TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

  • Start
  • rejestracja
Konto użytkownika
Aby korzystać z konta użytkownika musisz się najpierw zalogować.
Jeśli nie posiadasz jeszcze swojego konta - zarejestruj sie już teraz!

Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe














Minimum jedna opcja musi być wybrana
turystyczne


organizator, pośrednik
Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o przewoźniku
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe













Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o biurze podróży
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane











Profile społecznościowe



Dodatkowe informacje o użytkowniku

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Zamawiam darmowy newsletter


Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


ZATWIERDŹ

Dziękujemy za rejestrację

Wiadomość z potwierdzeniem oraz szczegółami została wysłana na adres e-mail podany przy wypełnianiu zlecenia.


ZAREJESTRUJ SIĘ

InfoBus

InfoTram

Co z połączeniami kolejowymi na Słowację?
InfoRail - Opublikowano: 24.11.2016 11:15:15 1 komentarz
Co z połączeniami kolejowymi na Słowację?

Od dłuższego już czasu toczy się dyskusja na temat połączeń kolejowych Polski ze Słowacją. Jak wiadomo, pisaliśmy o tym także na łamach InfoRail, są one najdelikatniej mówiąc niezadowalające. Co na to MIB?

Otóż, jak informuje Andrzej Bittel, Podsekretarz Stanu, w procedowanym projekcie aktualizacji planu transportowego ministra właściwego do spraw transportu wskazano, że siatkę połączeń międzynarodowych należy kształtować w oparciu o następujące założenia:

1) zapewnienie połączenia stolicy kraju ? Warszawy ze stolicami krajów sąsiadujących z Polską. Do połączeń takich należą połączenia do: Berlina, Pragi, Bratysławy, Kijowa, Mińska, Moskwy oraz Wilna;

2) zapewnienie połączeń innych ważnych ośrodków miejskich z powiązanymi z nimi ośrodkami zagranicznymi. W ramach tej grupy połączeń należy uwzględnić relacje: Gdynia ? Kaliningrad, Gdynia ? Berlin, Szczecin ? Berlin, Gorzów ? Berlin, Wrocław ? Praga, Kraków ? Lwów, Warszawa ? Grodno.

Bittel zastrzega jednak, że powyższe relacje zostały podane jako przykładowe i nie należy ich traktować jako zamkniętego katalogu. I zaznacza, że połączenia międzynarodowe są uruchamiane na postawie porozumień zawieranych pomiędzy narodowymi przewoźnikami kolejowymi i wdrożenie każdej nowej usługi wymaga wspólnej decyzji wszystkich zaangażowanych przedsiębiorstw. Z tego powodu sformułowania w planie transportowym dotyczące przewozów międzynarodowych nie wykluczają tworzenia innych relacji niż wymienione w dokumencie.

Bittel informuje też, że Minister Infrastruktury i Budownictwa dofinansowuje obecnie kursowanie pociągów międzynarodowych, w relacjach Warszawa Wschodnia ? Budapeszt i Kraków Główny ? Budapeszt, które zapewniają również bezpośrednie połączenie ze Słowacją ? m.in. z Bratysławą. W związku z tym podstawowa oferta przewozów między Polską a Słowacją jest zapewniona.

W przypadku nowych połączeń międzynarodowych ze Słowacją warunkiem ich uruchomienia, oprócz zapewnienia finansowania przez ministra właściwego do spraw transportu na odcinku polskim, jest zainteresowanie takimi przewozami ze strony słowackiej ? zarówno przewoźnika, jak i właściwych organów odpowiedzialnych za dotowanie przewozów pasażerskich.

I dalej Bittel zapewnia, że Ministerstwo Infrastruktury i Budownictwa prowadzi ciągłą współpracę z krajami sąsiednimi w zakresie transportu kolejowego. W przypadku zainteresowania strony słowackiej rozwojem połączeń pasażerskich resort przeanalizuje możliwości uruchomienia takich przewozów. Podsekretarz Stanu zwracam uwagę, że na podstawie ustawy o publicznym transporcie zbiorowym dotowanie przewozów międzynarodowych przez ministra właściwego do spraw transportu jest fakultatywne. Tym samym w sytuacji ograniczonych środków budżetowych priorytetem jest dofinansowanie przewozów międzywojewódzkich.

Bittel podkreśla, że jeżeli istnieje potrzeba uruchomienia połączeń o charakterze transgranicznym, tego typu przewozy mogą być wykonywane w ramach umowy zawartej przez przewoźnika z Marszałkiem Województwa Śląskiego, który zgodnie z przepisami ustawy jest organizatorem przewozów wykonywanych w strefie transgranicznej. Obecnie takie przewozy wykonuje przewoźnik "Koleje Śląskie" sp. z o.o. w relacji Zwardoń ? Żylina i nie są one przedmiotem interwencji ministra właściwego do spraw transportu.



Spodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na
Sprawdź też:
Słowacja
PKP Intercity
Koleje Śląskie
  • kolejFAN – 24.11.2016

    co za bzdury. kolejny który dostał z PICu kartkę i sam nie wie co ma mówić.Uwalili Cracovię i Bema, która była jednym z niewielu połączeń spajających Kraków, Nowy Sącz, Preszów, Koszyce i Budapeszt!!

Zapraszamy do dyskusji także na naszym profilu ! W jednym miejscu wszystkie środki transportu publicznego!

Twój planner podróży


Z:
DO:
DATA
ODJAZDU
CZAS
ODJAZDU

SZUKAJ
Newsletter

Firma "JMK analizy rynku transportowego" oferuje na bieżąco aktualizowaną informację przetargową w zakresie dostaw taboru szynowego, autobusowego oraz obsługi linii komunikacyjnych. Wykup dostęp on-line!
Aktualizowane co miesiąc raporty na temat liczby zarejestrowanych nowych oraz używanych autobusów w Polsce to kompendium wiedzy na temat tego segmentu gospodarki. Analizy zawierają m.in. szczegółowe...
Sprawdź nasz nowy cennik reklamowy na rok 2019 Nasz portal działa w branży transportu publicznego od 2001 roku. Początkowo - tylko pod nazwą InfoBus.pl - obejmował tylko tematykę autobusową....