Wracamy do tematu wieczornych kursów pociągów Pendolino. Na ten problem uwagę zwróciła posłanka Małgorzata Zwiercan.
W interpelacji do Ministra Infrastruktury stwierdziła, że pociągi kategorii Express InterCity Premium kursują od 14 grudnia 2014. Są one prowadzone taborem ED250 Pendolino i obsługują relacje łączące Warszawę z Bielskiem-Białą, Gliwicami, Gdynią, Jelenia Górą, Katowicami, Kołobrzegiem, Krakowem, Rzeszowem i Wrocławiem. Dalej posłanka napisała, że są to pociągi osiągające największą prędkość, mają klimatyzację, strefę barową oraz strefę ciszy. Pendolino - na wielu trasach m.in. Gdańsk-Warszawa Centralna stanowi realną alternatywę dla połączeń samolotowych. Z moich obserwacji wynika, że pociągi te mają duże obłożenie, a czasem nawet trudno jest kupić z godziny na godzinę bilet. Dlatego ze zdziwieniem zauważyłam, że ostatnie, wieczorne pociągi odjeżdżają około godziny 20.00, a na niektórych trasach jeszcze wcześniej – dodała posłanka.
I w związku z powyższym zadaje Ministrowi Adamczykowi następujące pytania:
Z czego wynikają tak wczesne ostatnie odjazdy pociągów Express InterCity Premium, np. ostatni pociąg z Warszawy do Gdańska odjeżdża o godzinie 19.20?
Czy przeprowadzono badania rynku dotyczące zapotrzebowania na połączenia pociągów Express InterCity Premium realizowane w późniejszych godzinach i co z tych badań wynikało?
Czy ministerstwo rozważa wprowadzenie połączeń kolejowych realizowanych przez Pendolino w późniejszych godzinach? Jeżeli tak to kiedy? Jeżeli nie to dlaczego?
Ministerstwo Infrastruktury przedstawiło stanowisko w tej sprawie. Rozkład jazdy poszczególnych pociągów kategorii Express Intercity Premium zestawionych ze składów ED250 konstruowany jest w oparciu o szczegółowe analizy spodziewanej frekwencji – podał wiceminister Andrzej Bittel. W celu przeprowadzenia analizy frekwencji, przewoźnik bierze pod uwagę potencjał regionu i stacji, na których planowane są postoje, a także planowaną dostępność taboru obsługującego segment przewozów kategorii EIP. Przeprowadzone przez PKP Intercity analizy frekwencji wykazały, że uruchomienie pociągów kategorii EIP po godzinie 20:00, z uwagi na biznesowy charakter przewozów, nie ma uzasadnienia ekonomicznego. Dlatego przewoźnik nie planuje uruchomić pociągów Pendolino z Warszawy w kierunku Trójmiasta, Krakowa czy aglomeracji śląskiej w godzinach wieczornych.
Ponadto Andrzej Bittel poinformował, że pociągi kategorii EIP nie są objęte umową o świadczenie usług publicznych zawieraną pomiędzy ministrem właściwym do spraw transportu i PKP Intercity na podstawie Ustawy z dnia 16 grudnia 2010 r. o publicznym transporcie zbiorowym. Dlatego też, pociągi Pendolino uruchamiane są na zasadach komercyjnych, tj. na własne ryzyko ekonomiczne i Minister Infrastruktury nie ma możliwości kształtowania oferty przewozowej tych pociągów.
Czyli reasumując ministerstwo chce, ale ICki "zagrały im na nosie", bo Pendolina są ICków. I tylko oni mogą nimi władać😂😂
W nocy zjazd do szopy i przegląd.
Czyli że Pendolino tylko dla biznesu, a pozostali pasażerowie niech się męczą. O ile mi wiadomo, to dotacja nie ograniczała Pendolino dla jednej grupy zawodowej...
Bo po 20 dotacja jest najlepszym pasażerem.
Bo ich po ciemku nie widać 😂😂😂
dajcie spokój z tym pendolino, nowy rozkład jazdy dla Krakowa tylko dla bogaczy - Hańczy,Kingi brak, został jakiś nędzny Sienkiewicz na ciasnym flircie, normalnie zarabiający chcą na weekendowym załatwić sprawy czy odwiedzić kogoś w Warszawie czy w Trójmieście i nieda się - same drogie pendolina, TLK mało i w beznadziejnych godzinach..
Dodaj komentarz
Portal TransInfo.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść zamieszczanych komentarzy. Mechanizm komentowania służy merytorycznej dyskusji dotyczącej informacji oraz materiałów umieszczanych w Portalu TransInfo.pl. Pragnąc przestrzegać obowiązującego prawa oraz zachować merytoryczny charakter dyskusji informujemy, że komentarze pozamerytoryczne, obraźliwe, utrzymane w tonie lekceważącym osoby trzecie lub zawierające jednoznaczne oskarżenia wobec tych osób będą usuwane. InfoBus zastrzega również sobie prawo redakcji bądź skrótów pojawiających się na portalu opinii.