TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

  • Start
  • rejestracja
Konto użytkownika
Aby korzystać z konta użytkownika musisz się najpierw zalogować.
Jeśli nie posiadasz jeszcze swojego konta - zarejestruj sie już teraz!

Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe














Minimum jedna opcja musi być wybrana
turystyczne


organizator, pośrednik
Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o przewoźniku
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe













Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o biurze podróży
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane











Profile społecznościowe



Dodatkowe informacje o użytkowniku

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Zamawiam darmowy newsletter


Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


ZATWIERDŹ

Dziękujemy za rejestrację

Wiadomość z potwierdzeniem oraz szczegółami została wysłana na adres e-mail podany przy wypełnianiu zlecenia.


ZAREJESTRUJ SIĘ

InfoBus

InfoTram

Dart ? konstrukcja rozwojowa
Karol Wach - Opublikowano: 24.06.2015 15:33:24 1 komentarz
Dart ? konstrukcja rozwojowa

Dart jest konstrukcją rozwojową ? mówi nam Maciej Maciejewski, dyrektor marketingu pojazdów szynowych w PESIE. Przypomnijmy, że pojazdy produkowane dla PKP Intercity będą mogły kursować z prędkością do 160 km/h. Ale to nie jest koniec możliwości tych jednostek. Już na etapie projektowania tego pociągu pewne elementy zostały wykonane ?trochę na wyrost? ? wyjaśnia Maciej Maciejewski. Konstrukcja pudła pociągu i konstrukcja wózków pozwalają na to, żeby skład poruszał się z prędkością do230 km/h. Przedstawiciel producenta przypomina, że zostały przeprowadzone pierwsze jazdy testowe, podczas których Dart bez problemu rozpędził się na CMK do prędkości 204 km/h. Podczas prób na torze testowym w Żmigrodzie mogliśmy się przekonać natomiast, że jazda z prędkością zbliżoną do tej maksymalnej, z jaką jednostki będą kursowały w barwach PKP Intercity, nie jest także żadnym problemem. Maciej Maciejewski nie ukrywa natomiast, że przystosowanie Dartów do prędkości wyższych będzie wymagało pewnych zmian. I tak trzeba będzie zwiększyć moc falowników czy dołożyć wózek napędowy. Robimy takie analizy, zarówno techniczne, jak i kosztowe ? mówi Maciej Maciejewski. Ale. Do momentu pojawienia się konkretnego klienta, nawet ze względów ekonomicznych, projekt nie będzie mocno rozwijany. Z technicznego punktu widzenia PESA jest jednak gotowa.

Co więcej pociągi produkowane dla PKP Intercity mogłyby liniowo poruszać się z prędkościami wyższymi. 160 km/h to była decyzja przewoźnika. PESA ma techniczne możliwości podniesienia tych prędkości i, jak zapewnia jej przedstawiciel, może to zrobić. Ruch jest jednak po stronie przewoźnika. Bydgoski producent bowiem dostarcza takie pociągi, jakie PKP Intercity zamówiły, zgodnie z SIWZ.

Dobra informacja, dotycząca Dartów jest taka, że tym produktem interesują się już kolejni klienci. Bez wątpienia jest to obecnie najlepszy i najbardziej komfortowy pociąg elektryczny, jaki został wyprodukowany w Bydgoszczy. Do tematu wrócimy na łamach InfoRail.


Spodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na
Sprawdź też:
PESA
Dart
PKP Intercity
  • lwowiak – 26.06.2015

    Oby tak było, oby Dart był jednym z kroków w kierunku dalszego rozwoju i tworzenia coraz to lepszych konstrukcji. Trzymam kciuki.

Zapraszamy do dyskusji także na naszym profilu ! W jednym miejscu wszystkie środki transportu publicznego!

Dodaj komentarz

Aby móc dodawać komentarze należy się zalogować
Portal TransInfo.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść zamieszczanych komentarzy. Mechanizm komentowania służy merytorycznej dyskusji dotyczącej informacji oraz materiałów umieszczanych w Portalu TransInfo.pl. Pragnąc przestrzegać obowiązującego prawa oraz zachować merytoryczny charakter dyskusji informujemy, że komentarze pozamerytoryczne, obraźliwe, utrzymane w tonie lekceważącym osoby trzecie lub zawierające jednoznaczne oskarżenia wobec tych osób będą usuwane. InfoBus zastrzega również sobie prawo redakcji bądź skrótów pojawiających się na portalu opinii.

Twój planner podróży


Z:
DO:
DATA
ODJAZDU
CZAS
ODJAZDU

SZUKAJ
Newsletter

Firma "JMK analizy rynku transportowego" oferuje na bieżąco aktualizowaną informację przetargową w zakresie dostaw taboru szynowego, autobusowego oraz obsługi linii komunikacyjnych. Wykup dostęp on-line!
Aktualizowane co miesiąc raporty na temat liczby zarejestrowanych nowych oraz używanych autobusów w Polsce to kompendium wiedzy na temat tego segmentu gospodarki. Analizy zawierają m.in. szczegółowe...
Sprawdź nasz nowy cennik reklamowy na rok 2019 Nasz portal działa w branży transportu publicznego od 2001 roku. Początkowo - tylko pod nazwą InfoBus.pl - obejmował tylko tematykę autobusową....