Dart czyli ED161
I wszystko jasne. PESA pokazała dziś Darta z oznaczeniami.Pociąg bydgoskiego producenta to ED161. Wychodzi zatem na to, że Flirt,produkowany przez konsorcjum Stadlera i Newagu zostanie oznaczony jako ED160.Oba typy pojazdów zostaną dostarczone dla PKP Intercity.
Dziś w Bydgoszczy gościła minister Maria Wasiak, którasprawdzała stan prac przy budowie Dartów. Producent zaprezentował pierwszykompletny pojazd ? ED161-001.
?Nowy tabor to ważny element zmian na polskiej kolei.Dlatego cieszę się, że polscy producenci taboru, w tym PESA, stają się corazbardziej konkurencyjni, nie tylko na polskim rynku ale również na rynkachzagranicznych. Dzięki temu kolej staje się bardziej przyjazna pasażerowi,zwiększa się komfort i bezpieczeństwo podróży? ? powiedziała Maria Wasiak.
Jak zaznaczył Piotr Ciżkowicz, Członek Zarządu PKP SA obecnierealizowany jest największy w historii PKP program inwestycyjny. Objęto nimlinie kolejowe, dworce i tabor. Łącznie w latach 2012-2015 PKP zainwestujeponad 30 mld zł, w porównaniu do 28,8 mld zł w latach 2001-2011. Tabor, októrym wspominał Ciżkowicz to nie tylko Darty, ale także Flirty3, Pendolino,lokomotywy Gama i nowe wagony. PKP Intercity, bo to one inwestują w pojazdymodernizują także lokomotywy, a także wagony.
PESA rozpocznie niebawem dostawy 20 nowoczesnych pojazdówDart dla PKP Intercity, więc uczestniczy w ogromnym przedsięwzięciufinansowanym ze środków Unii Europejskiej ? powiedziała minister Wasiak. Tooczywiste, że jako minister jestem zainteresowana zarówno tymi pojazdami, jak irealizacją kontraktu, bo będzie to swoisty test sprawności całego procesuopartego o unijny fundusz spójności. Pomyślne zaliczenie tego testu dobrzebędzie rokować dla kolejnych zamówień, także dla PESY na kolejne pojazdy dlaIntercity – dodała.
– PESA, przed laty przykład jednej z najbardziej udanychrestrukturyzacji w polskiej gospodarce, przeszła drogę od firmy znaczącej wswoim regionie i w Polsce do marki rozpoznawalnej na rynkach zagranicznych ? mówiłdalej Wasiak. ? Kolejna unijna perspektywa finansowa powinna jeszcze umocnićpozycję PESA na rynku, bo polską kolej będziemy nadal modernizować ? dodała.
Dla indywidualnych czytelników za 15 zł rocznie, a dla firm od 99 zł rocznie! Sprawdź naszą ofertę:
-
Subskrypcja na 12 m-cy
1 adres e-mail – prywatny15.00 zł przez 1 rok -
Subskrypcja biznes na 12 m-cy
1 adres e-mail – firmowy99.00 zł przez 1 rok -
Subskrypcja biznes na 12 m-cy
do 5 firmowych adresów e-mail495.00 zł przez 1 rok -
Subskrypcja biznes na 12 m-cy
do 10 adresów e-mail990.00 zł przez 1 rok -
Subskrypcja biznes na 12 m-cy
bez żadnych limitów!1,990.00 zł przez 1 rok
Komentarze