TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

  • Start
  • rejestracja
Konto użytkownika
Aby korzystać z konta użytkownika musisz się najpierw zalogować.
Jeśli nie posiadasz jeszcze swojego konta - zarejestruj sie już teraz!

Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe














Minimum jedna opcja musi być wybrana
turystyczne


organizator, pośrednik
Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o przewoźniku
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe













Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o biurze podróży
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane











Profile społecznościowe



Dodatkowe informacje o użytkowniku

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Zamawiam darmowy newsletter


Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


ZATWIERDŹ

Dziękujemy za rejestrację

Wiadomość z potwierdzeniem oraz szczegółami została wysłana na adres e-mail podany przy wypełnianiu zlecenia.


ZAREJESTRUJ SIĘ

InfoBus

InfoTram

Czy do Bytowa i Sierakowic dojedziemy pociągiem?
UMWP InfoRail.pl - Opublikowano: 09.01.2019 08:29:38 1 komentarz
Czy do Bytowa i Sierakowic dojedziemy pociągiem? (foto: UMWP)

Czy do Bytowa i Sierakowic dojedziemy pociągiem? Będzie dokumentacja techniczna dla sześciu linii kolejowych.

Za prawie 18 mln zł Polskie Linie Kolejowe przygotują dokumentację techniczną dla modernizacji linii kolejowych na Pomorzu. Pozwoli to na określenie kosztów i zakresu prac, jakie są niezbędne, aby pociągi pasażerskie mogły pojechać między innymi do Bytowa, Sierakowic, Nowej Wsi Lęborskiej i północnych dzielnic Gdyni.

Umowę podpisali 8 stycznia 2019 r. marszałkowie Ryszard Świlski oraz Wiesław Byczkowski. Stronę kolejową reprezentowali Andrzej Osipów, dyrektor Regionu Północnego PKP PLK SA i Sławomir Wołkowski, zastępca dyrektora Regionu Północnego PLK SA.

Po co modernizować stare linie?

Podpisane umowy pozwolą kolejarzom na opracowanie dokumentacji przygotowawczej i technicznej dla rewitalizacji linii kolejowych na terenie województwa pomorskiego. Jako samorząd województwa nie zwalniamy tempa. Podpisane dziś umowy to kolejny etap rozwoju pomorskich linii kolejowych i odpowiedź dla Pomorzan, którzy coraz częściej jeżdżą pociągami – powiedział Ryszard Świlski, wicemarszałek województwa pomorskiego. Oczywiście realizacja inwestycji będzie możliwa dopiero w przyszłej perspektywie finansowej, czyli w latach 2021-2027. Niemniej trzeba się do tego bardzo dobrze przygotować. Jestem przekonany, że uda nam się zrealizować plany i będziemy mogli wsiąść do pociągu do Sierakowic czy Bytowa – dodał.

Koleją do Sierakowic

Jednym z dofinansowanych projektów jest opracowanie dokumentacji rewitalizacji linii kolejowej z Kartuz do Sierakowic. Przygotowane opracowanie pozwoli ocenić, czy linia powinna zostać zelektryfikowana. Zwłaszcza, że w Kartuzach łączyć się będzie z systemem Pomorskiej Kolei Metropolitalnej, który będzie wkrótce elektryfikowany – zaznaczył Ryszard Świlski. Opracowany projekt pozwoli na określenie kosztów inwestycji i będzie podstawą do wykonania konkretnych projektów budowlanych.

PKM na północ Gdyni

Zostanie również zbadana możliwość połączenia północnych dzielnic Gdyni oraz gminy Kosakowo z systemem Pomorskiej Kolei Metropolitalnej. Projekt zakłada wykorzystanie istniejącej infrastruktury kolejowej oraz budowę nowych przystanków. Pociągi na Oksywie i Obłuże kursowałyby zmodernizowaną linią, po której obecnie poruszają się jedynie, jadące do portu, składy towarowe.

Koleją do Bytowa i nie tylko

Przygotowana przez PKP PLK dokumentacja pozwoli na opracowanie studium wykonalności modernizacji linii kolejowych 211 i 212 z Kościerzyny przez Lipusz do Bytowa. Te dwie linie trzeba rozpatrywać razem. Ich rewitalizacja i przywrócenie kolei w Bytowie to nasz pomysł na ożywienie tej części województwa – stwierdził wicemarszałek Świlski. Zostanie również sporządzona analiza możliwość modernizacji oraz elektryfikacji linii kolejowej pomiędzy Lęborkiem a Nową Wsią Lęborską. Ostatnim projektem, który uzyskał dofinansowanie będzie poprawa przepustowości na linii kolejowej z Redy do Helu.

Ile pieniędzy dostaną kolejarze?

Łączna wartość wszystkich projektów to około 17,5 mln zł. Unijne dofinansowanie w wysokości około 12 mln zł pochodzić będzie z Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Pomorskiego na lata 2014-2020. Już w lutym ogłosimy przetargi, a umowy z wykonawcami chcemy podpisać w połowie roku. Jeśli wszystko uda się zgodnie z terminami, dokumentacja będzie gotowa pod koniec 2020 roku – podkreślił Andrzej Osipów, dyrektor Regionu Północnego PKP PLK w Gdyni.


Spodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na
Sprawdź też:
Pomorskie
PKP PLK
  • kolejFAN – 10.01.2019

    w sytuacji co na prowincji polskiej robią PKSy (ciągłe likwidacje) to aż się prosi o rewitalizację linii do Bytowa i dalej.

Zapraszamy do dyskusji także na naszym profilu ! W jednym miejscu wszystkie środki transportu publicznego!

Dodaj komentarz

Aby móc dodawać komentarze należy się zalogować
Portal TransInfo.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść zamieszczanych komentarzy. Mechanizm komentowania służy merytorycznej dyskusji dotyczącej informacji oraz materiałów umieszczanych w Portalu TransInfo.pl. Pragnąc przestrzegać obowiązującego prawa oraz zachować merytoryczny charakter dyskusji informujemy, że komentarze pozamerytoryczne, obraźliwe, utrzymane w tonie lekceważącym osoby trzecie lub zawierające jednoznaczne oskarżenia wobec tych osób będą usuwane. InfoBus zastrzega również sobie prawo redakcji bądź skrótów pojawiających się na portalu opinii.

Twój planner podróży


Z:
DO:
DATA
ODJAZDU
CZAS
ODJAZDU

SZUKAJ
NASZE TOP 10
Czytane
Komentowane
Filmy
Newsletter

Firma "JMK analizy rynku transportowego" oferuje na bieżąco aktualizowaną informację przetargową w zakresie dostaw taboru szynowego, autobusowego oraz obsługi linii komunikacyjnych. Wykup dostęp on-line!
Aktualizowane co miesiąc raporty na temat liczby zarejestrowanych nowych oraz używanych autobusów w Polsce to kompendium wiedzy na temat tego segmentu gospodarki. Analizy zawierają m.in. szczegółowe...
Sprawdź nasz nowy cennik reklamowy na rok 2019 Nasz portal działa w branży transportu publicznego od 2001 roku. Początkowo - tylko pod nazwą InfoBus.pl - obejmował tylko tematykę autobusową....