TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

  • Start
  • rejestracja
Konto użytkownika
Aby korzystać z konta użytkownika musisz się najpierw zalogować.
Jeśli nie posiadasz jeszcze swojego konta - zarejestruj sie już teraz!

Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe














Minimum jedna opcja musi być wybrana
turystyczne


organizator, pośrednik
Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o przewoźniku
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe













Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o biurze podróży
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane











Profile społecznościowe



Dodatkowe informacje o użytkowniku

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Zamawiam darmowy newsletter


Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


ZATWIERDŹ

Dziękujemy za rejestrację

Wiadomość z potwierdzeniem oraz szczegółami została wysłana na adres e-mail podany przy wypełnianiu zlecenia.


ZAREJESTRUJ SIĘ

InfoBus

InfoTram

DB zamawia dodatkowe pociągi dużych prędkości ICE 4
InfoRail.pl - Opublikowano: 05.10.2018 09:40:44
DB zamawia dodatkowe pociągi dużych prędkości ICE 4 (foto: Siemens)

Deutsche Bahn rozbudowują swoja flotę o 18 pociągów ICE 4 oraz 50 wagonów napędowych od spółki Siemens Mobility.

Nowe pociągi są potrzebne z uwagi na rosnącą liczbę pasażerów połączeń długodystansowych. Pierwsze dostawy rozpoczną się już w 2021 r. – najpierw zostaną przekazane składy 13-wagonowe, a dwa lata później 7-członowe. Zamówienie jest warte około 610 milionów euro.

Pociągi ICE 4 to nasza chluba i powód do radości. To nowe zamówienie pokazuje, że rozwiązanie oparte na wagonach napędowych, zupełna nowość w pojazdach dużych prędkości, daje Deutsche Bahn możliwość reakcji na szybko zmieniające się wymagania rynku. To rozwiązanie pozwala nam zagwarantować spółce DB zrównoważony rozwój w przeciągu całego cyklu życia pociągu - powiedziała Sabrina Soussan, szef Siemens Mobility.

Pojazdy ICE 4 zostały zaprojektowane z możliwością licznych modyfikacji w zależności od potrzeb przewoźnika. Na podstawie pięciu podstawowych wersji można wyprodukować 24 różne konfiguracje pociągów. Główny warunkiem tak konfigurowalnego projektu jest wagon napędowy, który zawiera wszystkie niezbędne systemy napędowe i zasilające umieszczone pod podłogą. Skład może zawierać wagony napędowe, wagon roboczy, wagony środkowe, dwa wagony skrajne oraz wagon restauracyjny.

Pociąg z 12 wagonami jest zasilany sześcioma wagonami napędowymi, a wersja trzynasto-wagonowa ma 7 wagonów napędowych i jest w stanie osiągnąć maksymalną prędkość 250 km/h. Producent obecnie rozważa zwiększenie prędkości maksymalnej z 250 do 265 km/h. Rozwiązania projektowe wagonów pozwalają na swobodne konfigurowanie składu pociągu, tak aby był w stanie sprostać różnym potrzebom wynikającym z obłożenia oraz rodzaju trasy.

W sumie DB otrzyma 1511 wagonów, które będzie można skonfigurować w 50 składów po 12 wagonów, 50 składów po 13 wagonów oraz 37 składów po 7 wagonów. Spółka DB zatrzyma dwa pozostałe wagony skrajne jako rezerwa.

Pociągi ICE 4, wydłużone o jeden wagon mają długość około 374 metrów i oferują 918 miejsc siedzących, o 88 siedzeń więcej niż wersja dwunasto-wagonowa. W wersji rozszerzonej pociąg oferuje 205 miejsc siedzących w pierwszej klasie, 713 w klasie drugiej oraz 22 w wagonie restauracyjnym.

Dłuższe pociągi będą obsługiwały trasy w Niemczech, Austrii i Szwajcarii. Krótsze, 7-wagonowe składy, będą wdrożone do służby jedynie na terenie Niemiec i Austrii.



Spodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na
Sprawdź też:
Siemens
Deutsche Bahn
ICE4
Dyskutuj pod tym artykułem bezpośrednio na !

Dodaj komentarz

Aby móc dodawać komentarze należy się zalogować
Portal TransInfo.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść zamieszczanych komentarzy. Mechanizm komentowania służy merytorycznej dyskusji dotyczącej informacji oraz materiałów umieszczanych w Portalu TransInfo.pl. Pragnąc przestrzegać obowiązującego prawa oraz zachować merytoryczny charakter dyskusji informujemy, że komentarze pozamerytoryczne, obraźliwe, utrzymane w tonie lekceważącym osoby trzecie lub zawierające jednoznaczne oskarżenia wobec tych osób będą usuwane. InfoBus zastrzega również sobie prawo redakcji bądź skrótów pojawiających się na portalu opinii.

Twój planner podróży


Z:
DO:
DATA
ODJAZDU
CZAS
ODJAZDU

SZUKAJ
NASZE TOP 10
Czytane
Komentowane
Filmy
Newsletter

Firma "JMK analizy rynku transportowego" oferuje na bieżąco aktualizowaną informację przetargową w zakresie dostaw taboru szynowego, autobusowego oraz obsługi linii komunikacyjnych. Wykup dostęp on-line!
Aktualizowane co miesiąc raporty na temat liczby zarejestrowanych nowych oraz używanych autobusów w Polsce to kompendium wiedzy na temat tego segmentu gospodarki. Analizy zawierają m.in. szczegółowe...
Sprawdź nasz nowy cennik reklamowy na rok 2018 W 2018 skończymy 18 lat!.Nasz portal działa od 2001 roku. Początkowo pod nazwą InfoBus.pl, obejmując tylko tematykę autobusową. Jednak wraz ze wzrostem...