TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

  • Start
  • rejestracja
Konto użytkownika
Aby korzystać z konta użytkownika musisz się najpierw zalogować.
Jeśli nie posiadasz jeszcze swojego konta - zarejestruj sie już teraz!

Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe














Minimum jedna opcja musi być wybrana
turystyczne


organizator, pośrednik
Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o przewoźniku
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe













Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o biurze podróży
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane











Profile społecznościowe



Dodatkowe informacje o użytkowniku

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Zamawiam darmowy newsletter


Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


ZATWIERDŹ

Dziękujemy za rejestrację

Wiadomość z potwierdzeniem oraz szczegółami została wysłana na adres e-mail podany przy wypełnianiu zlecenia.


ZAREJESTRUJ SIĘ

InfoBus

InfoTram

Czasy przejazdu Pendolino
INFORAIL Karol Wach - Opublikowano: 01.02.2013 13:17:12 6 komentarzy
Czasy przejazdu Pendolino

Warszawa –Katowice w 2 godziny i 10 minut, Warszawa –Kraków w 2 godziny i 15 minut, Warszawa –Gdańsk w 2 godziny i 30 minut, Warszawa –Wrocław w 3 godziny i 30 minut. Tyle będzie potrzebowało Pendolino na przejechanie poszczególnych odcinków. Takie czasy przejazdu podał Prezes PKP Intercity –Janusz Malinowski. Z informacji przekazanych podczas wmurowania kamienia węgielnego wynika, że na początku eksploatacji z prędkością 200 km/h składy pojadą tylko po CMK i to tylko na jednym z odcinków. Pozostałe trasy będą realizowane z prędkością do 160 km/h. A to dlatego, że tylko na CMK zamontowane są urządzania, które umożliwiają szybsze kursowanie pociągów. Nocami już teraz jeździmy po CMK z prędkością 200 km/h –mówi Janusz Malinowski. Obecnie przewoźnik ma jeden elektrowóz wyposażony w urządzenia EMRTS. Koleje mają zostać w nie wyposażone, przetarg jest w toku. Podane na wstępie czasy przejazdu Pendolino to również melodia przyszłości. Nie przypuszczamy bowiem, że w grudniu 2014 roku, kiedy to te składy mają rozpocząć regularne kursowanie, odcinek z Warszawy do Gdańska udało się pokonać w dwie i pół godziny, zaś trasę Warszawa –Wrocław w trzy i pół godziny. Remont linii E65 trwa i trwać ma jeszcze w 2015 roku, automatycznie zatem czas przejazdu Pendolino trzeba wydłużyć. Poniżej prezentujemy zestawienie prognozowanych czasów przejazdu pociągów, które dostarczy Alstom i aktualne czasy przejazdu na czterech wskazanych na wstępie trasach.

Trasa

Aktualny czas przejazdu

Prognozowany czas przejazdu Pendolino

Różnica czasowa

Warszawa Centr. –Kraków Gł.

2:48

2:15

-33

Warszawa Centr. –Katowice

2:54

2:10

-44

Warszawa Centr. –Gdańsk (przez Malbork)

6:10

2:30

-220

Warszawa Centr. –Wrocław (przez Poznań)

5:17

3:30

-107

Jak widać na załączonej powyżej tabeli oszczędności czasowe nie są bardzo imponujące na dwóch pierwszych trasach. Po zakończeniu remontu linii E65 czas przejazdu składu wagonowego, zestawionego z lokomotywy EP09 i wagonów oscylować będzie w okolicy 3 i pół godziny. Powracają zatem pytania czy w Polsce Pendolino jest niezbędne? Czy nie lepiej było jednak zainwestować w lokomotywy i nowoczesne wagony? Odpowiedzi na nie szukaliśmy na łamach InfoRail już niejednokrotnie, dyskusja ta jest na chwilę obecną czysto akademicka. Pendolino zostały już bowiem zakontraktowane, trwa ich budowa. Buduje się również centrum serwisowe na Olszynce Grochowskiej.

Na pocieszenie dodajmy, że Pendolino mają obsługiwać nie tylko linię Trójmiasto –Warszawa –Katowice/Kraków. Jak poinformował Janusz Malinowski PKP Intercity będą chciały skierować je do Wrocławia czy Rzeszowa (tu czas przejazdu z Warszawy ma wynieść 3 godziny i 48 minut). Być może, w okresie wakacyjnym, Pendolino pojedzie do miejscowości nadmorskich. Na pewno nie będzie to Półwysep Helski. Chodzi bardziej o okolice Słupska –zaznacza Janusz Malinowski. Ale. Pendolino będzie miało za zadanie przewozić pasażerów z punktu A do punktu B. Po wyjeździe z Gdańska, skład jadący do Krakowa bądź Katowic zatrzyma się tylko w Warszawie. PKP Intercity rozwiewają dość szaleńcze nadzieje mieszkańców np. Legionowa. Na postój pociągów w tym i innych miasteczkach nie ma praktycznie żadnych szans. Nieco inaczej sprawa ma się z linią do Wrocławia. Mimo, iż jest to nowy pomysł, Janusz Malinowski jasno wyjaśnia, że Pendolino po drodze do stolicy Dolnego Śląska mogłyby zatrzymywać się w Częstochowie i Opolu. Ta owa nowość, o której wspominamy wiąże się nierozłącznie z tzw. protezą koniecpolską, wzbudzającej dość duże poruszenie. Nie wszystkim bowiem taki pomysł poprowadzenia linii z Warszawy do Wrocławia się podoba. Z Warszawy do Grodziska Mazowieckiego Pendolino pojedzie 120 km/h, dalej po CMK do Włoszczowy 200 km/h, dalej rzeczoną protezą koniecpolską 120 km/h, od Opola do Wrocławia przyśpieszy natomiast do 160 km/h. Będzie to możliwe dzięki remontowi tego odcinka, który ma zakończyć się w listopadzie 2014 roku.    
Spodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na

Sprawdź też:
Pendolino
Alstom
Warszawa
Katowice
Kraków
Wrocław
Gdańsk
  • Em – 01.02.2013

    A to dopiero osiągniecie - rok 1987 - Gdańsk - Warszawa bez zatrzymania 3h 18 min.przy v max 120. Miliardowa inwestycja i prawie 30 lat później mamy zysk czasowy 48 minut. Porównanie do obecnego czasu jazdy na tej trasie jest nierozsądne.

  • Andrzej – 01.02.2013

    W zupełności zgadzam się z przedmówcą. Kiedyś czytałem, żę dofinansowanie na Pendolino było uwarunkowane jego wykorzystaniem wyłącznie na trasie Gdańsk Warszawa Kraków?katowice, czy coś się zmieniło?

  • Euro2222 – 02.02.2013

    TAK. Tylko że kiedyś nie było tysięcy samochodów i przejazdów przez tory!!! Jedynie koniem jeździli przez tory.

  • mario – 04.02.2013

    Myślę, że ma to związek z dofinansowaniem. Mniejsze dofinansowanie z UE oznacza mniejsze restrykcje przy realizacji projektu.

  • g – 04.02.2013

    Wygląda na to, że idiotycznym pomysłem był zakup tzw"Pedolino", bo prędkość max nie będzie wykorzystana przez te składy. Zdecydowanie lepszym, rozsądnym i tańszym w zakupie, serwisie i dającym pracę polakom pomysłem byłby zakup Elfów czy Impulsów przy podniesionym standardzie wnętrza i wyposażenia do standardu EIC oraz dostosowanie dla nich jak największej liczby szlaków do V - 160km/h. Ale... Nie ma jak to w Polsce - co jeden czy co następny minister wykazuje się pseudekreatywnością i próbuje robić coś na wyrost i wbrew logice czy polski realiom. Bo czymże jest wprowadzenie na pojedyńczych odcinkach prędkości 200km/h a reszta bez zmian - 160km/h a nawet 120km/h. Dla tych nielicznych odcinków zakup zagranicznych drogich zespołów trakcyjnych , budowa hali do ich obsługi a później wielkie koszty ich serwisu itd itp...- a czas przejazdu trochę szybszy niż w latach '80 był dla expresów ciagniętych przez EU07 na dobrze utrzymanym odcinku!!! Chory kraj toczony przez chorych polityków, decydentów i innych klakierów charakteryzujących się nieuzasadnionym chciejstwem.

  • Prezes_MW – 08.02.2013

    Drodzy technicy z zaćmieniem politycznym... Czy wy myślicie, że zakupy za unijną kasę mają nam pomóc? Chodzi o wpompowanie kasy w firmy w "starej unii". W Polsce firma zagraniczna nie dorobi się na pracach, bo tutaj się robi za przysłowiową "miskę ryżu". Węc my dokładamy trochę kasy z kredytu, z zagranicznego banku, by u zagranicznego przedsiębiorcy kupić składy, a my się jeszcze cieszymy, jak głupi do sera... W dodatku Włośi montaż pandy "wynieśli", a amy kupujemy od nich... Ludzie! Polityka międzynarodowa to zwykła zabawa podwórkowa tyle, że wszyscy biegają w garniturach.

Zapraszamy do dyskusji także na naszym profilu ! W jednym miejscu wszystkie środki transportu publicznego!

Dodaj komentarz

Aby móc dodawać komentarze należy się zalogować
Portal TransInfo.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść zamieszczanych komentarzy. Mechanizm komentowania służy merytorycznej dyskusji dotyczącej informacji oraz materiałów umieszczanych w Portalu TransInfo.pl. Pragnąc przestrzegać obowiązującego prawa oraz zachować merytoryczny charakter dyskusji informujemy, że komentarze pozamerytoryczne, obraźliwe, utrzymane w tonie lekceważącym osoby trzecie lub zawierające jednoznaczne oskarżenia wobec tych osób będą usuwane. InfoBus zastrzega również sobie prawo redakcji bądź skrótów pojawiających się na portalu opinii.

Twój planner podróży


Z:
DO:
DATA
ODJAZDU
CZAS
ODJAZDU

SZUKAJ
NASZE TOP 10
Czytane
Komentowane
Filmy
Newsletter

Firma "JMK analizy rynku transportowego" oferuje na bieżąco aktualizowaną informację przetargową w zakresie dostaw taboru szynowego, autobusowego oraz obsługi linii komunikacyjnych. Wykup dostęp on-line!
Aktualizowane co miesiąc raporty na temat liczby zarejestrowanych nowych oraz używanych autobusów w Polsce to kompendium wiedzy na temat tego segmentu gospodarki. Analizy zawierają m.in. szczegółowe...
Sprawdź nasz nowy cennik reklamowy na rok 2019 Nasz portal działa w branży transportu publicznego od 2001 roku. Początkowo - tylko pod nazwą InfoBus.pl - obejmował tylko tematykę autobusową....