TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

  • Start
  • rejestracja
Konto użytkownika
Aby korzystać z konta użytkownika musisz się najpierw zalogować.
Jeśli nie posiadasz jeszcze swojego konta - zarejestruj sie już teraz!

Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe














Minimum jedna opcja musi być wybrana
turystyczne


organizator, pośrednik
Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o przewoźniku
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe













Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o biurze podróży
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane











Profile społecznościowe



Dodatkowe informacje o użytkowniku

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Zamawiam darmowy newsletter


Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


ZATWIERDŹ

Dziękujemy za rejestrację

Wiadomość z potwierdzeniem oraz szczegółami została wysłana na adres e-mail podany przy wypełnianiu zlecenia.


ZAREJESTRUJ SIĘ

InfoBus

InfoTram

DB inwestuje na wschodzie kontynentu
Roland von Bagratumi - Opublikowano: 13.11.2006 23:35:21 5 komentarzy
DB inwestuje na wschodzie kontynentu

Deutsche Bundesbahn w ciągu pięciu lat zamierza zainwestować kilkanaście miliardów euro na wschodzie Unii. Niemieckie koleje federalne w najbliższych pięciu latach planują dokonanie wielomiliardowych inwestycji w Europie Środkowo-Wschodniej --- donosi służba prasowa czeskich kolei państwowych Českédráhy i niemiecka kolejowa agencja prasowa Bahnnews oraz monachijska gazeta Süddeutsche Zeitung, powołująca się na list dr.inż. Hartmuta Mehdorna do Bundestagu, który od 1999 roku jest Prezesem Deutsche Bundesbahn. Według obecnych informacji, do dyspozycji DB pozostaje na ten cel od 7,5 do 12,5 miliardów Euro, ale z czasem może ona osiągnąć wysokość nawet 20 miliardów! Deutsche Bundesbahn AG chciałoby po prostu 'zostać prawdziwym mistrzem komunikacyjnym'. Wspomniane inwestycje obejmowałyby przede wszystkim koleje sąsiednich państw, a więc Czech i Polski, ale wcale nie wykluczane jest zwiększenie obecności DB w Słowacji, w Słowenii, na Węgrzech, na Litwie, w Łotwie i w Estonii.

Strategicznym celem Deutesche Bundesbahn jest także zdobycie obecności w komunikacji miejskiej unijnych metropolii Europy-Wschodniej, a więc na przykład w Pradze czy Sztokholmie. Kanclerz Niemiec Angela Merker niedawno oznajmiła, że Deutsche Bundesbahn będzie częściowo prywatyzowana, a aż 49% jej akcji zostanie rzuconych na giełdę. Tak więc plan dr.inż. Hartmuta Mehdorna wcale nie jest nierealny! Jak podaje rzecznik prasowy czeskich koleji, Českédráhy chwilowo nie posiadają absolutnie żadnych informacji na temat planowanych w Pradze inwestycji DB. Podobnie wyraził się przedstawiciel miejskich zakładów komunikacyjnych Pragi --- Dopravnýpodnik Praha. Oczywiście obecny brak jakichkolwiek informacji wcale nie zaprzecza tego, że już w najbliższych dniach DB może poczynić kroki konieczne do ułożenia podwalin swojej obecności w unijnych krajach Europy Wschodniej --- pisze jedna z czeskich gazet. Zresztą nie tylko czesi z otwartymi rękoma gotowi są przyjąć każde poważne zbliżenie ze strony wielkich zachodnioeuropejskich towarzystw kolejowych, bo infrastruktura kolejowa byłych sowieckich kolonii jest raczej godna pożałowania i wymaga poważnych modernizacji.

Doskonałym przykładem jest węgiersko-austriacka kolej regionalna GySEV-ROeEE, która korzysta z o wiele większej pomocy austriackich kolej ÖBB oraz rządu austriackiego, niż to przewiduje ilość posiadanych akcji. Tam, gdzie na porządku dziennym jest likwidacja wielu linii kolejowych, koło ratunkowe rzucone przez dr. inż. Hartmuta Mehdorna i Deutsche Bundesbahn może spowodować prawdziwy cud.


Spodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na
Sprawdź też:
kolej
DB
Czechy
Niemcy
Polska
prywatyzacja
  • Richard – 15.11.2006

    Pomijając kwestię autora, tego czy prawnie używa tytułu "von" i trochę chaotycznego stylu pisania wynikającego z szybkiego tłumaczenia doniesień z zagranicznych portalów kolejowych. Pomijając to chciałbym szczególną uwagę zwrócić na zdjęcia w tym tekście. Nie wiem dlaczego użyto tutaj archiwalnych niemal zdjęć! Może w domyśle autora DB będzie obsługiwać zacofaną infrastrukturę (jak to określił) "byłych sowieckich kolonii" tym właśnie sprzętem?

  • AK – 17.11.2006

    witam sir Richarda. Akurat tak sie skada , ze prawnie uzywa tego tytulu - ale czy to ma jakies znaczenie?; jest wegrem/ormianinem i dlatego nie zwsze stosuje 100% polska gramatyke i stylistyke. staramy sie to poprawiac, ale nie zawsze sie to udaje. Czy w takim razie lepiej nie tlumaczyc zagranicznych portali kolejowych? Zdjecia jak zdjecia - takie mielismy w archiwum i takie dalismy. Bez zadnych podtekstow.

  • InflanckA – 17.11.2006

    Deutsche Bundesbahn nie istnieje bodajze od 1994 roku.

  • Ri – 17.11.2006

    Nie trzeba od razu sarkastycznie odpowiadać, wpisując bezprawnie tytuł „sir”. To czy prawnie ktoś używa tytułu ma diametralne znaczenie. Przekona się o tym każdy kto spotka poza granicami jakiegoś Polaka, który chcąc się dowartościować dopisuje sobie właśnie tytuł „von” - po co? Nie zamierzam na to odpowiadać. Druga sprawa to kwestia formalna. Tytułu tego można używać tylko mając do niego prawo. Częściowo podobnie jak jest to z tytułami naukowymi. Czy dopisując sobie tytuł „dr” bez uzyskania dyplomu popełniam przestępstwo? Nie patrzę kto skąd jest i bardzo się cieszę z informacji z Węgier, czy Bałkanów. Informacje z tych rejonów są ciężkie do zdobycia, zwłaszcza z powodu jezyka. Dlatego tłumaczenie tych doniesień ma sens. Jednak nie uwierzę, że w Polsce, Słowacji czy Czechach nie znajdzie się ktoś kto mógłby przekazywać (tłumaczyć) informacje dla portalu, a akurat ta wiadomość przeszła przez oba duże Czesko i Słowacko języczne portale kolejowe. Po prostu chodzi o rzetelność informacji, która jest przekazywana. Co do zdjęć proponuję poszerzyć archiwum.

  • Richard – 17.11.2006

    Niestety nie dopisałem nick'u a wiadomość poszła.

Zapraszamy do dyskusji także na naszym profilu ! W jednym miejscu wszystkie środki transportu publicznego!

Dodaj komentarz

Aby móc dodawać komentarze należy się zalogować
Portal TransInfo.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść zamieszczanych komentarzy. Mechanizm komentowania służy merytorycznej dyskusji dotyczącej informacji oraz materiałów umieszczanych w Portalu TransInfo.pl. Pragnąc przestrzegać obowiązującego prawa oraz zachować merytoryczny charakter dyskusji informujemy, że komentarze pozamerytoryczne, obraźliwe, utrzymane w tonie lekceważącym osoby trzecie lub zawierające jednoznaczne oskarżenia wobec tych osób będą usuwane. InfoBus zastrzega również sobie prawo redakcji bądź skrótów pojawiających się na portalu opinii.

Twój planner podróży


Z:
DO:
DATA
ODJAZDU
CZAS
ODJAZDU

SZUKAJ
Newsletter

Firma "JMK analizy rynku transportowego" oferuje na bieżąco aktualizowaną informację przetargową w zakresie dostaw taboru szynowego, autobusowego oraz obsługi linii komunikacyjnych. Wykup dostęp on-line!
Aktualizowane co miesiąc raporty na temat liczby zarejestrowanych nowych oraz używanych autobusów w Polsce to kompendium wiedzy na temat tego segmentu gospodarki. Analizy zawierają m.in. szczegółowe...
Sprawdź nasz nowy cennik reklamowy na rok 2019 Nasz portal działa w branży transportu publicznego od 2001 roku. Początkowo - tylko pod nazwą InfoBus.pl - obejmował tylko tematykę autobusową....