TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

  • Start
  • rejestracja
Konto użytkownika
Aby korzystać z konta użytkownika musisz się najpierw zalogować.
Jeśli nie posiadasz jeszcze swojego konta - zarejestruj sie już teraz!

Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe














Minimum jedna opcja musi być wybrana
turystyczne


organizator, pośrednik
Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o przewoźniku
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe













Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o biurze podróży
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane











Profile społecznościowe



Dodatkowe informacje o użytkowniku

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Zamawiam darmowy newsletter


Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


ZATWIERDŹ

Dziękujemy za rejestrację

Wiadomość z potwierdzeniem oraz szczegółami została wysłana na adres e-mail podany przy wypełnianiu zlecenia.


ZAREJESTRUJ SIĘ

InfoBus

InfoTram

Dlaczego ED74 nie jeżdżą do Terespola a stoją zabezpieczone?
InfoRail - Opublikowano: 16.08.2016 10:51:26 8 komentarzy
Dlaczego ED74 nie jeżdżą do Terespola a stoją zabezpieczone?

Jakiś czas temu na łamach InfoRail pisaliśmy, że jedną z koncepcji zagospodarowania jednostek ED74 jest relacja Warszawa ? Terespol. Jak się okazuje kwestia wykorzystania pojazdów tego typu na tej właśnie trasie była rozważana przez PKP Intercity w trakcie prac nad rozkładem jazdy pociągów edycji 2016/2017. Co z niej wynika?

W ramach przeprowadzonej analizy ustalono, że potoki pasażerskie generowane na linii kolejowej nr 2, poza szczytami przewozowymi, nie uzasadniają uruchamiania na trasie Warszawa ? Terespol połączeń obsługiwanych ED74 (w pociągu ?Wit Stwosz? średnia liczba podróżnych na omawianym odcinku waha się między 100 ? 120 pasażerami, co nie odpowiada zapełnieniu 2 wagonów klasy drugiej). Ponadto, trasa ta jest również obsługiwana przez Spółkę ?Koleje Mazowieckie? co w znaczący sposób zmniejsza potoki pasażerskie na odcinku Warszawa ? Siedlce ? Łuków. Dlatego PKP Intercity podjęły decyzję o obsłudze omawianych połączeń przy wykorzystaniu składów wagonowych umożliwiających łatwiejsze dostosowanie podaży do zmieniającego się w czasie popytu ? informuje Kazimierz Smoliński, Sekretarz Stanu w MIB.

Pociągi na trasie Warszawa ? Terespol kursują w ramach umowy o świadczenie usług publicznych zawartej pomiędzy PKP Intercity a ministrem właściwym do spraw transportu. Ewentualne zwiększenie liczby połączeń na tej trasie może w istotny sposób wpłynąć na wysokość rekompensaty z tytułu realizacji przewozów o charakterze użyteczności publicznej ze względu na niskie potoki pasażerskie generowane na odcinku Warszawa ? Terespol ? Warszawa ? dodaje przedstawiciel resortu.

W ubiegłym tygodniu pisaliśmy też, że sprzedaż jednostek ED74 nie jest wcale przesądzony. Jest to jedna z rozważanych opcji. Aktualnie PKP Intercity rozważają trzy koncepcje zagospodarowania pojazdów typu ED74, zakładające ich: sprzedaż, dzierżawę oraz włączenie do eksploatacji, po wykonaniu przeglądów poziomu utrzymania P4. Spółka dokonała wyceny posiadanych pojazdów typu ED74 przez biegłego rzeczoznawcę.

Przypomnijmy, że PKP Intercity posiadają na swoim stanie 14 elektrycznych zespołów trakcyjnych typu ED74, które przejęły od spółki Przewozy Regionalne w 2008 r. w związku z jej usamorządowieniem. Parametry techniczno-eksploatacyje i wyposażenie części pasażerskiej składów ED74 zostały zaprojektowane do obsługi ruchu międzyaglomeracyjnego w relacji Warszawa ? Łódź ? Warszawa, zgodnie z założeniami projektu unijnego. W związku z zakończeniem okresu trwałości projektu unijnego, pociągi te zostały przeznaczone do kursowania po innych lub wydłużonych trasach obsługiwanych przez PKP Intercity. Liczne skargi od pasażerów dotyczące niewystarczającego dostosowania składów ED74 do przewozów dalekobieżnych i częste zmiany tras kursowania, utrudniały racjonalne wykorzystanie tych składów.

Powyższe składy są aktualnie przypisane do Zakładu Południowego PKP Intercity z siedzibą w Krakowie, w tym siedem pojazdów, które zostały wyłączone z eksploatacji na przełomie 2013/2014 roku z powodu utraty ważności świadectwa sprawności technicznej i oczekują na wykonanie przeglądu poziomu utrzymania P4. Dotychczasowe postępowania na wyłonienie wykonawcy tych przeglądów zostały unieważnione. Jak informuje Smoliński wyłączone pojazdy zostały zabezpieczone przez spółkę i stacjonują na terenie stacji Kraków Prokocim.


WIĘCEJ
Spodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na
Sprawdź też:
ED74
PKP Intercity
Terespol
  • medalik – 16.08.2016

    Jesli "zabezpieczone" Edyty wyglądają tak, jak wyglądają ( graffiti, powybijane szyby, braki w wyposażeniu standardowym) to ja nie chce widzieć, co reprezentują sobą składy niezabezpieczone....

  • medalik – 16.08.2016

    Ale z drugiej strony nie dziwi mnie fakt, że IC nie może wykorzystać tych składów. ED 74 to produkt stricte regionalny. Nie nadaje się absolutnie na długie trasy. Tak samo jak Elf, Edyta nie jest w stanie przewieźć wygodnie pasażerów na długich trasach ( czytaj: takich, na których trzeba siedzieć dłużej niż 50 min.....) IC powinno je sprzedać lub wydzierżawić, bo w ich rozkładzie się nie sprawdza....

  • gutek – 17.08.2016

    jeszcze trochę i obecny zarząd trzeba będzie postawić przed sądem za brak decyzji ws niszczejących EDyt

  • Marek – 17.08.2016

    IC Wawel sklad wagonowy zamiast flirta. Konduktor mówił że pociągi pogubily obiegi. I opóźnienie 20. Minut w Poznaniu na zmianę lokomotywy. Szok że 9 tka, choć w Bydgoszczy coraz częściej IC lub tlk do Wrocka na siodemkach niestety :-)

  • Qwertyk – 22.08.2016

    Składy przeznaczone do obsługi trasy Łódź-Warszawa dlaczego dalej nie obsługują tej trasy?! "Pociągi ED74 zostały zaprojektowane do obsługi ruchu międzyaglomeracyjnego w relacji Warszawa ? Łódź ? Warszawa, zgodnie z założeniami projektu unijnego. W związku z zakończeniem okresu trwałości projektu unijnego, pociągi te zostały przeznaczone do kursowania po innych trasach." - powtórzę pytanie: Dlaczego pomimo narzekań pasażerów innych tras pociągi nie wrócą na trasę, na która były pierwotnie zaplanowane tj. Łódź-Warszawa?!

  • niepoważny – 22.08.2016

    ...bo tramwaje to powinny jeździć po mieście a nie szlajać się między dwoma największymi miastami kraju ;)

  • poważny – 23.08.2016

    @QwertykDlaczego, dlaczego i raz jeszcze dlaczego? Dopytuje się jak małe dziecko.A waszmość miał okazję podróżować tym "pojazdem szynowym" 130 km przez prawie dwie godz. w ponad 100 % oblożeniu? I jakie były wrażenia? Dla zdecydowanej większości podróżnych, którzy nie są mikolami, takie katusze były charakterystyczne w wagonanach ubiegłego stulecia. Tam twardych, zbudowanych z drewna siedziska można było się spodziewać. Na szczęście mamy już XXI wiek i nikomu do głowy nie przychodzi jakiś masochizm. Ludzie na takich trasach chcą podróżować w przyzwoitych warunkach.

  • niepoważny – 25.08.2016

    @poważny- to jest głos, w który warto się wsłuchać. Po prostu kogoś, kto ocenia te składy/ jednostki pod względem funkcjonalności a nie wyglądu. Ciekawe właśnie, co mają do powiedzenia zwolennicy powrotu ED na tę linię. Widzę, że silnie za tym lobbują pod większością wpisów dotyczącą tego typu pojazdów. Mogę im tylko życzyć codziennych podróży tym wynalazkiem na całej długości trasy w godzinach szczytu. Najlepiej na stojaka. Albo dosiadania się np. w Skierniewicach w stronę Warszawy tak koło 6:30 :D

Zapraszamy do dyskusji także na naszym profilu ! W jednym miejscu wszystkie środki transportu publicznego!

Dodaj komentarz

Aby móc dodawać komentarze należy się zalogować
Portal TransInfo.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść zamieszczanych komentarzy. Mechanizm komentowania służy merytorycznej dyskusji dotyczącej informacji oraz materiałów umieszczanych w Portalu TransInfo.pl. Pragnąc przestrzegać obowiązującego prawa oraz zachować merytoryczny charakter dyskusji informujemy, że komentarze pozamerytoryczne, obraźliwe, utrzymane w tonie lekceważącym osoby trzecie lub zawierające jednoznaczne oskarżenia wobec tych osób będą usuwane. InfoBus zastrzega również sobie prawo redakcji bądź skrótów pojawiających się na portalu opinii.

Twój planner podróży


Z:
DO:
DATA
ODJAZDU
CZAS
ODJAZDU

SZUKAJ
NASZE TOP 10
Czytane
Komentowane
Filmy
Newsletter

Firma "JMK analizy rynku transportowego" oferuje na bieżąco aktualizowaną informację przetargową w zakresie dostaw taboru szynowego, autobusowego oraz obsługi linii komunikacyjnych. Wykup dostęp on-line!
Aktualizowane co miesiąc raporty na temat liczby zarejestrowanych nowych oraz używanych autobusów w Polsce to kompendium wiedzy na temat tego segmentu gospodarki. Analizy zawierają m.in. szczegółowe...
Sprawdź nasz nowy cennik reklamowy na rok 2019 Nasz portal działa w branży transportu publicznego od 2001 roku. Początkowo - tylko pod nazwą InfoBus.pl - obejmował tylko tematykę autobusową....