TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

  • Start
  • rejestracja
Konto użytkownika
Aby korzystać z konta użytkownika musisz się najpierw zalogować.
Jeśli nie posiadasz jeszcze swojego konta - zarejestruj sie już teraz!

Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe














Minimum jedna opcja musi być wybrana
turystyczne


organizator, pośrednik
Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o przewoźniku
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe













Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o biurze podróży
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane











Profile społecznościowe



Dodatkowe informacje o użytkowniku

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Zamawiam darmowy newsletter


Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


ZATWIERDŹ

Dziękujemy za rejestrację

Wiadomość z potwierdzeniem oraz szczegółami została wysłana na adres e-mail podany przy wypełnianiu zlecenia.


ZAREJESTRUJ SIĘ

InfoBus

InfoTram

Co z koleją podsudecką? Pociągów PKP IC nie będzie
InfoRail.pl - Opublikowano: 23.08.2017 12:30:56 6 komentarzy
Co z koleją podsudecką? Pociągów PKP IC nie będzie (foto: Wikipedia/Montiverdi, lic. CC BY-SA 3.0)

Co dalej z modernizacją kolei podsudeckiej? Jest stanowisko MIB w tej sprawie.

Jak informuje Andrzej Bittel, Podsekretarz Stanu, zgodnie z zapisami Krajowego Programu Kolejowego do 2023 r., w ramach linii kolejowej nr 137 przewidziany do realizacji jest projekt pn. "Rewitalizacja linii kolejowej nr 137 na odcinku Legnica – Dzierżoniów" ze środków Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Dolnośląskiego na łączną kwotę 65,0 mln zł netto. Obecnie opracowywane jest studium wykonalności (wraz z wnioskiem o dofinansowanie), którego ukończenie planowane jest na III kwartał 2018 r. Realizacja prac budowlanych na odcinku Dzierżoniów – Legnica, polegających m.in. robotach torowych, pracach związanych z urządzeniami sterowania ruchem kolejowym i energetyką, przewidziana jest w latach 2019 – 2020.

Jednocześnie Bittel informuje, że odcinek Katowice – Kędzierzyn Koźle linii kolejowej nr 137 objęty jest projektem pn. "Prace na podstawowych ciągach pasażerskich (E30 i E65) na obszarze Śląska, etap II: linia E30 na odcinku Katowice – Chorzów Batory oraz Gliwice Łabędy". Zadanie to ujęte jest na liście rezerwowej projektów finansowanych z instrumentu Connecting Europe Facility (CEF) Krajowego Programu Kolejowego do 2023 r. Jego realizacja będzie możliwa w przypadku zabezpieczenia środków finansowych na ww. zadanie.

Z uwagi na pełne przypisanie dostępnej puli środków na projekty przewidziane do realizacji w ramach Krajowego Programu Kolejowego do 2023 r., w chwili obecnej nie są planowane inne projekty inwestycyjne na przedmiotowej linii. Niemniej mając na uwadze znaczenie magistrali podsudeckiej dla rozwoju gospodarczego i spójności społeczno-gospodarczej regionu, PKP PLK analizuje zasadność realizacji dodatkowych zadań na ww. linii w ramach projektu pn. "Prace na linii kolejowej nr 137 na odcinku Kędzierzyn Koźle – Kamieniec Ząbkowicki – Legnica wraz z elektryfikacją" w perspektywie finansowej po 2021 roku.

W związku z powyższym PKP PLK podjęła działania związane na przygotowaniem dokumentacji przedprojektowej dla ww. projektu ze środków krajowych. Przetarg na wybór wykonawcy dokumentacji został ogłoszony w dniu 20 czerwca 2017 r., a podpisanie umowy planowane jest w IV kwartale br. W ramach planowanych do przeprowadzenia analiz możliwe będzie określenie docelowego przeznaczenia linii kolejowej nr 137 dla połączeń pasażerskich i towarowych o charakterze regionalnym i międzyregionalnym, jak również pozyskanie wiedzy o niezbędnych zakresach rzeczowo-finansowych przyszłej inwestycji. Zakończenie prac związanych z opracowaniem studium planowane jest na I kwartał 2019 r.

W odniesieniu do przewozów pasażerskich Bittel informuje, że sieć przewozów pasażerskich dotowanych z budżetu państwa przez ministra właściwego do spraw transportu została określona w rozporządzeniu Ministra Infrastruktury i Budownictwa z dnia 8 grudnia 2016 r. zmieniającym rozporządzenie w sprawie planu zrównoważonego rozwoju publicznego transportu zbiorowego w zakresie sieci komunikacyjnej w międzywojewódzkich i międzynarodowych przewozach pasażerskich w transporcie kolejowym. Dokument ten obejmuje najistotniejsze połączenia międzywojewódzkie i międzynarodowe, na których priorytetem jest zapewnienie odpowiedniej oferty w ruchu dalekobieżnym. Biorąc pod uwagę obecny brak dostępności odpowiedniego taboru przeznaczonego do obsługi odcinka Legnica – Kędzierzyn Koźle oraz wysokość ewentualnych kosztów uruchomienia regularnych połączeń dalekobieżnych po niezelektryfikowanym fragmencie przedmiotowej trasy, Minister Infrastruktury i Budownictwa w ramach dostępnego w ustawie budżetowej limitu na przewozy międzywojewódzkie nie może zapewnić, że w najbliższym czasie uruchomiony zostanie pociąg na ww. linii.

Z informacji uzyskanych od PKP Intercity wynika, że nie planują one w perspektywie do roku 2020 uruchomienia połączeń na przedmiotowym odcinku ze względu na ograniczoną dostępność lokomotyw spalinowych.

Ponadto Andrzej Bittel informuje, że jeżeli uruchomienie pociągów na danej trasie jest istotne z uwagi na potrzeby transportowe lokalnej społeczności, w świetle obowiązujących przepisów samorządy województw mają możliwość zamawiania i dofinansowania tego rodzaju usług o charakterze regionalnym, jako ustawowi organizatorzy publicznego transportu zbiorowego w wojewódzkich i międzywojewódzkich przewozach pasażerskich. W związku z tym dla uruchomienia postulowanego połączenia niezbędne jest także zaangażowanie Urzędu Marszałkowskiego Województwa Dolnośląskiego i Urzędu Marszałkowskiego Województwa Opolskiego – stwierdza Podsekretarz Stanu w MIB.



Spodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na
Sprawdź też:
MIB
kolej podsudecka
  • Przemo – 23.08.2017

    Pier..... kotka za pomocą młotka.PIC ma "podsudecką" w du... a marszałek opolskiego nie ma kasy i sprzętu to prowadzenia połączeń międzywojewódzkich.Może dolnośląskie po ukończonej naprawie swoich SA109 coś puszczą np. w relacji Legnica-Nysa-Legnica.Dwie pary w dobrych godzinach napewno by wypaliły.A i opolskie mogłoby wydłużyć ze 2 pary z K.K. do Kłodzka i spowrotem.

  • www – 23.08.2017

    A czy w tym kraju nie można już nic zbudować za swoje pieniądze? Ba, utrzymać w dobrym stanie technicznym. Co, jak Unia nie da to już nie trzeba robić? Ale głupota... Tak, zacznijmy budować KDP, a przynajmniej nie będzie zawracania głowy "podrzędnymi" liniami... No przecież wszyscy mogą się przeprowadzić do dużych miast... Ręce opadają.

  • dddbb – 24.08.2017

    Marszałkowie województw się dogadali i w przyszłym roku w wakacyjne weekendy plus długie weekendy ma być połączenie Kędzierzyn-K bądź Nysa - Kłodzko (2 pary)

  • Przemo – 24.08.2017

    Na początek dobre weekendy i święta ale takie dwie pary mogłby jeździć codziennie.Jedna para mogłaby być nawet z Gliwic.Jak już pisałem teraz KD mogły by ze dwie pary uruchomić z Legnicy do Nysy i już powolutku powracałaby jako taka oferta dla stykowego odcinka.Mażeniem by było coś takiego:-4 pary Kłodzko-Nysa - (później 2 x Opole i 2x K.K)-2 pary Legnica-Nysa

  • kolejFAN – 25.08.2017

    Skandal.Tamtędy powinien jeździć codzienny TLK do Jeleniej Gory z Katowic! Dlaczego Zamość,Zagórz,Suwałki i inne miasteczka mają mieć pociãgi dakekobieżne a Paczkow,Nysa,Kłodzko i Prudnik nie?!

  • 2112ssf – 25.08.2017

    Najpierw trzeba poprawić stan torów a potem moze marszalkowie coś dorzucą. Dziwne że kamieniec i nysa nie mają połączenia. Przecież po drodze są miejscowości turystyczne jak paczków i otmuchów. I jak zwykle w polsce bywa nie da sie tam dojechac pociągiem tylko wszedzie trzeba gonić auto.

Zapraszamy do dyskusji także na naszym profilu ! W jednym miejscu wszystkie środki transportu publicznego!

Dodaj komentarz

Aby móc dodawać komentarze należy się zalogować
Portal TransInfo.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść zamieszczanych komentarzy. Mechanizm komentowania służy merytorycznej dyskusji dotyczącej informacji oraz materiałów umieszczanych w Portalu TransInfo.pl. Pragnąc przestrzegać obowiązującego prawa oraz zachować merytoryczny charakter dyskusji informujemy, że komentarze pozamerytoryczne, obraźliwe, utrzymane w tonie lekceważącym osoby trzecie lub zawierające jednoznaczne oskarżenia wobec tych osób będą usuwane. InfoBus zastrzega również sobie prawo redakcji bądź skrótów pojawiających się na portalu opinii.

Twój planner podróży


Z:
DO:
DATA
ODJAZDU
CZAS
ODJAZDU

SZUKAJ
Newsletter

Firma "JMK analizy rynku transportowego" oferuje na bieżąco aktualizowaną informację przetargową w zakresie dostaw taboru szynowego, autobusowego oraz obsługi linii komunikacyjnych. Wykup dostęp on-line!
Aktualizowane co miesiąc raporty na temat liczby zarejestrowanych nowych oraz używanych autobusów w Polsce to kompendium wiedzy na temat tego segmentu gospodarki. Analizy zawierają m.in. szczegółowe...
Sprawdź nasz nowy cennik reklamowy na rok 2019 Nasz portal działa w branży transportu publicznego od 2001 roku. Początkowo - tylko pod nazwą InfoBus.pl - obejmował tylko tematykę autobusową....