TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

  • Start
  • rejestracja
Konto użytkownika
Aby korzystać z konta użytkownika musisz się najpierw zalogować.
Jeśli nie posiadasz jeszcze swojego konta - zarejestruj sie już teraz!

Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe














Minimum jedna opcja musi być wybrana
turystyczne


organizator, pośrednik
Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o przewoźniku
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe













Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o biurze podróży
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane











Profile społecznościowe



Dodatkowe informacje o użytkowniku

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Zamawiam darmowy newsletter


Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


ZATWIERDŹ

Dziękujemy za rejestrację

Wiadomość z potwierdzeniem oraz szczegółami została wysłana na adres e-mail podany przy wypełnianiu zlecenia.


ZAREJESTRUJ SIĘ

InfoBus

InfoTram

Czy polska kolej upadnie? Prezesami są bankowcy nie fachowcy.
PAP - Opublikowano: 05.04.2013 12:35:40
Czy polska kolej upadnie? Prezesami są bankowcy nie fachowcy.

Widmo upadku kolei krąży nad Polską, a zadłużenie spółek kolejowych prowadzi je na granicę bankructwa - powiedział w czwartek poseł Solidarnej Polski Jarosław Żaczek podczas sejmowej debaty nad wnioskiem o odwołanie ministra transportu Sławomira Nowaka.  Żaczek przedstawiał stanowisko swojego klubu w tej sprawie. Jego zdaniem sytuacja polskiej kolei jest trudna, ponieważ spółkami kolejowymi zarządzają \'powołani przez ministra koledzy\'. Wskazał, że wśród tych prezesów są uczniowie profesora Leszka Balcerowicza, \'bankowcy, niebędący fachowcami\'.

\'Dramat kolei trwa, protesty i apele nie przynoszą skutku. Likwiduje się połączenia kolejowe, nie tylko te o znaczeniu strategicznym, ale także te, które ostatnio zostały wyremontowane za pieniądze unijne\' - wskazywał poseł.  Jego zdaniem niepokojący jest poziom wykorzystania unijnych pieniędzy na kolej - pokazuje on, w opinii posła, że nie ma spójnej wizji rozwoju tej gałęzi transportu. Wskazywał, że przygotowywane przez resort infrastruktury przepisy, które mają przyspieszyć inwestycje kolejowe, mogą być niekonstytucyjne. \'Niesprawnego działania administracji, panie ministrze, nie można zastępować protezami prawnymi\' - mówił poseł. Zauważał, że na kolei powiększa się luka pokoleniowa, ponieważ zaniedbano szkolenie nowych kadr. \'Kto będzie pracował na tej kolei? (...) Brak systemu edukacji sprawia, że za kilka lat nie będzie miał kto prowadzić pociągów i nie będzie miał kto utrzymywać torów. Zanim jednak pociągi staną, brak wykwalifikowanej kadry, szkoleń, nowoczesnych systemów bezpieczeństwa może prowadzić do takiej tragedii, jak pod Szczekocinami\' - powiedział Żaczek. Zauważył, że minister Nowak zdaje się tego nie dostrzegać. \'Czy w dziedzinie, którą się pan zajmuje jest cokolwiek, co pan dobrze rozumie? Bo wnioskując po panach wypowiedziach, często niestety butnych i aroganckich (...) i braku niezbędnych działań - to niestety nie\' - pytał Żaczek Nowaka. \'Jest pan szkodnikiem, którego trzeba jak najszybciej usunąć, by nie wyniszczył do końca polskiego transportu\' - dodał. Piotr Szeliga (SP), który dzielił wystąpienie z Żaczkiem mówił, że wcześniejsze rządy - w przeciwieństwie do ekipy PO-PSL - nie dysponowały unijnym dofinansowaniem do inwestycji. \'Pomimo tak wielkiego napływu unijnych pieniędzy dalej Polska nie rozwija się należycie\' - podkreślił. \'Niech pan przestanie się lansować, niech pan zacznie pracować\' - dodał.
Spodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na

Sprawdź też:
Sejm
Zapraszamy do dyskusji także na naszym profilu ! W jednym miejscu wszystkie środki transportu publicznego!

Dodaj komentarz

Aby móc dodawać komentarze należy się zalogować
Portal TransInfo.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść zamieszczanych komentarzy. Mechanizm komentowania służy merytorycznej dyskusji dotyczącej informacji oraz materiałów umieszczanych w Portalu TransInfo.pl. Pragnąc przestrzegać obowiązującego prawa oraz zachować merytoryczny charakter dyskusji informujemy, że komentarze pozamerytoryczne, obraźliwe, utrzymane w tonie lekceważącym osoby trzecie lub zawierające jednoznaczne oskarżenia wobec tych osób będą usuwane. InfoBus zastrzega również sobie prawo redakcji bądź skrótów pojawiających się na portalu opinii.

Twój planner podróży


Z:
DO:
DATA
ODJAZDU
CZAS
ODJAZDU

SZUKAJ
Newsletter

Firma "JMK analizy rynku transportowego" oferuje na bieżąco aktualizowaną informację przetargową w zakresie dostaw taboru szynowego, autobusowego oraz obsługi linii komunikacyjnych. Wykup dostęp on-line!
Aktualizowane co miesiąc raporty na temat liczby zarejestrowanych nowych oraz używanych autobusów w Polsce to kompendium wiedzy na temat tego segmentu gospodarki. Analizy zawierają m.in. szczegółowe...
Sprawdź nasz nowy cennik reklamowy na rok 2019 Nasz portal działa w branży transportu publicznego od 2001 roku. Początkowo - tylko pod nazwą InfoBus.pl - obejmował tylko tematykę autobusową....