TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

  • Start
  • rejestracja
Konto użytkownika
Aby korzystać z konta użytkownika musisz się najpierw zalogować.
Jeśli nie posiadasz jeszcze swojego konta - zarejestruj sie już teraz!

Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe














Minimum jedna opcja musi być wybrana
turystyczne


organizator, pośrednik
Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o przewoźniku
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe













Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o biurze podróży
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane











Profile społecznościowe



Dodatkowe informacje o użytkowniku

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Zamawiam darmowy newsletter


Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


ZATWIERDŹ

Dziękujemy za rejestrację

Wiadomość z potwierdzeniem oraz szczegółami została wysłana na adres e-mail podany przy wypełnianiu zlecenia.


ZAREJESTRUJ SIĘ

InfoBus

InfoTram

Co produkuje, a co może produkować siedlecka fabryka Stadlera?
InfoRail - Opublikowano: 22.11.2016 09:55:08 1 komentarz
Fabryka Stadlera w Siedlcach

Flirty ? już powstają w Siedlcach. Czy polski zakład Stadlera może i chce produkować inne pojazdy, takie jak tramwaje, HS czy wagony? Pytamy o to Tomasza Prejsa, dyrektora siedleckiej fabryki.

InfoRail.pl: Rozmawiamy w pociągu, który powstał w Siedlcach dla Kolei Holenderskich. Proszę opowiedzieć o tym składzie.

Tomasz Prejs: Jest to pociąg zbudowany dla holenderskiego narodowego przewoźnika NSR, który zamówił u nas 58 takich pojazdów. 25 z nich to będą składy czteroczłonowe, a 33 trójczłonowe. Są to jednostki modułowe, z własnym napędem, o równej podłodze, z dogodnym dostępem dla osób niepełnosprawnych, a także toaletami przystosowanymi do ich potrzeb. Zamówione pociągi to lekkie, komfortowe, energooszczędne pojazdy z rodziny FLIRT.

InfoRail.pl: Czy dostrzega Pan różnicę między kolejami polskimi i holenderskimi, porównując chociażby nasze Flirty ze składami dla NSR?

Tomasz Prejs: W przypadku tego pociągu to przede wszystkim aspekt wizualny. Wykończenie FLIRTa dla NSR jest bardzo specyficzne, nawet jeśli porównamy go z pojazdami produkowanymi dla rynku zachodniego. Wyraziste kolory, ciekawa graficznie toaleta. Ten design powstał w odpowiedzi na sugestie pasażerów, które przewoźnik zebrał przeprowadzając badanie oczekiwań podróżnych. Malowanie wnętrza pociągu i bogate wzornictwo w obrębie toalet ma także zniechęcić graficiarzy do pozostawiania tam własnych dzieł. Poszycie siedzeń jest łatwe do czyszczenia. W kwestiach technicznych i funkcjonalnych pojazdy NSR i PKP Intercity nie różnią się znacznie. Jest to aktualna generacja pojazdów typu FLIRT ? holenderski do przewozów regionalnych, a PKP Intercity ? dalekobieżnych.

InfoRail.pl: Czy tak zaprojektowany pociąg, myślę tu o specyficznej malaturze chociażby toalet, to problem dla producenta?

Tomasz Prejs: Żaden. Takie było zamówienie naszego klienta, radzimy sobie z nim bez problemów.

InfoRail.pl: Czyli Stadler może zrealizować każde zamówienie klienta?

Tomasz Prejs: Dokładnie tak. Realizujemy zindywidualizowane zamówienia i jesteśmy przy tym bardzo elastyczni i otwarci na współpracę z klientem. To nasza wizytówka.

InfoRail.pl: Co aktualnie powstaje w Siedlcach, oprócz składów dla NS?

Tomasz Prejs: Jeśli chodzi o projekt NRS, można powiedzieć, że jesteśmy już za półmetkiem, 30 pojazdów dostarczyliśmy do Holandii, pozostałe są w budowie. Oprócz tego jesteśmy na końcowym etapie realizacji zamówienia od węgierskiego przewoźnika narodowego MAV, w ramach którego budujemy 15 czteroczłonowych jednostek Flirt. Produkujemy też 15 Flirtów dla prywatnego holenderskiego przewoźnika Arriva. To z kolei składy dwuczłonowe. No i ruszamy z projektem dla węgierskiego przewoźnika prywatnego GySEV, dla którego zbudujemy 10 składów. Ich montaż rozpocznie się w przyszłym roku.

InfoRail.pl: Jakie są moce przerobowe siedleckiej fabryki?

Tomasz Prejs: Aktualnie możemy wyprodukować do 90 czteroczłonowych ezt-ów rocznie.

InfoRail.pl: Czy w tej chwili te moce są w pełni wykorzystywane?

Tomasz Prejs: Tak, w tej chwili w pełni wykorzystujemy nasze moce produkcyjne.

InfoRail.pl: Na targach w Berlinie dowiedzieliśmy się, że Stadler będzie współpracował z Solarisem. Czy są plany, aby w przyszłości w Siedlcach były budowane tramwaje?

Tomasz Prejs: Poczekajmy do pierwszego wygranego przez konsorcjum przetargu tramwajowego. Technologicznie jest to oczywiście możliwe. Stadler posiada w swoim portfolio tramwaje, a nasz zakład jest zorganizowany w taki sposób, aby móc budować tutaj różne pojazdy, nie tylko ezty, pociągi spalinowe, ale też tramwaje, czy np. wagony piętrowe.

InfoRail.pl: Jak Pan ocenia polski rynek kolejowy, czy jest szansa na powalczenie z dwoma konkurentami?

Tomasz Prejs: Oczywiście chcielibyśmy zdobywać kolejne zamówienia w Polsce. Jesteśmy polską spółką, zatrudniamy w Siedlcach około 800 pracowników, współpracujemy z ponad 2000 polskich mniejszych i większych przedsiębiorstw. Mamy duży potencjał, doświadczenie, a przy tym chcemy być dobrym pracodawcą, który dba o swoich pracowników. Do tego są nam potrzebne wygrane w przetargach, jestem przekonany, że jest to możliwe.

InfoRail.pl: Czyli możemy spodziewać się ofert Stadlera w najbliższych przetargach?

Tomasz Prejs: Jak najbardziej. Będziemy ofertować, żeby zapewnić pracę zakładowi w Siedlcach.

InfoRail.pl: Czy kryterium ceny nie będzie nadal przeszkadzać, mimo, że zmieniły się przepisy?

Tomasz Prejs: Nasz zakład dostarcza pojazdy najwyższej jakości, które cechuje niezawodność oraz niskie koszty eksploatacji. Jestem zdania, że można z powodzeniem konkurować z innymi producentami taboru, stawiając właśnie na efektywność kosztową, jakość i niezawodność, nie tylko na cenę zakupu pojazdów. Świadomość zamawiających pojazdy w Polsce także wyraźnie wzrasta. Przewoźnicy zaczynają myśleć długoterminowo, a wtedy uwzględniają nie tylko cenę zakupu pojazdów, ale również koszty ponoszone w całym okresie użytkowania pociągów, na które składają się m. in. koszty energii czy utrzymania. Ciekawym modelem zamówienia jest zakup pojazdów wraz z usługą serwisową. Mamy w tym obszarze bogate doświadczenie i możemy zaproponować naprawdę konkurencyjną ofertę.

InfoRail.pl: Flirt będzie nadal pojazdem flagowym w Polsce? A może Stadler myśli o pojeździe niskobudżetowym?

Tomasz Prejs: W tej chwili naszym flagowym produktem jest Flirt. Jest to nowoczesna, ale sprawdzona już na wielu rynkach konstrukcja. Jeśli chodzi o pojazd niskobudżetowy ? dla nas najważniejsza jest jakość, bezpieczeństwo i wysoka niezawodność ? w tych obszarach nie idziemy na kompromis. Nie zrezygnujemy z tego, by za wszelką cenę obniżyć cenę produktu. Ale oczywiście jesteśmy świadomi dużej presji związanej z kosztami i staramy się sprostać tej sytuacji.

InfoRail.pl: Czy Stadler będzie oferował w Polsce również pojazdy spalinowe?

Tomasz Prejs: Obserwujemy rynek pod kątem wszystkich przetargów na pojazdy szynowe. W naszym portfolio mamy także pojazdy spalinowe, które budowaliśmy już w Siedlcach, np. dla klientów z Holandii, Estonii, Włoch czy Niemiec. Aktualnie rozpoczęliśmy produkcję pojazdów GTW dla włoskiego przewoźnika FNM. Jeśli pojawią się przetargi na dostawę pojazdów spalinowych, będziemy je analizować.

InfoRail.pl: Lokomotywy? - to jest produkt na rynek polski?

Tomasz Prejs: Stadler ma w swojej ofercie także lokomotywy. Dlaczego nie? Jest to w naszym zasięgu.

InfoRail.pl: A wagony?

Tomasz Prejs: Montaż wagonów jest również możliwy w siedleckim zakładzie. Podczas tegorocznych targów InnoTrans prezentowaliśmy także najnowszy wagon sypialny Stadlera dla Azerbejdżanu.

InfoRail.pl: A kolejne ezt-y do ruchu dalekobieżnego w Polsce?

Tomasz Prejs: To zależy od strategii przewoźników. Skład wagonowy jest droższy niż ezt, a podróżowanie ezt-ami także na dłuższych trasach jest wygodne, jeśli pojazdy są ciche i komfortowe.

InfoRail.pl: HS. Czy polski rynek potrzebuje takich pociągów? Stadler pokazał teraz taki właśnie produkt.

Tomasz Prejs: Dlaczego nie? Aktualnie w Polsce planowane są duże inwestycje w infrastrukturę. Myślę, że po ich przeprowadzeniu pojawi się ponownie dyskusja o KDP. Jesteśmy na to przygotowani ? na InnoTrans w Berlinie zaprezentowaliśmy nasz pierwszy HS ? EC250 - Giruno. Ten pociąg jest dowodem naszych kompetencji, innowacyjności i wysokiego poziomu technicznego, jaki w ostatnich latach osiągnęliśmy.

InfoRail.pl: A gdyby dziś pojawił się temat KDP w Polsce Stadler z marszu może stanąć do rozmów?

Tomasz Prejs: Jako producent taboru posiadamy odpowiedni pojazd, który moglibyśmy zaoferować.

InfoRail.pl: Produkt z Siedlec?

Tomasz Prejs: Jak najbardziej taki pojazd także może być produkowany w Siedlcach.

InfoRail.pl: Czyli Siedlce mogą produkować wszystko?

Tomasz Prejs: Tak. Jesteśmy na tyle elastyczni, że po odpowiednim przystosowaniu technicznym możemy budować tutaj wszystkie produkty z portfolio Stadlera.

InfoRail.pl: Czy dla fabryki w Siedlcach kierunek wschodni ma istotne znaczenie? Pamiętajmy, że Stadler ma fabrykę w Mińsku, która nie narzeka na nadmiar pracy.

Tomasz Prejs: Zakład w Mińsku został zbudowany specjalnie na potrzeby rynku WNP, na którym jest duży potencjał zakupowy - wierzymy, że zdobędziemy tam nowe zamówienia.

InfoRail.pl: A może zakłady w Mińsku i Siedlcach współpracują?

Tomasz Prejs: Owszem, współpracujemy i wspieramy się wzajemnie.

InfoRail.pl: Czy w tej chwili jest potrzeba dalszej rozbudowy zakładu w Siedlcach?

Tomasz Prejs: Po zakończeniu budowy nowej hali w ramach realizowanej obecnie inwestycji o wartości 40 mln zł, na razie nie będzie takiej potrzeby. Jesteśmy już także na półmetku budowy nowych powierzchni biurowych. Nowoczesne biura na terenie naszego zakładu w Siedlcach zostaną oddane do użytku w połowie przyszłego roku.

InfoRail.pl: Ale Flirty dla PKP Intercity nie mieściły się w hali. To nie jest problem?

Tomasz Prejs: Nasze hale są w zupełności wystarczające. Pojazdy PKP Intercity były wyjątkowo długie, ale proszę zwrócić uwagę, że były zbudowane z dwóch czteroczłonowych części, więc bez problemu mieściły się w hali. W razie potrzeby możemy też zawsze posiłkować się tymczasowym wydłużeniem hali.

InfoRail.pl: Dziękujemy za rozmowę.



Spodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na
Sprawdź też:
Stadler
Siedlce
fabryka
  • ojojo – 22.11.2016

    Wszystko pięknie. Panowie sobie pogadali a droga do produkcji tych cudeniek w Siedlcach wydaje się być daaaaleka.

Zapraszamy do dyskusji także na naszym profilu ! W jednym miejscu wszystkie środki transportu publicznego!

Dodaj komentarz

Aby móc dodawać komentarze należy się zalogować
Portal TransInfo.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść zamieszczanych komentarzy. Mechanizm komentowania służy merytorycznej dyskusji dotyczącej informacji oraz materiałów umieszczanych w Portalu TransInfo.pl. Pragnąc przestrzegać obowiązującego prawa oraz zachować merytoryczny charakter dyskusji informujemy, że komentarze pozamerytoryczne, obraźliwe, utrzymane w tonie lekceważącym osoby trzecie lub zawierające jednoznaczne oskarżenia wobec tych osób będą usuwane. InfoBus zastrzega również sobie prawo redakcji bądź skrótów pojawiających się na portalu opinii.

Twój planner podróży


Z:
DO:
DATA
ODJAZDU
CZAS
ODJAZDU

SZUKAJ
NASZE TOP 10
Czytane
Komentowane
Filmy
Newsletter

Firma "JMK analizy rynku transportowego" oferuje na bieżąco aktualizowaną informację przetargową w zakresie dostaw taboru szynowego, autobusowego oraz obsługi linii komunikacyjnych. Wykup dostęp on-line!
Aktualizowane co miesiąc raporty na temat liczby zarejestrowanych nowych oraz używanych autobusów w Polsce to kompendium wiedzy na temat tego segmentu gospodarki. Analizy zawierają m.in. szczegółowe...
Sprawdź nasz nowy cennik reklamowy na rok 2019 Nasz portal działa w branży transportu publicznego od 2001 roku. Początkowo - tylko pod nazwą InfoBus.pl - obejmował tylko tematykę autobusową....