Spółka DB Regio AG zamówiła 57 trzywagonowych składów pociągów Mireo. Jest to drugie zamówienie na nowe regionalne i podmiejskie pociągi Siemensa po tym jak zostały one wprowadzone na rynek latem 2016 r.
Pociągi zostaną zbudowane w fabryce firmy w Krefeld, w Niemczech i zostaną uruchomione w dwóch etapach. Pierwszy z nich obejmie trasy w Badenii-Wirtembergii i południowej Hesji, rozpocznie się w grudniu 2020 r. Rok później pociągi będą kursować także na trasach w Mannheim-Mainz, głównie w Nadrenii-Palatynat.
Jesteśmy zaszczyceni, że spółka DB Regio obdarzyła nas takim zaufaniem składając kolejne zamówienie na pojazdy Siemensa. Jest to kolejny ważny krok dla naszej najnowszej generacji pociągów regionalnych – Mireo, łączących w sobie wysoki poziom wydajności, komfort dla pasażera i optymalną elastyczność w całym cyklu życia - powiedziała Sabrina Soussan, dyrektor z branży Mobility Siemens AG.
Mireo będzie działać jako S-Bahn (system podmiejskiej kolei regionalnej) na przyszłych liniach S5, S6, S8, S9 w regionie Ren-Neckar. Pociągi będą służyć także na trasie Mannheim i Baiersbronn jako sieć "Murgtäler Radexpress". Umowa przewozowa z DB Regio została podpisana na 14 lat.
Pociągi Mireo posiadają aerodynamiczną konstrukcję i ciche wózki znacznie zmniejszające hałas. Lekka konstrukcja pociągu, energooszczędne komponenty i inteligentny system zarządzania siecią pokładową zmniejszają zużycie energii o 25 % w porównaniu do poprzednich modeli.
Trzywagonowe pociągi będą miały 200 miejsc, jak również uniwersalne miejsca na wózki inwalidzkie, rowery i wózki dziecięce. Wejścia do wagonów o wysokości 76 cm umożliwiają równy dostęp na wszystkich peronach. Pociągi zostaną wyposażone w pokładową bezprzewodową sieć lokalną, najnowocześniejszy monitoring, a także rozbudowany system pomocy i informacji dla pasażerów.
Przypomnijmy, że swego czasu Krzysztof Celiński, szef działu Mobility w Siemensie, powiedział w InfoRail.pl, że jednym z potencjalnych odbiorców Mireo mogą być Przewozy Regionalne. 57 takich jednostek w Polsce to byłby niewątpliwie duży sukces Siemensa. A i pasażerowie powodów do narzekania zapewne nie mieliby.
Dane techniczne Mireo (S-Bahn Ren-Neckar)
- Trzywagonowy zespół trakcyjny
- Długość: 70 metrów
- Najwyższa prędkość 160 km/h
Spodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na

Przewozy Regionalne potrzebują właśnie takich pojazdów do obsługi tras powiedzmy do 150 kilometrów.
Jak to mozliwe Niemcy kupili niemiecki produkt, a nie Czeski, czy Kanadyjski. Dlaczego nikt nie protestuje, ze preferowany jest rodzimy producent. Dlaczego rodzimy producent ma czelnksc byc dumny z obdarzenia go zaufaniem i wyboru jego, niemieckiego produkru? Ku pamieci pożytecznych idiotow z PKP IC i innych publicznych spolek...
Jedyny rodzimy producent godny rozpatrywania jego oferty to Newag i jego Impulsy, PESA to niestety syf, co pokazują awarie Gam, Elfów czy Krakowiaków, wolę szwajcarską jakość Stadlera niż bydgoski syf Pesy ;)
Oczywiście to było w odniesieniu do sytuacji na naszym rodzimym rynku
Ja tez wole Newag niz Pese, ale tezwole Newag niz Stadlera. Wprawdzie Stadler ma montownie w Siedlcach, ale Newag placi wszystkie podatki i rozwija nowe produkty w Polsce
A u nas też 57, ale ENja wole pesę od newagu, bo pociągi mają znacznie lepszy układ biegowy.
@antysyf ma rację. Awarie pokazują najlepiej co i zacz,co prawda zapomniał o"flagowych"twistach które pękają jak parówki .@sz to w produktach (s)pesy jest około 30% polskości. Reszta elektronika,silniki,przekładnie są zagraniczne,Siemensa. Jeśli w końcowym rozliczeniu we StoLycy wygra Hyunday to najprawdopodobniej właśnie oni będą montować te wozy co uchroni ich przed przejęciem przez w/w niemiecką firmę.Lepszy układ biegowy? Hamulce Knorr,łożyska ten sam dostawca,armatura też więc co tu jest lepszego? Za to oprogramowanie tragiczne,każdy maszynista to powie.
Dodaj komentarz
Portal TransInfo.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść zamieszczanych komentarzy. Mechanizm komentowania służy merytorycznej dyskusji dotyczącej informacji oraz materiałów umieszczanych w Portalu TransInfo.pl. Pragnąc przestrzegać obowiązującego prawa oraz zachować merytoryczny charakter dyskusji informujemy, że komentarze pozamerytoryczne, obraźliwe, utrzymane w tonie lekceważącym osoby trzecie lub zawierające jednoznaczne oskarżenia wobec tych osób będą usuwane. InfoBus zastrzega również sobie prawo redakcji bądź skrótów pojawiających się na portalu opinii.