TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

  • Start
  • rejestracja
Konto użytkownika
Aby korzystać z konta użytkownika musisz się najpierw zalogować.
Jeśli nie posiadasz jeszcze swojego konta - zarejestruj sie już teraz!

Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe














Minimum jedna opcja musi być wybrana
turystyczne


organizator, pośrednik
Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o przewoźniku
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe













Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o biurze podróży
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane











Profile społecznościowe



Dodatkowe informacje o użytkowniku

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Zamawiam darmowy newsletter


Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


ZATWIERDŹ

Dziękujemy za rejestrację

Wiadomość z potwierdzeniem oraz szczegółami została wysłana na adres e-mail podany przy wypełnianiu zlecenia.


ZAREJESTRUJ SIĘ

InfoBus

InfoTram

Co z drugim torem na linii 202?
INFORAIL - Opublikowano: 18.08.2015 11:28:07 5 komentarzy
Linia nr 202 (foto: Wikimapa)

W Dokumencie Implementacyjnym do Strategii Rozwoju Transportu do 2020 roku (z perspektywą do 2030 r.), przyjętym 24 września 2014 r. uchwałą Rady Ministrów, zamieszczono listę inwestycji kolejowych planowanych do realizacji w perspektywie finansowej 2014 ? 2020 ? poinformował Sławomir Żałobka, wiceminister Infrastruktury i Rozwoju Regionalnego. Wybór projektów do ww. dokumentu został przeprowadzony na podstawie analizy wielokryterialnej, według której nastąpiła hierarchizacja zadań planowanych do realizacji w kolejnych latach. Na podstawie przeprowadzonych przez PKP PLK S.A. analiz, wytypowano najważniejsze przedsięwzięcia na liniach charakteryzujących się najgorszym stanem technicznym oraz brakiem przepustowości.

Na odcinku lk 202 Gdynia Chylonia ? Słupsk prowadzony jest duży pasażerski ruch regionalny oraz ruch dalekobieżny, a w miesiącach letnich również ruch sezonowy. Jak się okazuje wykorzystanie przepustowości odcinka w sezonie letnim osiąga poziom graniczny i wymaga wprowadzania zmian w rozkładzie jazdy, które są niekorzystne dla pasażerów regularnie odbywających podróże związane m.in. z pracą i nauką. Sytuacja taka powoduje także praktyczny brak możliwości prowadzenia ruchu towarowego.

Odcinek Słupsk ? Stargard Szczeciński cechuje się relatywnie mniejszym natężeniem ruchu niż pozostały odcinek linii 202 i pozostaje w dobrym stanie technicznym. Prędkość maksymalna obecnie kursujących pociągów jest utrzymywana na poziomie 100-120 km/h.

Mając na uwadze parametry poszczególnych odcinków oraz obecne i prognozowane natężenie ruchu, w projekcie Krajowego Programu Kolejowego 2014-2023 będącym obecnie przedmiotem konsultacji społecznych ze środków dostępnych w ramach PO IiŚ 2014-2020, PKP PLK S.A. planuje modernizację linii kolejowej nr 202 na odcinku Gdynia Chylonia ? Słupsk.

Obecnie w ramach projektu pn. ?Dokumentacja przedprojektowa dla modernizacji linii kolejowej nr 202 na odcinku Gdynia Chylonia ? Słupsk? dofinansowanego z PO IiŚ 2007-2013, trwa opracowywanie dokumentacji przedprojektowej dla ww. przedsięwzięcia. W ramach prowadzonych prac analizowane są różne warianty inwestycyjne definiujące odmienne możliwości poprawy warunków eksploatacyjnych na przedmiotowej linii kolejowej. Jednym z kilku wariantów poddawanych ocenie jest rozwiązanie uwzględniające budowę drugiego toru na całym analizowanym odcinku oraz w każdym z wariantów ? dostosowanie istniejącej infrastruktury do obecnie obowiązujących przepisów.

Jak informuje Sławomir Żałobka budowa drugiego toru szlakowego nie jest jedynym rozwiązaniem umożliwiającym zwiększenie przepustowości linii kolejowej i usprawnienie ruchu kolejowego. Wśród możliwych do zastosowania rozwiązań jest budowa tzw. ?długiej mijanki?, czyli rozwiązania stosowanego w wielu krajach europejskich. Polega ona na budowie drugiego toru na wybranym odcinku, umożliwiając dynamiczne mijanie się pociągów w przeciwnych kierunkach, tj. w trakcie jazdy, a nie jak obecnie w trakcie postoju. Analizom podlega wariant takiej mijanki na odcinku linii kolejowej nr 202 Potęgowo ? Damnica. Jej projektowana długość wynosi 15 km, co stanowi około 30% długości całego odcinka Lębork ? Słupsk. Zasadniczą zaletą takiego rozwiązania jest uzyskanie, przy relatywnie niższych nakładach inwestycyjnych, podobnych efektów jak dla linii dwutorowej.

Wykonywane analizy każdego z proponowanych wariantów są szczegółowo sprawdzane i weryfikowane przez PKP PLK S.A. Decyzja odnośnie wyboru wariantu inwestycyjnego nastąpi na podstawie szczegółowych analiz technicznych, marketingowych i ruchowych wykonywanych w ramach studium wykonalności tej inwestycji.

Na etapie wykonania dokumentacji przedprojektowej odbywały się spotkania wykonawcy dokumentacji z przedstawicielami samorządów terytorialnych w tym m.in. Słupska. Wszystkie uwagi wnoszone na tych spotkaniach stały się przedmiotem analiz pod kątem optymalizacji rozpatrywanych wariantów. Jednakże, ze względu na występujące braki, PKP PLK S.A. nie zaakceptowały dotychczas przedstawionej przez wykonawcę dokumentacji w zakresie proponowanych wariantów.


Spodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na
Sprawdź też:
PKP PLK
Słupsk
Gdynia
Szczecin
  • www – 18.08.2015

    Linia 202 powinna zostać przebudowana na dwutorową. Docelowo całe połączenie z Gdańska do Szczecina powinno zostać tak przebudowane. Północne rejony kraju mają przed sobą duży potencjał inwestycyjny. Przykład Jaguara pokazał, że znalezienie dużej działki inwestycyjnej jest już problemem. Przyszedł już czas na przygotowanie infrastruktury pod potrzeby następnych pokoleń. Już nie dla nas.Nie można na ślepo wydawać krocie na wieloletnie modernizacje linii zabijające po drodze popyt. Czas najwyższy na myślenie o równomiernym rozwoju infrastruktury. Pociągi to magnes dla dużych inwestycji przemysłowych. Pytanie tylko czy kolejarze to rozumieją?

  • techno – 19.08.2015

    Drugi tor na linii 202 powinien być bez dyskusji na całej długości. Co z tego, że odcinek od Słupska do Stargardu jest podobno w relatywnie lepszym stanie technicznym, jak brak drugiego toru skutecznie uniemożliwia wytrasowanie pociągów ze Szczecina do Słupska w takcie. Pamiętajmy, że np. zachodniopomorski oddział GDDKiA jest na etapie wyborów wykonawców na poszczególne odcinki S6 od Goleniowa do Sławna i po jej realizacji za 4 lata pojawi się tu problem, bo pociągami już mało kto będzie chciał jeździć.... Dodam jeszcze, że w Krajowym Programie Kolejowym do 2023 (projekt) jest zapisana na liście indykatywnej modernizacja linii 202 od Gdynii Chylonii do Słupska za 1,5 mld złotych.

  • ga – 19.08.2015

    Powinni zrobic dwa tory od Gdyni Chylonii do Slawna z V max 160 km/h. A dalej to juz nie potrzeba. Wtedy mozna by zrobic polaczenia letnie szynobusem Ustka Darlowo. Do tego zrobic modernizacje wjazdu w Bialogardzie tak zeby z kazdej strony byla z pelna predkoscia

  • Maciek z Lublina – 19.08.2015

    Dwa tory szlakowe na całości linii 202 to konieczność . Może być na całości 120km/h , ale muszą być dwa tory .

  • Zetes – 21.08.2015

    Szkoda, że wszystkie te dyskusje mają miejsce na dwa miesiące przed wyborami...

Zapraszamy do dyskusji także na naszym profilu ! W jednym miejscu wszystkie środki transportu publicznego!

Dodaj komentarz

Aby móc dodawać komentarze należy się zalogować
Portal TransInfo.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść zamieszczanych komentarzy. Mechanizm komentowania służy merytorycznej dyskusji dotyczącej informacji oraz materiałów umieszczanych w Portalu TransInfo.pl. Pragnąc przestrzegać obowiązującego prawa oraz zachować merytoryczny charakter dyskusji informujemy, że komentarze pozamerytoryczne, obraźliwe, utrzymane w tonie lekceważącym osoby trzecie lub zawierające jednoznaczne oskarżenia wobec tych osób będą usuwane. InfoBus zastrzega również sobie prawo redakcji bądź skrótów pojawiających się na portalu opinii.

Twój planner podróży


Z:
DO:
DATA
ODJAZDU
CZAS
ODJAZDU

SZUKAJ
NASZE TOP 10
Czytane
Komentowane
Filmy
Newsletter

Firma "JMK analizy rynku transportowego" oferuje na bieżąco aktualizowaną informację przetargową w zakresie dostaw taboru szynowego, autobusowego oraz obsługi linii komunikacyjnych. Wykup dostęp on-line!
Aktualizowane co miesiąc raporty na temat liczby zarejestrowanych nowych oraz używanych autobusów w Polsce to kompendium wiedzy na temat tego segmentu gospodarki. Analizy zawierają m.in. szczegółowe...
Sprawdź nasz nowy cennik reklamowy na rok 2019 Nasz portal działa w branży transportu publicznego od 2001 roku. Początkowo - tylko pod nazwą InfoBus.pl - obejmował tylko tematykę autobusową....