TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

  • Start
  • rejestracja
Konto użytkownika
Aby korzystać z konta użytkownika musisz się najpierw zalogować.
Jeśli nie posiadasz jeszcze swojego konta - zarejestruj sie już teraz!

Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe














Minimum jedna opcja musi być wybrana
turystyczne


organizator, pośrednik
Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o przewoźniku
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe













Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o biurze podróży
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane











Profile społecznościowe



Dodatkowe informacje o użytkowniku

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Zamawiam darmowy newsletter


Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


ZATWIERDŹ

Dziękujemy za rejestrację

Wiadomość z potwierdzeniem oraz szczegółami została wysłana na adres e-mail podany przy wypełnianiu zlecenia.


ZAREJESTRUJ SIĘ

InfoBus

InfoTram

Czy ED74 wrócą do Przewozów Regionalnych?
InfoRail - Opublikowano: 18.03.2016 12:13:10 6 komentarzy
ED74 jeszcze w barwach Przewozów Regionalnych

Ciąg dalszy pytań o ?Edyty?. Czy Ministerstwo rozważy powrotne przekazanie ED74 do spółki Przewozy Regionalne? ? takie pytanie stawia poseł Paweł Kobyliński z KP Nowoczesna.

Zainteresowanie jednostkami, wyprodukowanymi przez PESĘ wśród parlamentarzystów jest ostatnio spore. Wczoraj na łamach InfoRail informowaliśmy, że składy te zwróciły uwagę jednego z posłów z uwagi na swoje nieprzystosowanie do obsługi połączeń kategorii Intercity. Dziś kolejne spojrzenie na ED74.

Z perspektywy czasu przekazanie ED74 z ówczesnych PKP Przewozy Regionalne do PKP Intercity wydaje się błędem ? twierdzi poseł Paweł Kobyliński. Poprzedni właściciel na pewno znalazłby miejsce dla nich w swojej strategii taborowej. A tak te, mimo wszystko jedne z najmłodszych tego typu jednostek w Polsce, stoją na bocznicy, a pasażerowie są wożeni znacznie starszymi EN57, w przypadku Przewozów Regionalnych, lub wagonami, w przypadku PKP Intercity ? dodaje.

Przypomnijmy. 14 jednostek ED74 zostało przekazanych ówczesnej spółce PKP Przewozy Regionalne. Kontrakt za około 171 milionów złotych zdobyła firma Pojazdy Szynowe PESA Bydgoszcz. Połowa kwoty na kupowany tabor pochodziła z Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego, wchodzącego w skład Sektorowego Programu Operacyjnego TRANSPORT. Resztę środków zapewnionych zostało z budżetu państwa.

W momencie przejęcia taboru przez spółkę PKP Intercity spotkał się on z krytyką ze względu na zbyt małą liczbę toalet oraz ciasne ułożenie niewygodnych foteli. Składy pierwotnie przeznaczone były jednak do krótkich podróży (do 150 km) a nie do relacji takich, jakie w większości obsługuje spółka Intercity. Pociągi miały stanowić dobre rozwiązanie dla trasy Warszawa ? Łódź, gdzie podróż miała trwać 70 minut, jednak w okresie ich eksploatacji na tej trasie czas podróży wynosił nawet dwie godziny. Tylko siedem z czternastu jednostek ED74 jest obecnie wykorzystywanych przez PKP Intercity. Pozostały tabor stoi na bocznicy od kilku lat, czekając na decyzję przewoźnika. Pociągi wciąż znajdują się na torach postojowych w Krakowie Bieżanowie, niszczejąc, narażone na warunki atmosferyczne i wandali. W ostatnich 3 latach PKP Intercity wydało ponad 11 mln zł na naprawy jednostek ED74. Natomiast 7 pociągów nadal czeka na naprawę lub sprzedaż.

Biorąc pod uwagę, że pociągi należące do PKP IC głównie obsługują dalekie trasy, dziwić może fakt braku chęci zbycia jednostek ED74, nadających się przede wszystkim do obsługi tras krótszych ? stwierdza poseł Kobyliński. W sytuacji gdy na wielu trasach wiek wagonów i lokomotyw zbliża się do 40 lat odstawianie prawie nowego taboru jest nieporozumieniem i objawem niegospodarności - dodaje.

Już 3 lata temu zakupem jednostek były zainteresowane lokalne Koleje Dolnośląskie, ale PKP IC odpowiedziały wtedy, że składy są im potrzebne. Fakt ten dziwić może, gdyż jednostki ED74 idealnie nadają się do obsługi tras lokalnych.

W związku z powyższym poseł pyta Ministra Infrastruktury i Budownictwa, czy rozważa ingerencję w powyższej sprawie? Zadaje też pytanie, które przywołaliśmy na wstępie, a dotyczące możliwości zwrotu jednostek ED74 Przewozom Regionalnym.

Do tematu wrócimy.



Spodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na
Sprawdź też:
PKP Intercity
Przewozy Regionalne
ED74
  • tysz szofer – 18.03.2016

    PIC to pies ogrodnika, który sam nie zje i drugiemu nie da. Może byłoby inaczej gdyby PRy znalazłyby się pod opieką PKPu.

  • gfx – 18.03.2016

    Jakby PR wrocilo do grupy PKP i przejelo TLKi to bylby sens powrotu ED74 do PRow.

  • patynia – 18.03.2016

    przekazanie Edyt do PRów miałoby sens gdyby ktoś zdecydował o tym że PRy wracają do grupy PKP tworzymy przewozy międzywojewódzkie odcinamy PRy od betonu ARP i spółeczek pijawek typu PTS/FPS. Z grupy PKPIC wszystkie TLK przechodzą do nowego podmiotu a PKPIC pozostaje w takiej formie w jakiej została stworzona i kiedy to funkcjonowała wręcz wzorcowo

  • mix – 18.03.2016

    Absurd polega na tym, że IC śmiało znalazłoby krótką trasę dla Edyt. Daleko nie trzeba szukać: to linia łódzka, dla której były projektowane. Teraz, kiedy ŁKA udowodniła, że można na tej trasie jechać godzinę, IC mogłoby spokojnie obsługiwać tę trasę lekkimi Edytami. Zamiast tego, ED74 jeżdżą np na Korczaku (Białystok - Kraków przez Skierniewice, Koluszki i Tomaszów Mazowiecki - równe 6h na całej trasie), a do Łodzi z Warszawy zasuwają ciężkie składy tradycyjne.

  • fff – 18.03.2016

    Spokojnie można je wydłużyć o 1-2 człony. W sam raz na krótkie trasy TLK.

  • rembi – 20.03.2016

    Wyeksploatowali postawili w krzaki a teraz niech idą do PR

Zapraszamy do dyskusji także na naszym profilu ! W jednym miejscu wszystkie środki transportu publicznego!

Dodaj komentarz

Aby móc dodawać komentarze należy się zalogować
Portal TransInfo.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść zamieszczanych komentarzy. Mechanizm komentowania służy merytorycznej dyskusji dotyczącej informacji oraz materiałów umieszczanych w Portalu TransInfo.pl. Pragnąc przestrzegać obowiązującego prawa oraz zachować merytoryczny charakter dyskusji informujemy, że komentarze pozamerytoryczne, obraźliwe, utrzymane w tonie lekceważącym osoby trzecie lub zawierające jednoznaczne oskarżenia wobec tych osób będą usuwane. InfoBus zastrzega również sobie prawo redakcji bądź skrótów pojawiających się na portalu opinii.

Twój planner podróży


Z:
DO:
DATA
ODJAZDU
CZAS
ODJAZDU

SZUKAJ
NASZE TOP 10
Czytane
Komentowane
Filmy
Newsletter

Firma "JMK analizy rynku transportowego" oferuje na bieżąco aktualizowaną informację przetargową w zakresie dostaw taboru szynowego, autobusowego oraz obsługi linii komunikacyjnych. Wykup dostęp on-line!
Aktualizowane co miesiąc raporty na temat liczby zarejestrowanych nowych oraz używanych autobusów w Polsce to kompendium wiedzy na temat tego segmentu gospodarki. Analizy zawierają m.in. szczegółowe...
Sprawdź nasz nowy cennik reklamowy na rok 2019 Nasz portal działa w branży transportu publicznego od 2001 roku. Początkowo - tylko pod nazwą InfoBus.pl - obejmował tylko tematykę autobusową....