Dart na trasie Białystok – Jelenia Góra sprawdził się

inforail
25.02.2020 11:45
0 Komentarzy

Od grudnia 2017 rokuobsługa pociągu IC „Karkonosze”, relacji Białystok przez Warszawę do JeleniejGóry, realizowana jest przez nowoczesny elektryczny zespół trakcyjny ED161Dart.

Jak poinformował wiceminister infrastruktury Andrzej Bittel,w odpowiedzi na interpelację Posłów Małgorzaty Sekuły-Szmajdzińskiej i Roberta Obazaprzez pierwsze pół roku skład ten uruchamiany był pilotażowo i w ocenieorganizatora przewozów oraz przewoźnika, sprawdził się. Zmiana zestawieniapociągu początkowo wzbudzała kontrowersje, ze względu na rozwiązanie niestosowanedo tej pory, jednakże ostatecznie spotkało się ono z uznaniem większościpodróżnych, związanym z pozytywnym wpływem na ich poczucie bezpieczeństwa wporze nocnej. Bittel poinformował również, że pociąg ten cieszy sięzadawalającą frekwencją.

Dodatkowo wskazał, że w przypadku poprawy sytuacji taborowejoperatora w zakresie pozyskania m.in. taboru do obsługi połączeń nocnych,możliwe będzie rozpatrzenie kursowanie przedmiotowego pociągu zestawionego zwagonów klasycznych.

Odnośnie zwiększenia częstotliwości pociągów dalekobieżnychz/do Jeleniej Góry wiceminister podał, że na chwilę obecną, planowane jestutrzymanie oferty przewozowej na podobnym poziomie jak w obecnym rozkładzie jazdy2019/2020. Jednocześnie zaznaczył, że na ostateczny kształt oferty na kolejnelata mają przede wszystkim wpływ uwarunkowania związane z infrastrukturąkolejową oraz dostępność taboru.

Komentarze