TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

  • Start
  • rejestracja
Konto użytkownika
Aby korzystać z konta użytkownika musisz się najpierw zalogować.
Jeśli nie posiadasz jeszcze swojego konta - zarejestruj sie już teraz!

Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe














Minimum jedna opcja musi być wybrana
turystyczne


organizator, pośrednik
Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o przewoźniku
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe













Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o biurze podróży
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane











Profile społecznościowe



Dodatkowe informacje o użytkowniku

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Zamawiam darmowy newsletter


Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


ZATWIERDŹ

Dziękujemy za rejestrację

Wiadomość z potwierdzeniem oraz szczegółami została wysłana na adres e-mail podany przy wypełnianiu zlecenia.


ZAREJESTRUJ SIĘ

InfoBus

InfoTram

Czesi mobilizują polskie koleje, chcą pomóc w modernizacji linii z Katowic i Wrocławia
InfoRail.pl - Opublikowano: 25.02.2019 14:35:50 5 komentarzy
Czesi mobilizują polskie koleje, chcą pomóc w modernizacji linii z Katowic i Wrocławia

Czeskie Ministerstwo Transportu mobilizuje polskie koleje do budowy szybkiej kolei z Wrocławia i Katowic do Ostrawy i Pragi.

Pierwszym wspólnym krokiem ma być uruchomienie dwóch przetargów na studia wykonalności, za które ma odpowiadać czeskie SŽDC w ścisłej współpracy z polską stroną.

Międzynarodowe studia wykonalności powinny między innymi ustalić trasę szybkiej kolei. Wybór ma zostać dokonany z kilku przedstawionych wariantów. Czesi podkreślają, że w Polsce powstały już warianty szybkiej kolei, ale na razie nie są realizowane. To szansa na włączenie w nie inwestycji transgranicznych. Co z tego wyniknie?

Wiadomo, że strona jest poważnie zainteresowana inwestycją. Jeszcze kilka lat temu mówiło się nawet o koncepcji przedłużenia do Katowic, a nawet do Warszawy, kursów czeskich Pendolino. Niestety na przeszkodzie stanął fatalny stan torów na odcinku od polsko-czeskiej granicy do Katowic. Przez ostatnie lata niewiele się zmieniło, być może czeska mobilizacja wpłynie na tempo i jakość prac po polskiej stronie?



Spodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na

Sprawdź też:
Czechy
KDP
  • Gienia Pigwa – 26.02.2019

    Trochę przesadzają z tym "fatalnym stanem torów z polsko-czeskiej granicy do Katowic". Owszem są odcinki wolniejsze, ale prędkość 120-140 km/h przeważa

  • DarekP – 26.02.2019

    U nas o KDP się mówi, a oni chcą coś robić. Jak to możliwe?

  • kolejFAN – 27.02.2019

    @gienia Pigwa : na portalu branżowym takie informacje o tym "fatalnym stanie"nie powinny się pojawiać. żenujące trochę :) prawda jest inna - oni mają tylko 8 pendolin z czego chyba 1 wyłączone w jakiejś naprawie, więc nawet gdyby chcieli nie mieli by czym zrobić obiegów do Katowic

  • Alibaba – 27.02.2019

    Jakby były dobre tory z Ostrawy do Katowic i faktycznie prędkość 120-140 km/h to ile to Pendolino jechałoby do Katowic? Pomyśl trochę kolejfanie zanim napiszesz kolejną swoją mądrość ludową.

  • kolejFAN – 28.02.2019

    przeczytaj co napisałem i zrozum ze czeskich pendo jest ZA MAŁO I NIE BĘDĄ JEŹDZIC DO KATOWIC bo wewnątrzczeskich obiegów nie są w stanie zapewnić i CD czasem je zastępuje EX wagonowymi a nie bredź tu

  • Alibaba – 28.02.2019

    Skarbie nie bulwersuj się, sam przeczytaj co napisałeś, sam nie bredź, przeanalizuj sobie wszystko jeszcze raz, nie zmyślaj, jak nie wiesz to dopytaj, to nie wstyd. po co się złościsz? Złość piękności szkodzi.

Dyskutuj pod tym artykułem bezpośrednio na !

Dodaj komentarz

Aby móc dodawać komentarze należy się zalogować
Portal TransInfo.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść zamieszczanych komentarzy. Mechanizm komentowania służy merytorycznej dyskusji dotyczącej informacji oraz materiałów umieszczanych w Portalu TransInfo.pl. Pragnąc przestrzegać obowiązującego prawa oraz zachować merytoryczny charakter dyskusji informujemy, że komentarze pozamerytoryczne, obraźliwe, utrzymane w tonie lekceważącym osoby trzecie lub zawierające jednoznaczne oskarżenia wobec tych osób będą usuwane. InfoBus zastrzega również sobie prawo redakcji bądź skrótów pojawiających się na portalu opinii.

Twój planner podróży


Z:
DO:
DATA
ODJAZDU
CZAS
ODJAZDU

SZUKAJ
Newsletter

Firma "JMK analizy rynku transportowego" oferuje na bieżąco aktualizowaną informację przetargową w zakresie dostaw taboru szynowego, autobusowego oraz obsługi linii komunikacyjnych. Wykup dostęp on-line!
Aktualizowane co miesiąc raporty na temat liczby zarejestrowanych nowych oraz używanych autobusów w Polsce to kompendium wiedzy na temat tego segmentu gospodarki. Analizy zawierają m.in. szczegółowe...
Sprawdź nasz nowy cennik reklamowy na rok 2019 Nasz portal działa w branży transportu publicznego od 2001 roku. Początkowo - tylko pod nazwą InfoBus.pl - obejmował tylko tematykę autobusową....