TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

  • Start
  • rejestracja
Konto użytkownika
Aby korzystać z konta użytkownika musisz się najpierw zalogować.
Jeśli nie posiadasz jeszcze swojego konta - zarejestruj sie już teraz!

Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe














Minimum jedna opcja musi być wybrana
turystyczne


organizator, pośrednik
Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o przewoźniku
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe













Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o biurze podróży
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane











Profile społecznościowe



Dodatkowe informacje o użytkowniku

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Zamawiam darmowy newsletter


Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


ZATWIERDŹ

Dziękujemy za rejestrację

Wiadomość z potwierdzeniem oraz szczegółami została wysłana na adres e-mail podany przy wypełnianiu zlecenia.


ZAREJESTRUJ SIĘ

InfoBus

InfoTram

Czy zakończenie obecnej perspektywy finansowej wyhamuje kolejowe inwestycje?
InfoRail.pl - Opublikowano: 24.10.2018 14:43:06 1 komentarz
Czy zakończenie obecnej perspektywy finansowej wyhamuje kolejowe inwestycje?

Zakończenie obecnej perspektywy finansowej nie oznacza wyhamowania realizacji inwestycji kolejowych – zapewnia Ministerstwo Infrastruktury.

Zakłada się, że inwestycje kolejowe będą realizowane również po jej zakończeniu. Komisja Europejska ogłosiła propozycję projektów rozporządzeń dotyczących przyszłego budżetu unijnego (na okres 2021-2027), w tym rozporządzeń regulujących finansowanie inwestycji transportowych ze środków unijnych. Negocjacje zapisów rozporządzeń są w bardzo początkowej fazie i wielkości środków dla poszczególnych państw nie zostały jeszcze określone.

Niemniej jednak transport kolejowy jest jednym z priorytetów unijnych, więc należy się spodziewać, że KE będzie nadal wspierać rozwój tej gałęzi transportu. Obecnie prowadzone prace planistyczne związane są z nową perspektywą finansową. Zakładanym efektem tych prac będzie lista projektów inwestycyjnych planowanych do realizacji w kolejnych latach. Wskazane zostaną te projekty, które na podstawie analiz najlepiej wpisują się w sieciowy charakter transportu kolejowego, a tym samym mogą istotnie przyczynić się do zwiększenia liczby pasażerów oraz ładunków.

Resort podaje też, że finansowanie inwestycji infrastrukturalnych określają przepisy prawa. Zgodnie z art. 5 ustawy o finansowaniu infrastruktury transportu lądowego, wydatki związane z budową, przebudową, remontem, utrzymaniem, ochroną i zarządzaniem infrastrukturą transportu lądowego, finansowaną lub dofinansowaną przez ministra właściwego do spraw transportu ustala się w ustawie budżetowej w wysokości nie niższej niż 18% planowanych na dany rok wpływów z podatku akcyzowego od paliw silnikowych.

Ustawa z dnia 28 marca 2003 roku o transporcie kolejowym w rozdziale VII reguluje finansowanie transportu kolejowego. Zgodnie z art. 38c ww. ustawy inwestycje obejmujące linie kolejowe są prowadzone w ramach programu wieloletniego w rozumieniu przepisów o finansach publicznych. W chwili obecnej dokumentem zawierającym wykaz kolejowych inwestycji liniowych, realizującym cele wyznaczone w rządowych dokumentach formułujących politykę społeczno-gospodarczą oraz strategię rozwoju kraju w dziedzinie transportu kolejowego jest Krajowy Program Kolejowy do 2023 roku. Określa on wszystkie możliwe źródła finansowania zadań zarządcy infrastruktury kolejowej.

Reasumując, jako źródła finansowania inwestycji kolejowych można wskazać:

krajowe środki publiczne (m.in. budżet państwa, Fundusz Kolejowy, budżety jednostek samorządu terytorialnego),

środki unijne i inne źródła zagraniczne (m.in. unijne fundusze strukturalne i inwestycyjne, programy i inicjatywy europejskie, zwrotne instrumenty finansowe, w tym współfinansowanie z programu InvestEU, kredyty),

środki pozapubliczne (m.in. sektor bankowy - obligacje).



Spodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na
Sprawdź też:
Ministerstwo Infrastruktury
Unia Europejska
  • Edi666 – 25.10.2018

    Dowcip będzie jak InterCity nie dostaną dotacji na ezt

  • Szymon Blachura – 26.10.2018

    Wiadomo kiedy będzie dostępna lista projektów?

Dyskutuj pod tym artykułem bezpośrednio na !

Dodaj komentarz

Aby móc dodawać komentarze należy się zalogować
Portal TransInfo.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść zamieszczanych komentarzy. Mechanizm komentowania służy merytorycznej dyskusji dotyczącej informacji oraz materiałów umieszczanych w Portalu TransInfo.pl. Pragnąc przestrzegać obowiązującego prawa oraz zachować merytoryczny charakter dyskusji informujemy, że komentarze pozamerytoryczne, obraźliwe, utrzymane w tonie lekceważącym osoby trzecie lub zawierające jednoznaczne oskarżenia wobec tych osób będą usuwane. InfoBus zastrzega również sobie prawo redakcji bądź skrótów pojawiających się na portalu opinii.

Twój planner podróży


Z:
DO:
DATA
ODJAZDU
CZAS
ODJAZDU

SZUKAJ
Newsletter

Firma "JMK analizy rynku transportowego" oferuje na bieżąco aktualizowaną informację przetargową w zakresie dostaw taboru szynowego, autobusowego oraz obsługi linii komunikacyjnych. Wykup dostęp on-line!
Aktualizowane co miesiąc raporty na temat liczby zarejestrowanych nowych oraz używanych autobusów w Polsce to kompendium wiedzy na temat tego segmentu gospodarki. Analizy zawierają m.in. szczegółowe...
Sprawdź nasz nowy cennik reklamowy na rok 2019 Nasz portal działa w branży transportu publicznego od 2001 roku. Początkowo - tylko pod nazwą InfoBus.pl - obejmował tylko tematykę autobusową....