Witamy na stronie Transinfo.pl Nie widzisz tego artykułu, bo blokujesz reklamy, korzystając z Adblocka. Oto co możesz zrobić: Wypróbuj subskrypcję TransInfo.pl (już od 15 zł za rok), która ograniczy Ci reklamy i nie zobaczysz tego komunikatu Już subskrybujesz TransInfo.pl? Zaloguj się

DB Regio kupują od Siemensa 57 Mireo

inforail
08.08.2017 10:42
0 Komentarzy

Spółka DB Regio AGzamówiła 57 trzywagonowych składów pociągów Mireo. Jest to drugie zamówienie nanowe regionalne i podmiejskie pociągi Siemensa po tym jak zostały onewprowadzone na rynek latem 2016 r.

Pociągi zostaną zbudowane w fabryce firmy w Krefeld, wNiemczech i zostaną uruchomione w dwóch etapach. Pierwszy z nich obejmie trasyw Badenii-Wirtembergii i południowej Hesji, rozpocznie się w grudniu 2020 r.Rok później pociągi będą kursować także na trasach w Mannheim-Mainz, głównie wNadrenii-Palatynat.

Jesteśmy zaszczyceni,że spółka DB Regio obdarzyła nas takim zaufaniem składając kolejne zamówieniena pojazdy Siemensa. Jest to kolejny ważny krok dla naszej najnowszej generacjipociągów regionalnych – Mireo, łączących w sobie wysoki poziom wydajności,komfort dla pasażera i optymalną elastyczność w całym cyklu życia -powiedziała Sabrina Soussan, dyrektor z branży Mobility Siemens AG.

Mireo będzie działać jako S-Bahn (system podmiejskiej koleiregionalnej) na przyszłych liniach S5, S6, S8, S9 w regionie Ren-Neckar.Pociągi będą służyć także na trasie Mannheim i Baiersbronn jako sieć „MurgtälerRadexpress”. Umowa przewozowa z DB Regio została podpisana na 14 lat.

Pociągi Mireo posiadają aerodynamiczną konstrukcję i cichewózki znacznie zmniejszające hałas. Lekka konstrukcja pociągu, energooszczędnekomponenty i inteligentny system zarządzania siecią pokładową zmniejszajązużycie energii o 25 % w porównaniu do poprzednich modeli.

Trzywagonowe pociągi będą miały 200 miejsc, jak równieżuniwersalne miejsca na wózki inwalidzkie, rowery i wózki dziecięce. Wejścia dowagonów o wysokości 76 cm umożliwiają równy dostęp na wszystkich peronach.Pociągi zostaną wyposażone w pokładową bezprzewodową sieć lokalną,najnowocześniejszy monitoring, a także rozbudowany system pomocy i informacjidla pasażerów.

Przypomnijmy, że swego czasu Krzysztof Celiński, szef działuMobility w Siemensie, powiedział w InfoRail.pl, że jednym z potencjalnychodbiorców Mireo mogą być Przewozy Regionalne. 57 takich jednostek w Polsce tobyłby niewątpliwie duży sukces Siemensa. A i pasażerowie powodów do narzekaniazapewne nie mieliby.

Dane techniczne Mireo(S-Bahn Ren-Neckar)

– Trzywagonowyzespół trakcyjny

– Długość:70 metrów

– Najwyższaprędkość 160 km/h


Komentarze