TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

  • Start
  • rejestracja
Konto użytkownika
Aby korzystać z konta użytkownika musisz się najpierw zalogować.
Jeśli nie posiadasz jeszcze swojego konta - zarejestruj sie już teraz!

Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe














Minimum jedna opcja musi być wybrana
turystyczne


organizator, pośrednik
Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o przewoźniku
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe













Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o biurze podróży
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane











Profile społecznościowe



Dodatkowe informacje o użytkowniku

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Zamawiam darmowy newsletter


Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


ZATWIERDŹ

Dziękujemy za rejestrację

Wiadomość z potwierdzeniem oraz szczegółami została wysłana na adres e-mail podany przy wypełnianiu zlecenia.


ZAREJESTRUJ SIĘ

InfoBus

InfoTram

Darty pojadą do Francji?
INFORAIL Karol Wach - Opublikowano: 08.10.2014 20:17:50 2 komentarze
Darty pojadą do Francji?
Proces budowy Dartów jest prowadzony wspólnie z PKP Intercity –mówi nam Maciej Maciejewski, szef marketingu pojazdów kolejowych w PESIE. W tej chwili odbywają się odbiory konstrukcji spawanych i ostoi. Dokonywane są także odbiory od dostawców zagranicą. Prowadzą je zespoły wyznaczone wspólnie przez PESĘ i PKP Intercity –dodaje. Przypomnimy, że producent z Bydgoszczy realizuje zamówienie na 20 Dartów dla polskiego przewoźnika. Spodziewamy się, że pojazd będzie gotowy w I kwartale przyszłego roku –mówi dalej Maciej Maciejewski. Zakładamy, że będzie to między styczniem a lutym. Potrzebny jest nam czas na homologowanie tego pojazdu. Zdajemy sobie sprawę z tego, że będzie to proces długi, trudny i żmudny. Dlatego chcielibyśmy go rozpocząć jak najwcześniej. A do tego potrzeby jest pojazd kompletny, albo chociażby w takim stanie, który umożliwiałby wykonanie przynajmniej części badań, wymaganych do uzyskania homologacji –dodaje przedstawiciel PESY. Czy zatem Darta zobaczymy na przyszłorocznych targach TRAKO? Zdaniem Macieja Maciejewskiego w tym terminie pojazd na pewno będzie gotowy, harmonogram dostaw mówi bowiem o październiku przyszłego roku. Nie do końca jednak wiadomo czy PESA zaprezentuje go w Gdańsku. Z dużym prawdopodobieństwem można powiedzieć, że ten pojazd będzie na TRAKO, być może z innych względów nie pokażemy jednak Darta, a coś innego. Na tę chwilę trudno jeszcze jednoznacznie to określić –mówi szef marketingu w PESIE. Na pewno jest to jednak pojazd, który będziemy chcieli pokazywać i chwalić się nim. To w tej chwili nasz sztandarowy produkt - dodaje.Kolejne zamówienia już wkrótce?Maciej Maciejewski zdradza nam także, że PESA obserwuje duże zainteresowanie tym pojazdem. Przedstawiciel producenta wskazuje na Koleje Francuskie, mówi się także o rynkach włoskim i czeskim. Czy zatem wkrótce PESA może liczyć na kolejne zamówienia? W perspektywie Dart ma być pojazdem eksportowym –mówi Maciej Maciejewski. Tym bardziej, że będzie homologowany na prędkość wyższą, niż zamówiły PKP Intercity –dodaje. Przypomnimy, że Darty dla PKP Intercity mają jeździć z prędkością maksymalną 160 km/h. Uważamy, że jest to słuszna decyzja –mówi Maciej Maciejewski. Przy polskiej infrastrukturze to optymalna prędkość –dodaje. Koleje Francuskie natomiast są zainteresowane pojazdami szybszymi, minimum to 200 km/h. Jesteśmy zainteresowani tym projektem i na pewno weźmiemy udział w tych przetargach –optymistycznie kończy szef marketingu PESY. A zatem trzymamy kciuki za polskiego producenta licząc na kolejne zagraniczne zamówienia w najbliższym czasie. Przypomnijmy, że dotychczas PESA nie dostarczała jeszcze swoich produktów na rynek francuski. Polska firma jest nim jednak zainteresowana nie tylko w kontekście ezt-ów ale także tramwajów. PESA chce wystartować w przetargu na dostawę właśnie tramwajów dla Paryża. Nieco więcej doświadczenia bydgoski producent ma na dwóch kolejnych rynkach, o których była mowa powyżej. Do Włoch i Czech PESA dostarczyła jeż jednostki spalinowe. Teraz pora na ezt-y?      Więcej informacji na temat Darta można znaleźć tutaj. 
Spodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na
Sprawdź też:
Dart
PESA
PKP Intercity
Francja
  • Kolejorz – 09.10.2014

    Ciekawe czy pan Maciejewski wie ze we Francji jest inna skrajnie. ...i potrzeba innego darta. ...a po za tym Pesa jeszcze nie ma gotowej konstrukcji żadnego członu darta

  • roberto – 10.10.2014

    Wiadomo, że nie będzie łatwo o kontrakt, ale sam fakt, że najpierw niemiecki DB kupuje u Pesy, a teraz Koleje Francuskie interesują się ich pojazdami pokazuje, że w Bydgoszczy produkuje się sprzęt na europejskim poziomie.

Zapraszamy do dyskusji także na naszym profilu ! W jednym miejscu wszystkie środki transportu publicznego!

Twój planner podróży


Z:
DO:
DATA
ODJAZDU
CZAS
ODJAZDU

SZUKAJ
Newsletter

Firma "JMK analizy rynku transportowego" oferuje na bieżąco aktualizowaną informację przetargową w zakresie dostaw taboru szynowego, autobusowego oraz obsługi linii komunikacyjnych. Wykup dostęp on-line!
Aktualizowane co miesiąc raporty na temat liczby zarejestrowanych nowych oraz używanych autobusów w Polsce to kompendium wiedzy na temat tego segmentu gospodarki. Analizy zawierają m.in. szczegółowe...
Sprawdź nasz nowy cennik reklamowy na rok 2019 Nasz portal działa w branży transportu publicznego od 2001 roku. Początkowo - tylko pod nazwą InfoBus.pl - obejmował tylko tematykę autobusową....