TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

  • Start
  • rejestracja
Konto użytkownika
Aby korzystać z konta użytkownika musisz się najpierw zalogować.
Jeśli nie posiadasz jeszcze swojego konta - zarejestruj sie już teraz!

Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe














Minimum jedna opcja musi być wybrana
turystyczne


organizator, pośrednik
Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o przewoźniku
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe













Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o biurze podróży
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane











Profile społecznościowe



Dodatkowe informacje o użytkowniku

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Zamawiam darmowy newsletter


Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


ZATWIERDŹ

Dziękujemy za rejestrację

Wiadomość z potwierdzeniem oraz szczegółami została wysłana na adres e-mail podany przy wypełnianiu zlecenia.


ZAREJESTRUJ SIĘ

InfoBus

InfoTram

Dalszy los `Edyt` cały czas niepewny
INFORAIL - Opublikowano: 14.10.2015 10:00:16 18 komentarzy
Dalszy los `Edyt` cały czas niepewny

Nadal nie wiemy jak potoczą się dalsze losy ED74. Zastanawiamy się ? powiedział nam wczoraj Jacek Leonkiewicz, Prezes PKP Intercity. Jak już informowaliśmy na łamach InfoRail przewoźnik rozważał sprzedaż tych jednostek. I nadal rozważa, tyle, że rozmowy z potencjalnymi nabywcami są trudne. Jak się dowiedzieliśmy ci przewoźnicy, którzy wykazywali zainteresowanie zakupem składów, nie mają na to środków finansowych. PKP Intercity natomiast nie chcą się ich pozbywać za darmo. Dlatego też, przynajmniej na razie, jednostki właściciela nie zmieniają. Szukamy dla nich tras ? mówi Jacek Leonkiewicz. I wyjaśnia, że ?Edyty? będą najprawdopodobniej obsługiwać krótsze relacje. Niemal pewne jest zatem, że w nowym rozkładzie jazdy ED74 będą nadal się pojawiać na szlakach.

Problemem są także naprawy, które musi przejść połowa z tych pociągów. PESA, a zatem producent ED74, obłożona pracą, na pewno nie wykona rewizji w tym roku. Oznacza to przymusowy postój dla co najmniej siedmiu z nich, które oczekują naprawy. I to postój co najmniej półroczny. Na tę chwilę rewizje ma i co za tym idzie czynnych jest siedem składów. Naprawy poziomu P4/1 zostały wykonane właśnie przez PESĘ. W ramach prac jednostki zmieniły też malaturę na błękitno-granatową. Jaki będzie dalszy los Edyt? Zobaczymy. Miejmy jednak nadzieję, że filozofia Prezesa Jacka Leonkiewicza, na marginesie dodajmy bardzo słuszna, aby nie złomować pojazdów nadających się do ruchu (po naprawie rzecz jasna) zwycięży także w przypadku ED74. Co by nie mówić to najnowsze przecież we flocie PKP Intercity ezt-y (oprócz ED160 i ED161) i ich degradacja byłaby oczywistą niegospodarnością. Sprzeczną, jak się wydaje, ze wspomnianą filozofią obecnej kadry zarządzającej PKP Intercity.

Temat ED74 będziemy nadal śledzić na łamach InfoRail.



Spodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na
Sprawdź też:
PKP Intercity
ED74
  • ciekawe – 14.10.2015

    czy niegospodarnością jest zezłomowanie złomu ?

  • K – 14.10.2015

    Złomu nie, ale ośmioletnich jednostek już tak.

  • ciekawe – 14.10.2015

    no ale czy to nie taki 8-letni ale jednak złom :)

  • K – 14.10.2015

    nie

  • ga – 14.10.2015

    Oddajcie (nie sprzedajcie) PR-om. Gdynia z checia wezmie

  • gutek – 14.10.2015

    najlepiej gdyby Edytki wróciły do właściciela czyli PR

  • Malopolanin – 14.10.2015

    "najnowsze przecież polskie ezt-y (oprócz ED160 i ED161)"Co? Oprócz ponad 70 Elfów, ponad 70 Impulsów, kilkunastu Acatusów i jeszcze kilku mniejszych serii pojazdów młodszych od ED74...

  • InfoRail – 14.10.2015

    Wiadomo, że chodzi o tabor PKP IC.

  • Do PR je! – 14.10.2015

    Do Przewozów Regionalnych ale już! :)

  • PPP – 14.10.2015

    Pesa nie ma mocy by wyremontować a staje do przetargów na remont? Przecież to potwierdzanie nieprawdy tam, gdzie w przetargu stoi "oferent potwierdza zdolność finansową i organizacyjną do wykonania przedmiotu zamówienia" . Za taki numer powinien być kick-out z przetargu już na starcie. Na miejscu Newagu tak bym zrobił w bieżącym wielkim przetargu na rewizje P4 i P5.

  • MichalK – 14.10.2015

    Jak kilka lat temu ukradli je za darmo PR to było dobrze, ale teraz oddać je prawowitemu właścicielowi to już nie pasuje?

  • Maciek z Lublina – 14.10.2015

    Te składy są potrzebne ! Jest wiele uśpionych możliwości , co do których aż się prosi , by je wykorzystywać . Powinny jeździć np. w relacjach : Warszawa - Terespol przez Siedlce , Łuków i Białą Podlaską lub z Gdańska do Olsztyna przez Malbork , Elbląg ...

  • Libina – 14.10.2015

    Przecież dzisiaj ogłoszon koniec remontu trasy WWa-Łdz, śmieszne ale to na tę trasę zamawiano te składy a on i zdążyły zmienić właściciela i przestały się tam pojawiać. Połączyć dwie Edyty i dać na trase wwa-łdz bez zatrzymania - idealne rozwiązanie.

  • Rafel – 14.10.2015

    Malopolanin chodzi konkretnie o spółkę IC a nie jaka Polska posiada EZT

  • Cioh – 15.10.2015

    ... proponuję Katowice - Warszawa przez Wiedenkę.. To też jest trasa dla Edyt..

  • Maciek z Lublina – 15.10.2015

    Kiedy wejdą Flirty3 i Darty , można zestawiać Edyty nawet po takie jednostki na jeden pociąg . Wtedy ED74 będą mogły jeździć nawet na dalekich trasach OBOK Flirtów3 i Dartów . Te krótkie relacje przeze mnie zasygnalizowane mogą być obsługiwane nawet pojedynczą Edytą .

  • Maciek z Lublina – 15.10.2015

    Na dalekich trasach po trzy Edyty na jeden pociąg .

  • Pasazer z Kozłowa – 31.10.2015

    Na trasie Sędziszów-Katowice czuli bysmy sie jak w Eurostarze

Zapraszamy do dyskusji także na naszym profilu ! W jednym miejscu wszystkie środki transportu publicznego!

Dodaj komentarz

Aby móc dodawać komentarze należy się zalogować
Portal TransInfo.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść zamieszczanych komentarzy. Mechanizm komentowania służy merytorycznej dyskusji dotyczącej informacji oraz materiałów umieszczanych w Portalu TransInfo.pl. Pragnąc przestrzegać obowiązującego prawa oraz zachować merytoryczny charakter dyskusji informujemy, że komentarze pozamerytoryczne, obraźliwe, utrzymane w tonie lekceważącym osoby trzecie lub zawierające jednoznaczne oskarżenia wobec tych osób będą usuwane. InfoBus zastrzega również sobie prawo redakcji bądź skrótów pojawiających się na portalu opinii.

Twój planner podróży


Z:
DO:
DATA
ODJAZDU
CZAS
ODJAZDU

SZUKAJ
Newsletter

Firma "JMK analizy rynku transportowego" oferuje na bieżąco aktualizowaną informację przetargową w zakresie dostaw taboru szynowego, autobusowego oraz obsługi linii komunikacyjnych. Wykup dostęp on-line!
Aktualizowane co miesiąc raporty na temat liczby zarejestrowanych nowych oraz używanych autobusów w Polsce to kompendium wiedzy na temat tego segmentu gospodarki. Analizy zawierają m.in. szczegółowe...
Sprawdź nasz nowy cennik reklamowy na rok 2019 Nasz portal działa w branży transportu publicznego od 2001 roku. Początkowo - tylko pod nazwą InfoBus.pl - obejmował tylko tematykę autobusową....