TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

  • Start
  • rejestracja
Konto użytkownika
Aby korzystać z konta użytkownika musisz się najpierw zalogować.
Jeśli nie posiadasz jeszcze swojego konta - zarejestruj sie już teraz!

Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe














Minimum jedna opcja musi być wybrana
turystyczne


organizator, pośrednik
Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o przewoźniku
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe













Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o biurze podróży
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane











Profile społecznościowe



Dodatkowe informacje o użytkowniku

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Zamawiam darmowy newsletter


Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


ZATWIERDŹ

Dziękujemy za rejestrację

Wiadomość z potwierdzeniem oraz szczegółami została wysłana na adres e-mail podany przy wypełnianiu zlecenia.


ZAREJESTRUJ SIĘ

InfoBus

InfoTram

Jesteś tutaj: Inforail / Producenci / Dlaczego ELF.EU? 
Dlaczego ELF.EU?
InfoRail.pl - Opublikowano: 15.03.2019 11:21:30 1 komentarz
Dlaczego ELF.EU? (wiz. PESA)

PESA, podpisując umowę z czeskim RegioJet poinformowała, że nowe jednostki, zaproponowane przewoźnikowi zostały nazwane ELF.EU. Dlaczego?

Odpowiedź jest prosta. Ma być to produkt, oferowany na rynki zagraniczne, sama zaś jego nazwa wskazuje, że chodzi przede wszystkim o kraje Unii Europejskiej. Umowa z RegioJet jest pierwszą eksportową podpisaną przez polskiego producenta, a dotyczącą jednostek elektrycznych.

Jak wyjaśnia Jan Bończyk z PESY cała uwaga przy realizacji zamówień właśnie eksportowych skupia się na zasilaniu. Pociągi, które produkowane są na rynek polski, mogą w zasadzie kursować jeszcze we Włoszech. Inne kraje wymagają zmian – tłumaczy.

Dobrze widać to już na przykładzie Elfa dla przewoźnika z Czech. Będzie on bowiem przystosowany do kurowania po sieci z systemami zasilania prądem zmiennym AC 25kV lub AC 15kV 16,7 Hz, oferowanym również w odmianie dwusystemowej AC 25kV 50Hz i DC 3kV/DC.

Platforma pojazdów ELF.UE ma być jednak bardziej uniwersalna. Z dość jeszcze ostrożnych deklaracji przedstawicieli firmy można wnioskować, że w kręgu zainteresowania pozostają inne niż czeski rynki eksportowe. Dostosowanie pojazdu na wymagań klienta nie jest wcale procesem łatwym. Jak wyjaśnia Jan Bończyk to kwestie przede wszystkim techniczne, związane chociażby z osprzętem.

PESA nie zdradza obecnie już tak chętnie na jakie kierunki zerka. Można się jednak domyślać, że chodzi przede wszystkim o naszych sąsiadów, zarówno południowych, ale także zachodnich. Swego czasu padły bowiem z ust Prezesa Krzysztofa Sędzikowskiego dość ostrożne, ale jednak, zapowiedzi, że producent rozmawia z Deutsche Bahn o dostawach pojazdów elektrycznych. Gdyby udało się wygrać przetarg zapewne do Niemiec trafiłyby pojazdy z rodziny ELF.EU.



Spodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na
Sprawdź też:
PESA
Elf.eu
  • Michał Kamiński – 15.03.2019

    I zaliczą kolejną wtopę z opóźnieniami, ewentualnie awaryjność nowego systemu zasilania.

  • DarekP – 19.03.2019

    "Gdyby udało się wygrać przetarg zapewne do Niemiec trafiłyby pojazdy z rodziny LINK.EU." Wydaje się jednak, że autorowi chodzi o ELF.EU?

Dyskutuj pod tym artykułem bezpośrednio na !

Dodaj komentarz

Aby móc dodawać komentarze należy się zalogować
Portal TransInfo.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść zamieszczanych komentarzy. Mechanizm komentowania służy merytorycznej dyskusji dotyczącej informacji oraz materiałów umieszczanych w Portalu TransInfo.pl. Pragnąc przestrzegać obowiązującego prawa oraz zachować merytoryczny charakter dyskusji informujemy, że komentarze pozamerytoryczne, obraźliwe, utrzymane w tonie lekceważącym osoby trzecie lub zawierające jednoznaczne oskarżenia wobec tych osób będą usuwane. InfoBus zastrzega również sobie prawo redakcji bądź skrótów pojawiających się na portalu opinii.

Twój planner podróży


Z:
DO:
DATA
ODJAZDU
CZAS
ODJAZDU

SZUKAJ
Newsletter

Firma "JMK analizy rynku transportowego" oferuje na bieżąco aktualizowaną informację przetargową w zakresie dostaw taboru szynowego, autobusowego oraz obsługi linii komunikacyjnych. Wykup dostęp on-line!
Aktualizowane co miesiąc raporty na temat liczby zarejestrowanych nowych oraz używanych autobusów w Polsce to kompendium wiedzy na temat tego segmentu gospodarki. Analizy zawierają m.in. szczegółowe...
Sprawdź nasz nowy cennik reklamowy na rok 2019 Nasz portal działa w branży transportu publicznego od 2001 roku. Początkowo - tylko pod nazwą InfoBus.pl - obejmował tylko tematykę autobusową....