TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

  • Start
  • rejestracja
Konto użytkownika
Aby korzystać z konta użytkownika musisz się najpierw zalogować.
Jeśli nie posiadasz jeszcze swojego konta - zarejestruj sie już teraz!

Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe














Minimum jedna opcja musi być wybrana
turystyczne


organizator, pośrednik
Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o przewoźniku
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe













Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o biurze podróży
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane











Profile społecznościowe



Dodatkowe informacje o użytkowniku

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Zamawiam darmowy newsletter


Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


ZATWIERDŹ

Dziękujemy za rejestrację

Wiadomość z potwierdzeniem oraz szczegółami została wysłana na adres e-mail podany przy wypełnianiu zlecenia.


ZAREJESTRUJ SIĘ

InfoBus

InfoTram

Czy wróci EIC Sedina? Miałaby zastąpić samoloty
InfoRail.pl - Opublikowano: 09.10.2017 11:38:56 5 komentarzy
Czy wróci EIC Sedina? Miałaby zastąpić samoloty

Wraca temat powrotu EIC "Sedina". Apeluje o to poseł Arkadiusz Marchewka.

W swojej interpelacji do Ministra Infrastruktury i Budownictwa pisze, że od września 2016 r. między Szczecinem a Warszawą pociąg PKP Intercity "Sedina" kursował tylko dwa razy w tygodniu, natomiast od 11 grudnia 2016 r. przestał kursować całkowicie. Decyzja ta została podjęta pomimo, iż funkcjonowanie pociągu od grudnia 2015 r. znalazło uznanie pasażerów, którzy w wygodny sposób mogli dotrzeć do Warszawy ze Szczecina rano, a po uczestnictwie w zaplanowanych dla siebie wydarzeniach wrócić do Szczecina w godzinach późnowieczornych. Według wyjaśnień PKP Intercity S.A. na decyzję wpływ miały czynniki ekonomiczne.

Od 26 marca 2017 r. uruchomione zostały natomiast połączenia lotnicze łączące Szczecin i Warszawę realizowane przez linie lotnicze Ryanair. Obłożenie samolotów tego przewoźnika na tej trasie wynosi ponad 95%. W ostatnim czasie linie lotnicze Ryanair spotkały się jednak z trudnościami, które doprowadziły do masowego odwoływania połączeń lotniczych (także na trasie Szczecin – Warszawa – Szczecin). Pasażerowie odwołanych lotów systematycznie przesiadają się zatem na inne środki transportu, w tym pociągi.

Ponadto, na trasie Warszawa – Szczecin obecne są też aktualnie inne trudności, jak np. wydłużenie o godzinę przejazdu pociągów przez mającą trwać 2 lata modernizację linii kolejowej Warszawa – Poznań i rozpoczęcie wkrótce prac na torach między Poznaniem a Szczecinem-Dąbiem.

Od czasu całkowitego zawieszenia kursowania pociągu we wczesnych godzinach porannych oraz zmiany rozkładu jazdy pociągów ze Szczecina, mieszkańcy stolicy województwa nie mogą dotrzeć dogodnym połączeniem do Warszawy przed godziną 10:00. Pierwszy środek transportu do stolicy to samolot PLL "LOT", który odlatuje o godz. 8.55 i o godzinie 10.00 ląduje na lotnisku Chopina, skąd zazwyczaj trzeba dotrzeć jeszcze do centrum Warszawy. Jest to nadto środek transportu droższy niż pociąg.

Na powyższe problemy zwracało także uwagę Stowarzyszenie Szczecińskiego Obszaru Metropolitalnego w stanowisku przyjętym w lipcu 2017 r. W tym kontekście należałoby poważnie zastanowić się nad przywróceniem pociągu EIC "Sedina" na trasie Szczecin – Warszawa – Szczecin codziennie w godzinach porannych w kierunku do Warszawy i w godzinach wieczornych w kierunku do Szczecina. Pozwoliłoby to zwiększyć możliwości przystępnej komunikacji między stolicami Polski i województwa zachodniopomorskiego, a tym samym zniwelować trudności powstałe w wyniku niepewnego wykonywania umów przewozu przez linie lotnicze Ryanair oraz remontów na linii kolejowej nr 3 i 351.

Poseł dodaje, że należy mieć na uwadze, iż Szczecin jest najdalej oddaloną, polską metropolią od Warszawy i stąd w celu zapewnienia systematycznego rozwoju regionu Pomorza Zachodniego konieczne jest zapewnienie dobrych i dogodnych połączeń komunikacyjnych między oboma miastami. Ma to szczególne znaczenie w przypadku spółek Skarbu Państwa, a do takich należą Polskie Koleje Państwowe S.A., będące akcjonariuszem PKP Intercity S.A. W związku z powyższym skierował do Ministra Andrzeja Adamczyka następujące pytania:

Czy Minister Infrastruktury i Budownictwa podejmie za pośrednictwem swoich spółek działania na rzecz przywrócenia pociągu "Sedina" na trasę Szczecin – Warszawa – Szczecin? Jeśli tak, kiedy spodziewane jest przywrócenie pociągu "Sedina" (lub tożsamego) na wskazaną trasę?

Czekamy na stanowisko MIB. O powodach likwidacji EIC "Sedina" pisaliśmy w InfoRail.pl. Szczegóły znajdziecie w poniższym linku.


WIĘCEJ
Spodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na
Sprawdź też:
PKP Intercity
EIC
Szczecin
  • gutek – 09.10.2017

    jak PKP IC nie chce jezdzić to zaprośmy do obsługi tej linii POLREGIO albo LEO-- oni pojadą

  • kolejFAN – 09.10.2017

    chora nienormalna taryfa ekspresowa powinna zostać zlikwidowana. Wprowadzić jednolitą taryfę D-POSP a w pociągach EIC (Ex) wprowadzić płatną miejscówkę,np. za 10 =15 zł.

  • akuku – 10.10.2017

    @Powrót RE Mewa? Czemu nie?

  • InfoRail.pl – 10.10.2017

    Powrót RE jest chyba jednak w obecnej sytuacji mało realny :)

  • elwu – 11.10.2017

    Poseł opozycji, więc może sobie apelować. Teraz pociągi wożą różańcowców, nie pasażerów.

Zapraszamy do dyskusji także na naszym profilu ! W jednym miejscu wszystkie środki transportu publicznego!

Dodaj komentarz

Aby móc dodawać komentarze należy się zalogować
Portal TransInfo.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść zamieszczanych komentarzy. Mechanizm komentowania służy merytorycznej dyskusji dotyczącej informacji oraz materiałów umieszczanych w Portalu TransInfo.pl. Pragnąc przestrzegać obowiązującego prawa oraz zachować merytoryczny charakter dyskusji informujemy, że komentarze pozamerytoryczne, obraźliwe, utrzymane w tonie lekceważącym osoby trzecie lub zawierające jednoznaczne oskarżenia wobec tych osób będą usuwane. InfoBus zastrzega również sobie prawo redakcji bądź skrótów pojawiających się na portalu opinii.

Twój planner podróży


Z:
DO:
DATA
ODJAZDU
CZAS
ODJAZDU

SZUKAJ
Newsletter

Firma "JMK analizy rynku transportowego" oferuje na bieżąco aktualizowaną informację przetargową w zakresie dostaw taboru szynowego, autobusowego oraz obsługi linii komunikacyjnych. Wykup dostęp on-line!
Aktualizowane co miesiąc raporty na temat liczby zarejestrowanych nowych oraz używanych autobusów w Polsce to kompendium wiedzy na temat tego segmentu gospodarki. Analizy zawierają m.in. szczegółowe...
Sprawdź nasz nowy cennik reklamowy na rok 2019 Nasz portal działa w branży transportu publicznego od 2001 roku. Początkowo - tylko pod nazwą InfoBus.pl - obejmował tylko tematykę autobusową....