TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

  • Start
  • rejestracja
Konto użytkownika
Aby korzystać z konta użytkownika musisz się najpierw zalogować.
Jeśli nie posiadasz jeszcze swojego konta - zarejestruj sie już teraz!

Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe














Minimum jedna opcja musi być wybrana
turystyczne


organizator, pośrednik
Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o przewoźniku
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe













Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o biurze podróży
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane











Profile społecznościowe



Dodatkowe informacje o użytkowniku

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Zamawiam darmowy newsletter


Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


ZATWIERDŹ

Dziękujemy za rejestrację

Wiadomość z potwierdzeniem oraz szczegółami została wysłana na adres e-mail podany przy wypełnianiu zlecenia.


ZAREJESTRUJ SIĘ

InfoBus

InfoTram

Czech Rail Days 2013
INFORAIL Karol Wach - Opublikowano: 19.06.2013 10:27:09 3 komentarze
Czech Rail Days 2013

W Ostrawie rozpoczęły się targi Czech Rail Days. Impreza ma charakter raczej lokalny i skierowana jest głównie do podmiotów z Czech, Słowacji i Polski. To właśnie te trzy kraje są najmocniej reprezentowane na targach. Swoje stoiska mają także koncerny międzynarodowe, takie jak Siemens czy Bombardier. Niestety w tym roku nie zobaczyliśmy żadnych nowości, nawet z rynku producentów czeskich. Tradycyjnie też największą uwagę zwiedzających przyciąga ekspozycja taboru i na niej też się głównie skupimy. A zaczynamy od akcentów polskich. Jak już informowaliśmy na łamach InfoRail dwa pociągi na Czech Rail Days pokazała bydgoska PESA. To RegioShark (w Polsce zwany Linkiem) w barwach Kolei Czeskich oraz Elf z Kolei Wielkopolskich (EN76-035). O ile ten pierwszy pojazd jest Czechom już dość dobrze znany, o tyle Elf nadal czeka na swoją szansę u naszych południowych sąsiadów. Być może kolejna wizyta ezt-a z Bydgoszczy w Czechach pomoże wejść tej rodzinie produktów na tamtejszy rynek. Kolejowym polskim akcentem była też lokomotywa TRAXX Bombardiera w barwach Lotos Kolej. Niestety tylko w formie modelu.

Miłym zaskoczeniem dla zwiedzających może być pojawienie się w Ostrawie firmy AMZ Kutno, która pokazuje swój autobus AMZ City Smile electric. O ile autobusy nie za bardzo wpisują się w klimat Czech Rail Days, o tyle autobus elektryczny mieści się już nieco bardziej w konwencji targów. Kolejnym polskim akcentem w Ostravie jest trolejbus Solarisa. Mimo, że największy polski producent autobusów w Ostrawie swojego stoiska nie ma jest na targach pośrednio obecny. Jak wspomnieliśmy na ekspozycji został wystawiony zbudowany we współpracy ze Skodą Trollino 12 w barwach ostawskiego przewoźnika. 

Skoro już mowa o Skodzie to warto nadmienić, że to właśnie Skoda Group zdominowała tegoroczne targi, choć i tak wydaje się, że to, co zaprezentowała w roku ubiegłym roku wzbudzało u zwiedzających większe zainteresowanie. Czeski producent ma największe stoisko. Pokazał, podobnie jak na poprzednich targach ezt-a RegioPanter. To dobrze znana za naszą południową granicą jednostka. Oczywiście w barwach CD. Ponadto można było zobaczyć trzy wagony w barwach Kolei Czeskich, wszystkie po modernizacji. Pierwszy z nich to wagon restauracyjny, WRmee 816, zmodernizowany przez ZOS Vrutky. Dwa kolejne to wagony drugiej klasy. W jednym z nich zastosowano ciekawe rozwiązania w zakresie rozplanowania wnętrza. Drugi, to klasyczny wagon bezprzedziałowy Bdmpee, zmodernizowany przez Pars. Są klimatyzowane, przystosowane do przewozu rowerów, z toaletami z zamkniętym obiegiem, informacją pasażerską, w tym również systemem rezerwacyjnym oraz udogodnieniami dla osób niepełnosprawnych. Szerzej wszystkie trzy wagony opiszemy na łamach InfoRail. Ponadto Ceske drahy pokazały wagon konferencyjny, w którym znajduje się sala, rzecz jasna konferencyjna, z nagłośnieniem, klimatyzacją, zapleczem kuchennym oraz gniazdkami elektrycznymi 230V.   

       

Na tle prezentowanych pojazdów dość okazale wypadł Vectron Siemensa. Lokomotywa z funkcją „Last mile”to nowość w ofercie producenta, szerzej pisaliśmy na ten temat w portalu jakiś czas temu. Była też lokomotywa Vossloha G6. Swoistą ciekawostką jest oferta firmy CNG Vitall, która specjalizuje się w przerabianiu pojazdów szynowych na zasilane gazem. W Ostrawie można zobaczyć lokomotywę, wagon metra, a także stację tankowania pojazdów. Oferta firmy jest szersza i obejmuje całą gamę pojazdów szynowych.

Słowackie koleje ZSSK pokazały dwusystemową lokomotywę serii 361. To też żadna nowość. Maszyna jest po modernizacji, z nowymi komponentami, przystosowana do prowadzenia pociągów z prędkością do 160 km/h. Jej modernizację wykonała firma ZOS Vrutky. Niestety zabrakło innych pojazdów z sąsiedniej Słowacji. Było za to kilka pociągów technicznych i sieciowych.

Uzupełnieniem ekspozycji, też już tradycyjnie, była wystawa firm, oferujących silniki, komponenty czy siedziska do pojazdów szynowych. Większość z nich to firmy czeskie, m.in. CZ Loko. Szkoda, że tym razem producent nie zdecydował się na wystawienie jakiejkolwiek lokomotywy. Trochę na uboczu można było zobaczyć lokomotywę CD 754 076-8, która jednak bardziej niż jako eksponat służyła pomocą przy ustawianiu pojazdów na wystawie.

Targi potrwają do czwartku, 20 czerwca.  
Spodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na
Sprawdź też:
Ostrava
Czech Rail Days
Skoda
PESA
Bombardier
Siemens
  • mbm – 19.06.2013

    Jest błąd przy podpisie zdjęcia pojazdów Pesy: "PESA Link i PESA RegioShark" -> to jedno i to samo

  • InfoRail – 19.06.2013

    Dzięki. Poprawione.

  • Zygzak – 21.06.2013

    A Newaga nie było. Ojoj. Za daleko. 20 km od granicy.

Zapraszamy do dyskusji także na naszym profilu ! W jednym miejscu wszystkie środki transportu publicznego!

Dodaj komentarz

Aby móc dodawać komentarze należy się zalogować
Portal TransInfo.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść zamieszczanych komentarzy. Mechanizm komentowania służy merytorycznej dyskusji dotyczącej informacji oraz materiałów umieszczanych w Portalu TransInfo.pl. Pragnąc przestrzegać obowiązującego prawa oraz zachować merytoryczny charakter dyskusji informujemy, że komentarze pozamerytoryczne, obraźliwe, utrzymane w tonie lekceważącym osoby trzecie lub zawierające jednoznaczne oskarżenia wobec tych osób będą usuwane. InfoBus zastrzega również sobie prawo redakcji bądź skrótów pojawiających się na portalu opinii.

Twój planner podróży


Z:
DO:
DATA
ODJAZDU
CZAS
ODJAZDU

SZUKAJ
Newsletter

Firma "JMK analizy rynku transportowego" oferuje na bieżąco aktualizowaną informację przetargową w zakresie dostaw taboru szynowego, autobusowego oraz obsługi linii komunikacyjnych. Wykup dostęp on-line!
Aktualizowane co miesiąc raporty na temat liczby zarejestrowanych nowych oraz używanych autobusów w Polsce to kompendium wiedzy na temat tego segmentu gospodarki. Analizy zawierają m.in. szczegółowe...
Sprawdź nasz nowy cennik reklamowy na rok 2019 Nasz portal działa w branży transportu publicznego od 2001 roku. Początkowo - tylko pod nazwą InfoBus.pl - obejmował tylko tematykę autobusową....