Witamy na stronie Transinfo.pl Nie widzisz tego artykułu, bo blokujesz reklamy, korzystając z Adblocka. Oto co możesz zrobić: Wypróbuj subskrypcję TransInfo.pl (już od 15 zł za rok), która ograniczy Ci reklamy i nie zobaczysz tego komunikatu Już subskrybujesz TransInfo.pl? Zaloguj się

Co z modyfikacją strategii taborowej? Więcej pytań niż odpowiedzi

inforail
01.08.2017 09:59
0 Komentarzy

O zmianach w strategiitaborowej PKP Intercity, a może bardziej o zmienianiu jej przez Prezesa PKP SAKrzysztofa Mamińskiego pisaliśmy na łamach InfoRail.pl. Zapowiedź ta o tyleciekawa, co i kontrowersyjna, stąd też nie umknęła uwadze parlamentarzystom.

Poseł Tomasz Kostuś pyta o te zmiany ministra Andrzeja Adamczyka.W swojej interpelacji pisze, że w czerwcu br. Prezes PKP S.A. Pan KrzysztofMamiński zapowiedział modyfikację ogłoszonej w ubiegłym roku strategiitaborowej dla PKP Intercity na lata 2016-2020, wartej 2,5 miliarda złotych.Zgodnie z zapowiedziami Pana Prezesa zmiana strategii ma na celu wyciągnięciewniosków z lat poprzednich oraz dostosowanie programu do możliwości finansowychGrupy PKP i przewoźnika. Modyfikacja strategii ma dotyczyć również planu zakupunowych elektrycznych zespołów trakcyjnych dla przewoźnika. Zgodnie zzapowiedziami Pana Prezesa planowane jest jedno duże zamówienie nakilkadziesiąt EZT. Ponadto, zmodyfikowana strategia ma również dostosowaćzakupy PKP Intercity do zapowiadanego przez PKP PLK intensywnego rozwoju siecikolejowej w zakresie dopuszczalnej prędkości 200 km/h.

W związku z powyższym prosi o udzielenie odpowiedzi nanastępujące pytania:

W jakim zakresie uległa zmianie strategia taborowa dla PKPIntercity na lata 2016–2020?

Ile dokładnie elektrycznych zespołów trakcyjnych ma zostaćzamówionych dla przewoźnika w ramach zmodyfikowanej strategii?

Kiedy należy się spodziewać ogłoszenia przetargu na zakupnowych EZT?

Czy zmieniono zapisy strategii dotyczące zakupu nowychlokomotyw elektrycznych oraz hybrydowych (spalinowo-elektrycznych) dlaprzewoźnika?

Czy strategia taborowa pozwoli na uzupełnienie obecnychbraków taborowych, wskutek których przewoźnik musi korzystać z dzierżawionychpojazdów (lokomotywy spalinowe oraz wagony pozyskane z Kolei Czeskich)?

Jaka jest łączna suma wydatków zaplanowanych w ramachzmienionej strategii?

Z niecierpliwością czekamy na stanowisko MIB w tej sprawie,mamy bowiem cały czas wrażenie, że Prezes Mamiński zwyczajnie „chlapnął”informację o zmianie strategii, niespecjalnie konsultując to z samym zainteresowanymczyli PKP Intercity. Ostatnio jakby sprawa nieco ucichła, a to za sprawą innychprzetargów przewoźnika, m.in. tych na dostawę i modernizację wagonów ilokomotyw. O ezt-ach na razie zrobiło się zatem ciszej. Do sprawy wrócimy popojawieniu się stanowiska resortu.


Komentarze