TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

  • Start
  • rejestracja
Konto użytkownika
Aby korzystać z konta użytkownika musisz się najpierw zalogować.
Jeśli nie posiadasz jeszcze swojego konta - zarejestruj sie już teraz!

Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe














Minimum jedna opcja musi być wybrana
turystyczne


organizator, pośrednik
Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o przewoźniku
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe













Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o biurze podróży
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane











Profile społecznościowe



Dodatkowe informacje o użytkowniku

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Zamawiam darmowy newsletter


Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


ZATWIERDŹ

Dziękujemy za rejestrację

Wiadomość z potwierdzeniem oraz szczegółami została wysłana na adres e-mail podany przy wypełnianiu zlecenia.


ZAREJESTRUJ SIĘ

InfoBus

InfoTram

Dezintegracja kolei i komunikacji miejskiej w Lublinie cz. 2
Jacek Pudło - Opublikowano: 19.06.2014 12:40:02
Dezintegracja kolei i komunikacji miejskiej w Lublinie cz. 2
Opis pozostałych przystanków kolejowych w Lublinie i ocena możliwości ich integracji z transportem miejskim.Lublin PółnocTylko przystanek Lublin Północ i stacja Lublin pełnią funkcje węzłów przesiadkowych i mają skomunikowanie z liniami komunikacji miejskiej. Przy tym przystanek Lublin Północny, choć oddalony od przystanków autobusowo - trolejbusowych tylko 200 m, przez wiele lat był mało uczęszczany i cieszy się złą sławą. Dawniej funkcjonowało bezpośrednie wejście z obiektu na teren Fabryki Samochodów Ciężarowych FSC Lublin. Niestety obecnie, po bankructwie fabryki, przejście jest nieczynne, mimo, że na terenie dawnego kombinatu wciąż funkcjonuje wiele zakładów pracy. Pomimo przeprowadzonego ostatnio remontu peronów, przystanek wciąż wymaga istotnej rewitalizacji.Stacja LublinStacja Lublin jeszcze dziś posiada chaotycznie urządzony plac dworcowy w starym stylu. Funkcjonuje na nim słabo zorganizowany węzeł komunikacji miejskiej. Wyraźne pierwszeństwo na placu mają taksówki, a nie komunikacja publiczna. Pomimo, że kończy tu bieg kilka linii komunikacji miejskiej i przebiega kilka kolejnych, to dworzec nie ma dobrego skomunikowania z całym miastem, bowiem linie te nie obejmują znacznych rejonów miasta. Znaczna liczba pasażerów kieruje się obecnie na przystanki przy ul. Wolskiej, Kunickiego, Piłsudskiego i Lubelskiego Lipca 80. Odległość do nich - rzędu 500 m - jest wielkim utrudnieniem dla pasażerów. Przejście odbywa się wąskimi uliczkami, chodnikami w często w nienajlepszym stanie, z licznymi barierami dla osób niepełnosprawnych i osób ciągnących ze sobą walizki z bagażem. Przy dojazdach codziennych do pracy pokonywanie takiej trasy wybitnie zniechęca do korzystania z transportu szynowego w powiązaniu z publicznym. Nie dziwi więc kolejka codziennie wjeżdżających do Lublina setek samochodów osobowych, które po południu opuszczają miasto, tworząc kongestię.Przedłużenie przejścia podziemnegoUkład przejść komunikacyjnych dworca kolejowego jest obecnie modernizowany. Realizowane jest, choć z dużymi problemami, przedłużenie przejścia podziemnego w kierunku ul. Kunickiego. Inwestycja jest powiązana z przebudowa wiaduktu nad ulicą Kunickiego, o walorach zabytkowych, którego rozwiązania pamiętały jeszcze lata 30. ub. wieku. W budowie jest nowe wyjście z peronów, gustownie zagospodarowane, które skierowane będzie bezpośrednio na ul. Kunickiego. Niestety miasto nie zamierza jednocześnie zlokalizować bezpośrednio przy wyjściu z peronów przystanków komunikacji miejskiej. Obecne zlokalizowane są w odległości 250 - 300 m, a przejście odbywać się będzie częściowo pod górę, przy różnicy rzędnych ok. 3 m. Niedoceniona kolejMiasto jakby nie zauważa dworca kolejowego, nie zachęca do korzystania z kolei, pomimo, że zmniejszyłoby to kongestię i było korzystne dla wszystkich mieszkańców. Ruch pieszy nowym wyjściem z dworca będzie ułatwiony dla osób mieszkańców dzielnic Dziesiąta i Abramowice. Ale do układów komunikacyjnych z zachodnioeuropejskich miast takiemu rozwiązaniu będzie wciąż bardzo daleko.Plany inwestycyjneWładze Lublina w nowych horyzoncie finansowania ze środków europejskich zamierzają zbudować nowy dworzec autobusy przy ul. Gazowej. Pomysł jest godny pochwały, lecz przedstawione plany zakładają likwidację korzystnie bliskiego węzła komunikacji miejskiej na placu dworcowym i przesunięcie przystanków o niemal 100 m. Prawdopodobnie zlikwidowane zostaną przystanki końcowe komunikacji miejskiej. Plac za to ma być wybrukowany. Potrzebne dogodne przesiadkiNiestety taka koncepcja nie wpisuje się w troskę o wygodę pasażerów. Obecnie wysiadający z pociągów po wyjściu z przejścia podziemnego lub budynku dworca mają do przebycia kilkanaście metrów do przystanku trolejbusu dowożącego do centrum, a po \'modernizacji\' będą mieli pewnie minimum 200 m. Dziś autobusowy dworzec główny przy al. Tysiąclecia (który ma być przeniesiony) jest dużym węzłem przesiadkowym, a przystanki są komunikacji miejskiej są zlokalizowane w bezpośrednim sąsiedztwie. Czas dojścia z autobusu regionalnego do miejskiego wynosi 1-3 minuty, a pojazdy komunikacji miejskiej odjeżdżają w wielu kierunkach. Jeśli dworzec autobusowy zostanie przeniesiony w rejon dworca kolejowego, a dogodne przesiadki do komunikacji miejskiej nie będą zapewnione, problem urośnie do rangi katastrofy. Liczba pasażerów korzystających z komunikacji miejskiej w obrębie obecnego dworca autobusowego wynosi kilkadziesiąt tysięcy na dobę. A należy zauważyć, że usytuowanie dworca autobusowego blisko centrum pozwala większości podróżnych udać się z dworca autobusowego do celu podróży pieszo. Po jego przeniesieniu pod dworzec kolejowy wszyscy pasażerowie będą musieli do celów podróży dojechać, więc liczba chętnych do przesiadki kilkakrotnie wzrośnie.Konieczne nowe przystanki przy ul. KunickiegoKorzystnym rozwiązaniem, zastępującym niedogodności przebudowy placu dworcowego, byłoby zlokalizowanie przystanków komunikacji miejskiej na ul. Kunickiego - bezpośrednio przy nowym wyjściu z peronów - gdzie oferta przewozowa komunikacji miejskiej jest rozbudowana. Władze miasta powinny uwzględnić to rozwiązanie w planach inwestycyjnych, ponieważ korzystnie zintegrowałoby to transport kolejowy i miejski.Potrzebny przystanek kolejowy przy ul. Droga Męczenników MajdankaNa zakończenie należy wspomnieć, że dla kierunków do Łukowa oraz do Chełma jest w Lublinie idealne miejsce na punkt przesiadkowy kolej regionalna - komunikacja miejska. Jest rejon skrzyżowania ulic Wolskiej, Fabrycznej i Drogi Męczenników Majdanka. Zlokalizowanie tu przystanku kolejowego zapewniłoby najkrótszą dla pasażerów drogę do przesiadki, zwłaszcza, że rejon ten stanowi już punkt przesiadkowy dla pasażerów komunikacji miejskiej i regionalnej. Podsumowując, w przyszłych planach inwestycyjnych konieczne będzie zapewnienie wygodnych przesiadek dla tysięcy pasażerów korzystających codziennie z transportu kolejowego.
Spodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na
Sprawdź też:
Lublin
Zapraszamy do dyskusji także na naszym profilu ! W jednym miejscu wszystkie środki transportu publicznego!

Dodaj komentarz

Aby móc dodawać komentarze należy się zalogować
Portal TransInfo.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść zamieszczanych komentarzy. Mechanizm komentowania służy merytorycznej dyskusji dotyczącej informacji oraz materiałów umieszczanych w Portalu TransInfo.pl. Pragnąc przestrzegać obowiązującego prawa oraz zachować merytoryczny charakter dyskusji informujemy, że komentarze pozamerytoryczne, obraźliwe, utrzymane w tonie lekceważącym osoby trzecie lub zawierające jednoznaczne oskarżenia wobec tych osób będą usuwane. InfoBus zastrzega również sobie prawo redakcji bądź skrótów pojawiających się na portalu opinii.

Twój planner podróży


Z:
DO:
DATA
ODJAZDU
CZAS
ODJAZDU

SZUKAJ
Newsletter

Firma "JMK analizy rynku transportowego" oferuje na bieżąco aktualizowaną informację przetargową w zakresie dostaw taboru szynowego, autobusowego oraz obsługi linii komunikacyjnych. Wykup dostęp on-line!
Aktualizowane co miesiąc raporty na temat liczby zarejestrowanych nowych oraz używanych autobusów w Polsce to kompendium wiedzy na temat tego segmentu gospodarki. Analizy zawierają m.in. szczegółowe...
Sprawdź nasz nowy cennik reklamowy na rok 2019 Nasz portal działa w branży transportu publicznego od 2001 roku. Początkowo - tylko pod nazwą InfoBus.pl - obejmował tylko tematykę autobusową....