TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

  • Start
  • rejestracja
Konto użytkownika
Aby korzystać z konta użytkownika musisz się najpierw zalogować.
Jeśli nie posiadasz jeszcze swojego konta - zarejestruj sie już teraz!

Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe














Minimum jedna opcja musi być wybrana
turystyczne


organizator, pośrednik
Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o przewoźniku
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe













Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o biurze podróży
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane











Profile społecznościowe



Dodatkowe informacje o użytkowniku

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Zamawiam darmowy newsletter


Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


ZATWIERDŹ

Dziękujemy za rejestrację

Wiadomość z potwierdzeniem oraz szczegółami została wysłana na adres e-mail podany przy wypełnianiu zlecenia.


ZAREJESTRUJ SIĘ

InfoBus

InfoTram

Czy działania Zarządu PKP Intercity osłabiają konkurencyjność kolei? ? poseł pyta
InfoRail - Opublikowano: 21.07.2016 09:54:00 6 komentarzy
Czy działania Zarządu PKP Intercity osłabiają konkurencyjność kolei?

Coraz więcej parlamentarzystów, a co za tym zapewne idzie także ich wyborców, wyraża swoje niezadowolenie ze zmian wdrożonych przez PKP Intercity w rozkładzie jazdy.

Jakiś czas temu pisaliśmy na łamach InfoRail chociażby o TLK Rataj, który został przez przewoźnika zlikwidowany. Na inne niekorzystne aspekty działań PKP Intercity zwraca uwagę poseł Jarosław Zieliński. Pisze on w interpelacji do Ministra Infrastruktury i Budownictwa, iż z zaniepokojeniem obserwuje kolejne działania podejmowane przez Zarząd PKP Intercity, które osłabiają konkurencyjność połączeń kolejowych względem transportu drogowego. Do wcześniejszych działań należy dołączyć planowane dodanie wielu postojów w mniejszych miejscowościach, takich jak: Osowiec, Zaklików, Żychlin, Osie, Tleń, Śliwice, Szlachta, Czersk, Karsin, Olpuch, Kościerzyna, Gołubie Kaszubskie, Wieżyca, Żukowo, Wróblin Szlachecki, Łochów. Jednocześnie planuje się usunięcie postoju pociągu ekspresowego w Krzyżu (ważne miejsce przesiadkowe, także z prywatnych aut do pociągów). Takie działanie jest, zdaniem posła, sprzeczne z interesami kolei jako jednego systemu transportowego, gdyż spowalnia pociągi pospieszne (stają się mniej konkurencyjne względem transportu drogowego) oraz odbiera pasażerów pociągom lokalnym. W efekcie spodziewać się można utraty wpływów z biletów w pociągach regionalnych i ich odwołania, co z kolei doprowadzi do spadku dostępności do połączeń kolejowych. Szczególnym przykładem jest miejscowość Łochów, gdzie prowadzona przebudowa infrastruktury nie zakłada postoju pociągów pospiesznych - brak jest peronu przy torze nr 1, co powoduje konieczność zjazdu na bok z prędkości 160 km/h. Postoje w tej miejscowości już były ? przy bardzo bogatej ofercie połączeń Kolei Mazowieckich prawie nikt z nich nie korzystał.

Poseł Zieliński zwraca także uwagę na pociąg TLK ?Czechowicz? ze Szczecina przez Poznań do Warszawy, który ma kursować do Białegostoku zamiast dotychczasowego pociągu TLK ?Korczak?. W pociągu Czechowicz założono postój na stacji Warszawa Wschodnia na zmianę lokomotywy. Dodatkowo opóźniono o pół godziny odjazd z Białegostoku, w związku z czym pasażerowie na przesiadkę z pociągów z kierunku Suwałk, Czeremchy i Ełku będą mieli aż około 70 minut. Poseł zwrac też uwagę na fakt, że zarówno wymiana lokomotywy na Dworcu Wschodnim w Warszawie, jak i opóźnienie odjazdu z Białegostoku oznaczają znaczące pogorszenie czasu podróży (wliczając czas na przesiadkę) do centrum Warszawy. Pasażerowie liczą w większości czas z i do Warszawy Centralnej. Wydłużenie czasu przejazdu o kilkanaście minut na zmianę lokomotywy powoduje, że pociąg staje się mniej konkurencyjny niż autobusy. Sama idea wprowadzenia tego połączenia jest prawidłowa, ale proszę o skrócenie czasu przesiadki z pociągów regionalnych oraz wyeliminowanie zmiany lokomotywy w Warszawie.

Jednocześnie poseł nadmienia należy, że po raz pierwszy od wielu lat zaplanowano w rozkładzie jazdy pociąg pospieszny dający połączenia Suwałk ze stolicą w godzinach największego zainteresowania podróżnych (co widać po rozkładach konkurencji drogowej) - mowa o pociągu TLK ?Wigry?. Pociąg taki powinien zostać zachowany w latach kolejnych w zbliżonym zakresie godzinowym.

Poseł zwraca się do MIB z wnioskiem o wyjaśnienie sytuacji z pociągami międzywojewódzkimi i międzynarodowymi na linii z Warszawy do Białegostoku i Suwałk, Ełku, Czeremchy.

Pyta także, czy istnieje możliwość takiego ułożenia połączeń w rozkładzie 2016/2017, aby na linii Warszawa ? Białystok wszystkie pociągi były obsługiwane składami DART, z wyjątkiem połączeń wagonowych do Suwałk (czyli z obecnego rozkładu jazdy oznaczałoby to pociągi Hańcza w relacji bez zmian i Czechowicz w relacji Suwałki ? Warszawa ? Poznań ? Szczecin, w godzinach pociągu Wigry)? Kiedy ranga pociągów obsługiwanych wagonami może być podniesiona do kategorii IC. Poseł stwierdza też, że na odcinku Białystok ? Suwałki ? Białystok kursują 4 pociągi pospieszne. Od korekty obecnego rozkładu jazdy 3 z nich mają postój na jednej ze stacji na postój techniczny (Wasilków, Geniusze lub Sidra - bez możliwości wsiadania pasażerów) oczekując na minięcie z pociągiem osobowym. Poseł pyta zatem dlaczego rozkład jazdy pociągów pospiesznych jest tworzony w taki sposób, że wydłuża się czas ich przejazdu?

Czekamy na stanowisko MIB, do tematu będziemy wracać.



Spodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na
Sprawdź też:
PKP Intercity
Białystok
Suwałki
  • sheva17 – 21.07.2016

    Postoje w mniejszych miejscowościach są potrzebne, ale jeśli chodzi o pociągi TLK. IC powinny mieć tych postojów zdecydowanie mniej. Szczególnie brakuje mi postojów TLK w 60000(!) Pruszkowie oraz w Grodzisku Mazowieckim.

  • Ga – 21.07.2016

    Po co zatrzymuja sie TLKi w Rumi gdzie SKMki odjezdzaja do Gdyni albo Wejherowa co 15 min?!

  • kolejFAN – 21.07.2016

    sheva skończ już z tą mantrą o Pruszkowie i Grodzisku Mazowieckim!! wystarczy że piszesz na ten temat kilometrowe elaboraty na infokolej

  • kam – 21.07.2016

    Hmm... wydaje mi się, że miejscowość miejscowości nierówna... jeśli mamy do czynienia z pociągiem TLK kursującym w sezonie i adresowanym do turystów to chyba nie powinien pana posła dziwić fakt, że pociąg zatrzymuje się w Czersku czy Wieżycy. Po to został puszczony trasą przez Kościerzynę by umożliwić dojazd na Kaszuby. Jesli komuś nie podoba się taki stan rzeczy wybiera pociąg jadący przez Tczew, w wyższej kategorii. To chyba proste!

  • Damian – 22.07.2016

    Kam. Zgadzam się z twym komentarzem. Nocny pociąg, gdy wszyscy śpią komu szkodzi zatrzymanie pociągu na chwilę aby pojedyncze osoby mogły wsiąść , wysiąść za takich zadupiach żę gdy by nie ta TLK to mieli by 0 cywilizacji.

  • kolejFAN – 22.07.2016

    TLK Gemini (nazwa durna, mogłoby być KASZUBY, albo MIERZEJA) jedzie bardzo dobrą trasą, pierwszy raz od wielu lat Kaszuby i Kościerzyna otrzymała połączenie pospieszne z Rzeszowem,Warszawą i Lublinem. Powinien tez zatrzymać się w Bąku.Poseł nie ma pojęcia o czym mówi.

Zapraszamy do dyskusji także na naszym profilu ! W jednym miejscu wszystkie środki transportu publicznego!

Dodaj komentarz

Aby móc dodawać komentarze należy się zalogować
Portal TransInfo.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść zamieszczanych komentarzy. Mechanizm komentowania służy merytorycznej dyskusji dotyczącej informacji oraz materiałów umieszczanych w Portalu TransInfo.pl. Pragnąc przestrzegać obowiązującego prawa oraz zachować merytoryczny charakter dyskusji informujemy, że komentarze pozamerytoryczne, obraźliwe, utrzymane w tonie lekceważącym osoby trzecie lub zawierające jednoznaczne oskarżenia wobec tych osób będą usuwane. InfoBus zastrzega również sobie prawo redakcji bądź skrótów pojawiających się na portalu opinii.

Twój planner podróży


Z:
DO:
DATA
ODJAZDU
CZAS
ODJAZDU

SZUKAJ
Newsletter

Firma "JMK analizy rynku transportowego" oferuje na bieżąco aktualizowaną informację przetargową w zakresie dostaw taboru szynowego, autobusowego oraz obsługi linii komunikacyjnych. Wykup dostęp on-line!
Aktualizowane co miesiąc raporty na temat liczby zarejestrowanych nowych oraz używanych autobusów w Polsce to kompendium wiedzy na temat tego segmentu gospodarki. Analizy zawierają m.in. szczegółowe...
Sprawdź nasz nowy cennik reklamowy na rok 2019 Nasz portal działa w branży transportu publicznego od 2001 roku. Początkowo - tylko pod nazwą InfoBus.pl - obejmował tylko tematykę autobusową....