na adres e-mail podany przy wypełnianiu zlecenia.


ZAREJESTRUJ SIĘ

InfoBus

InfoTram

Co pasażerom dała restrukturyzacja Przewozów Regionalnych?
InfoRail.pl - Opublikowano: 12.04.2019 12:35:00 3 komentarze
Co pasażerom dała restrukturyzacja Przewozów Regionalnych?

Przewozy Regionalne zakończyły z sukcesem trwającą przez ostatnie trzy lata restrukturyzację – poinformowała wczoraj PAP.

Jak ten sukces przełożył się na warunki podróżowania dla pasażerów? Nieznacznie. Przede wszystkim nie poprawiły się warunki podróżowania. W ramach zapowiadanej wielkiej ofensywy taborowej udało się kupić zaledwie kilka nowych pociągów oraz zmodernizować EN57 i ED72. Pasażerowie nadal wożeni są kultowymi już jednostkami EN57, które przez innych przewoźników traktowane są raczej jako swoiste maskotki a nie podstawę taboru.

I tak chociażby Koleje Mazowieckie chwalą się najstarszym EN57 w swojej flocie, który po zakupach nowych Flirtów zapewne stanie się zabytkiem.

Podobną rolę maskotki pełni Endolino w Kolejach Dolnośląskich. Większość przewoźników samorządowych nie posiada w swojej flocie niezmodernizowanych EN57. Tymczasem w Przewozach Regionalnych nadal jeżdżą i zapewne jeszcze pojeżdżą. Tabor wymieniany jest tylko tam, gdzie zakupu realizowane są przez Urzędy Marszałkowskie.

"Ostatnie trzy lata dla naszej spółki były bardzo ważne. Realizowaliśmy, wdrażaliśmy program restrukturyzacji. Tenże program był kolejnym w historii spółki, ale pierwszym, który zakończył się sukcesem. Dzisiaj możemy powiedzieć, że jesteśmy firmą w pełni zrestrukturyzowaną" – powiedziała PAP Lenarczyk. Ani słowa na temat poprawy warunków podróżowania pasażerów. Trudno oprzeć się wrażeniu, że spółka zrestrukturyzowała się sama dla siebie, zamykając przy okazji trochę kas i pozbywając się zabytkowego taboru, z którego inne podmiotu zrobią biznesowy użytek.

Lenarczyk poinformowała, że w ubiegły rok spółka zakończyła dodatnim wynikiem finansowym w wysokości 51 mln zł. Należy jednak pamiętać, że Agencja Rozwoju Przemysłu obejmując większościowy pakiet udziałów wpompowała w Przewozy Regionalne kwotę 770,3 mln zł.

Przewozy Regionalne nadal tracą udziały w rynku i, mimo że nadal są największym przewoźnikiem w kraju to corocznie tracą udziały w rynku. Według danych UTK w 2018 roku miały ich 26,17%, w 2017 roku 26,31%, w 2016 roku 27,16%, w 2015 roku, kiedy zaczynała się restrukturyzacja 27,41%.

Trudno, mając powyższe na uwadze, oprzeć wrażeniu, że najlepiej na współpracy z Przewozami Regionalnymi wyszło Mazowsze. Kończąc tę współpracę i przekazując całość połączeń Kolejom Mazowieckim…



Spodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na
Sprawdź też:
Przewozy Regionalne
  • DarekP – 13.04.2019

    Nie powiedziano jednego. PR czekają na przyjęcie nowego sprzętu, kupionego dla spółek samorządowych, na łyknięcie których są gotowi, a obecnie panująca władza, mając wizję wielkiej Polski, kolei, CPK itd. daje temu pomysłowi poklask. Patrząc z tego punktu widzenia, po co mają angażować swoje środki, jak dostaną za darmo. Na Podkarpaciu kibli już prawie nie ma, a PR nie kupiły żadnego pociągu - tak się robi interesy.

  • Alibaba – 14.04.2019

    Tak samo jak w zach.-pom. Tam szefostwo PR tylko robiło sobie zdjęcia przy nowych pociągach marszałka. A potem zajeżdżali tabor bo nie potrafili go obsługiwać.

  • kolejFAN – 15.04.2019

    kible - rzęchy w całej Polsce poza kilkoma województwami, tak to wygląda.. a tam gdzie zakupione nowe pociągi , z kolei rozklad beznadziejny..

Zapraszamy do dyskusji także na naszym profilu ! W jednym miejscu wszystkie środki transportu publicznego!

Dodaj komentarz

Aby móc dodawać komentarze należy się zalogować
Portal TransInfo.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść zamieszczanych komentarzy. Mechanizm komentowania służy merytorycznej dyskusji dotyczącej informacji oraz materiałów umieszczanych w Portalu TransInfo.pl. Pragnąc przestrzegać obowiązującego prawa oraz zachować merytoryczny charakter dyskusji informujemy, że komentarze pozamerytoryczne, obraźliwe, utrzymane w tonie lekceważącym osoby trzecie lub zawierające jednoznaczne oskarżenia wobec tych osób będą usuwane. InfoBus zastrzega również sobie prawo redakcji bądź skrótów pojawiających się na portalu opinii.

Twój planner podróży


Z:
DO:
DATA
ODJAZDU
CZAS
ODJAZDU

SZUKAJ
Newsletter

Firma "JMK analizy rynku transportowego" oferuje na bieżąco aktualizowaną informację przetargową w zakresie dostaw taboru szynowego, autobusowego oraz obsługi linii komunikacyjnych. Wykup dostęp on-line!
Aktualizowane co miesiąc raporty na temat liczby zarejestrowanych nowych oraz używanych autobusów w Polsce to kompendium wiedzy na temat tego segmentu gospodarki. Analizy zawierają m.in. szczegółowe...
Sprawdź nasz nowy cennik reklamowy na rok 2019 Nasz portal działa w branży transportu publicznego od 2001 roku. Początkowo - tylko pod nazwą InfoBus.pl - obejmował tylko tematykę autobusową....