Witamy na stronie Transinfo.pl Nie widzisz tego artykułu, bo blokujesz reklamy, korzystając z Adblocka. Oto co możesz zrobić: Wypróbuj subskrypcję TransInfo.pl (już od 15 zł za rok), która ograniczy Ci reklamy i nie zobaczysz tego komunikatu Już subskrybujesz TransInfo.pl? Zaloguj się

Co siódmy bilet kolejowy kupiony przez internet, mniej niż połowa w kasach

inforail
14.08.2020 10:45
0 Komentarzy

Co siódmy biletkolejowy pasażerowie kupili przez internet, co szósty w pociągu – u konduktoralub w automacie – a mniej niż połowę w kasach – wynika z danych o sprzedaży w2019 r. opublikowanych w piątek przez Urząd Transportu Kolejowego.

Jak czytamy na stronie Urzędu Transportu Kolejowego, doponad 14 proc. wzrósł udział biletów kupowanych w 2019 r. za pośrednictwemaplikacji i stron internetowych – to o niemal 4 punkty procentowe więcej niż w2018 r. „Mniej niż połowę, bo 46,5 proc. biletów pasażerowie kupili wkasach. Licząc rok do roku spadek wyniósł niemal 5 punktów procentowych” -wskazano.

Prezes Urzędu Transportu Kolejowego dr inż. Ignacy Góra,cytowany w informacji Urzędu, zwrócił uwagę, że w 2016 r. przez internetsprzedano tylko nieco ponad 5 proc. biletów, a w ubiegłym roku niemal trzy razywięcej. „Te dane powinny motywować przedsiębiorstwa kolejowe do ciągłejpoprawy jakości aplikacji i internetowych systemów dystrybucji biletów – tak bybyły one intuicyjne i przyjazne dla użytkowników” – zaznaczył.

Według UTK w 2019 r. najpopularniejszym kanałem dystrybucjibiletów nadal były kasy stacjonarne, choć ich udział z roku na rok sięzmniejsza. Ponad 16 proc. biletów kupiono natomiast od obsługi pociągu. „Wtym przypadku nastąpił niewielki wzrost, jednak udział biletów sprzedawanychprzez drużyny konduktorskie utrzymuje się na podobnym poziomie od kilkulat” – wyjaśniono.

Bilety sprzedane przez aplikacje mobilne i stronyinternetowe stanowiły natomiast 14,3 proc. – ten sposób sprzedaży”zanotował największy wzrost udziału (10,7 proc. w 2018 r.)”.

Z kolei niewiele ponad 7 proc. biletów pasażerowie kupili wautomatach stacjonarnych i zamontowanych w pociągach. „Ten sposóbdystrybucji biletów był w 2019 r. mniej popularny niż w 2018 i 2017 r.” -czytamy. (PAP)

Komentarze