TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

  • Start
  • rejestracja
Konto użytkownika
Aby korzystać z konta użytkownika musisz się najpierw zalogować.
Jeśli nie posiadasz jeszcze swojego konta - zarejestruj sie już teraz!

Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe














Minimum jedna opcja musi być wybrana
turystyczne


organizator, pośrednik
Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o przewoźniku
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe













Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o biurze podróży
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane











Profile społecznościowe



Dodatkowe informacje o użytkowniku

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Zamawiam darmowy newsletter


Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


ZATWIERDŹ

Dziękujemy za rejestrację

Wiadomość z potwierdzeniem oraz szczegółami została wysłana na adres e-mail podany przy wypełnianiu zlecenia.


ZAREJESTRUJ SIĘ

InfoBus

InfoTram

Czy spółki samorządowe obronią się przed holdingiem PKP?
InfoRail.pl - Opublikowano: 09.05.2018 10:18:13 1 komentarz
Czy spółki samorządowe obronią się przed holdingiem PKP?

Koleje samorządowe w Polsce będą dokonywały zakupów taborowych za blisko 3 mld zł. Połowa z tych środków, blisko 1,5 mld zł, to dofinansowanie unijne – powiedział w poniedziałek Dariusz Grajda, prezes Związku Samorządowych Przewoźników Kolejowych.

Tak się składa, że na 20-lecie samorządu wojewódzkiego, czy to mazowieckiego, śląskiego czy małopolskiego, dokonujemy niespotykanej w naszym kraju modernizacji kolei. Nie byłaby ona możliwa i przeprowadzona w tak krótkim czasie bez zaangażowania samorządów województw – powiedział Grajda.

Punktualność i jakość jest elementem zespolonym z produktem wysokiej jakości - stwierdził.

W kontekście tej wypowiedzi zasadne jest pytanie czy regionalną kolej udałoby się odbudować, gdyby nie zaangażowanie samorządów wojewódzkich? Przykład chociażby Mazowsza pokazuje, że nie. Tym bardziej dziwić mogą pojawiające się tendencje do powrotu do jednego wielkiego PKP, szumnie nazywanego holdingiem. O ile wcielenie do tego tworu Przewozów Regionalnych wydaje się nieuniknione, o tyle spółki samorządowe mogą się jeszcze przed pożarciem bronić. Wiele jednak będzie zależało od wyników najbliższych wyborów samorządowych.

Kilkakrotnie próbowaliśmy zapytać przedstawicieli różnych spółek samorządowych o to jak zapatrują się na zjednoczenie pod banderą holdingu PKP. Żaden z nich nie chciał sprawy komentować. Nie trudno jednak domyśleć się, że Mazowsze, Małopolska, Dolny Śląsk, Wielkopolska czy Górny Śląsk zrobią wszystko, w obecnym rzecz jasna układzie sił politycznych, aby nie dostać się pod opiekuńcze skrzydła holdingu PKP, kierowanego przez Prezesa Mamińskiego. Co dziwić specjalnie nie powinno…



Spodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na
Sprawdź też:
holding
PKP
  • Igor Należniak – 09.05.2018

    Na przykładzie Małopolski widać jak chcą udupić spółki samorządowe.

  • Michał Skrzecz – 09.05.2018

    Korupcja by PiS

  • PetKo – 09.05.2018

    Mieszkąjąc w Warszawie pamiętam czasy PKP (PR): brudne pociągi, całe w grafiti, z rozbitymi żarówkami i drzwiami otwartymi podczas jazdy. Do tego częste napady, zwłaszcza na linii do Wołomina. Ogólnie podróż pociągiem podmiejskim była wtedy tylko dla żądnych wrażeń. W porównaniu z (ówczesnym) poziomem KM dokonały przełomu prawie kopernikańskiego. Tak więc ja PKP mówię dziękuję...

Dyskutuj pod tym artykułem bezpośrednio na !

Dodaj komentarz

Aby móc dodawać komentarze należy się zalogować
Portal TransInfo.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść zamieszczanych komentarzy. Mechanizm komentowania służy merytorycznej dyskusji dotyczącej informacji oraz materiałów umieszczanych w Portalu TransInfo.pl. Pragnąc przestrzegać obowiązującego prawa oraz zachować merytoryczny charakter dyskusji informujemy, że komentarze pozamerytoryczne, obraźliwe, utrzymane w tonie lekceważącym osoby trzecie lub zawierające jednoznaczne oskarżenia wobec tych osób będą usuwane. InfoBus zastrzega również sobie prawo redakcji bądź skrótów pojawiających się na portalu opinii.

Twój planner podróży


Z:
DO:
DATA
ODJAZDU
CZAS
ODJAZDU

SZUKAJ
Newsletter

Firma "JMK analizy rynku transportowego" oferuje na bieżąco aktualizowaną informację przetargową w zakresie dostaw taboru szynowego, autobusowego oraz obsługi linii komunikacyjnych. Wykup dostęp on-line!
Aktualizowane co miesiąc raporty na temat liczby zarejestrowanych nowych oraz używanych autobusów w Polsce to kompendium wiedzy na temat tego segmentu gospodarki. Analizy zawierają m.in. szczegółowe...
Sprawdź nasz nowy cennik reklamowy na rok 2019 Nasz portal działa w branży transportu publicznego od 2001 roku. Początkowo - tylko pod nazwą InfoBus.pl - obejmował tylko tematykę autobusową....