Witamy na stronie Transinfo.pl Nie widzisz tego artykułu, bo blokujesz reklamy, korzystając z Adblocka. Oto co możesz zrobić: Wypróbuj subskrypcję TransInfo.pl (już od 15 zł za rok), która ograniczy Ci reklamy i nie zobaczysz tego komunikatu Już subskrybujesz TransInfo.pl? Zaloguj się

Cztery wiadukty powstaną na Centralnej Magistrali Kolejowej

inforail
19.03.2020 14:45
0 Komentarzy

PKP Polskie LinieKolejowe budują cztery wiadukty na trasie Centralnej Magistrali Kolejowej. Dwaz nich powstaną na terenie woj. świętokrzyskiego, a kolejne dwa w woj. łódzkim.Całkowita wartość inwestycji, których zakończenie planowane jest na 2021 rok,wyniesie ponad 104 mln zł.

Obok kursujących Centralną Magistralą Kolejową pociągówbudowane są nowe wiadukty w Koziej Wsi i Motycznie (woj. świętokrzyskie) oraz wZachorzowie Kolonii i Radwanie (woj. łódzkie). „Dzięki tym obiektom pociągibędą mogły zwiększyć prędkość powyżej 200 km/h. Sprawniejszy będzie ruch drogowy,wyeliminowane zostanie oczekiwanie kierowców przed rogatkami. Na każdymwiadukcie będą dwa pasy jezdni o szerokości trzech metrów. Skorzystają na tympiesi i rowerzyści, dzięki przewidzianej dla nich bezpiecznej ścieżce. Sprawnąkomunikację zapewnią drogi dojazdowe” – powiedziała PAP Izabela Miernikiewicz zzespołu prasowego PKP Polskie Linie Kolejowe.

W Koziej Wsi i Motycznie roboty są najbardziej zaawansowane.Gotowe już są po dwie z czterech podpór wiaduktów. Dźwigi i specjalistycznysprzęt wykonał konstrukcje stalowe i betonowanie. Teraz wykonawca, powzmocnieniu podłoża i przygotowaniu fundamentów, buduje kolejne podpory.

W Zachorzowie Kolonii i Radwanie kończy się wzmacnianieterenu pod nasypami drogowymi i zabezpieczenie nasypu kolejowego. Wykonawcygromadzą materiał do budowy nasypów drogowych. W Radwanie rozpoczętowykonywanie podpór.

Zakończenie prac przewidziano na 2021 rok. Całkowita wartośćinwestycji wyniesie ponad 104 mln zł netto. To część większego projektufinansowanego ze środków budżetowych „Modernizacja linii kolejowej nr 4 –Centralna Magistrala Kolejowa etap II”.

Inwestycje PLK na Centralnej Magistrali Kolejowej skrócączas podróży. Dostosowują linię do prędkości powyżej 200 km/h i zwiększająpoziom bezpieczeństwa w ruchu kolejowym i drogowym.

W ubiegłym roku PLK zmodernizowały 14 obiektów na szlakuIdzikowice – Opoczno Płd. oraz stację techniczną w Idzikowicach. Trwaprzebudowa obiektów inżynieryjnych na odcinku między Pilichowicami aOlszamowicami. Na koniec 2023 roku po wykonaniu wszystkich zaplanowanych pracna Centralnej Magistrali Kolejowej oraz uruchomieniu Europejskiego SystemuZarządzania Ruchem Kolejowym, na linii CMK planowany jest przejazd pociągów zprędkością do 250 km/h.

Centralna Magistrala Kolejowa zapewnia połączenia międzyWarszawą, Krakowem, Katowicami i Wrocławiem. Pełni również ważną rolę w ruchuregionalnym dla mieszkańców województw: świętokrzyskiego, łódzkiego imazowieckiego.


Komentarze