TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

  • Start
  • rejestracja
Konto użytkownika
Aby korzystać z konta użytkownika musisz się najpierw zalogować.
Jeśli nie posiadasz jeszcze swojego konta - zarejestruj sie już teraz!

Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe














Minimum jedna opcja musi być wybrana
turystyczne


organizator, pośrednik
Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o przewoźniku
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe













Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o biurze podróży
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane











Profile społecznościowe



Dodatkowe informacje o użytkowniku

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Zamawiam darmowy newsletter


Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


ZATWIERDŹ

Dziękujemy za rejestrację

Wiadomość z potwierdzeniem oraz szczegółami została wysłana na adres e-mail podany przy wypełnianiu zlecenia.


ZAREJESTRUJ SIĘ

InfoBus

InfoTram

Dlaczego Pendolino nie jeżdżą po 20? Jest odpowiedź
InfoRail.pl - Opublikowano: 12.12.2018 14:27:49 1 komentarz
Dlaczego Pendolino nie jeżdżą po20? Jest odpowiedź

Wracamy do tematu wieczornych kursów pociągów Pendolino. Na ten problem uwagę zwróciła posłanka Małgorzata Zwiercan.

W interpelacji do Ministra Infrastruktury stwierdziła, że pociągi kategorii Express InterCity Premium kursują od 14 grudnia 2014. Są one prowadzone taborem ED250 Pendolino i obsługują relacje łączące Warszawę z Bielskiem-Białą, Gliwicami, Gdynią, Jelenia Górą, Katowicami, Kołobrzegiem, Krakowem, Rzeszowem i Wrocławiem. Dalej posłanka napisała, że są to pociągi osiągające największą prędkość, mają klimatyzację, strefę barową oraz strefę ciszy. Pendolino - na wielu trasach m.in. Gdańsk-Warszawa Centralna stanowi realną alternatywę dla połączeń samolotowych. Z moich obserwacji wynika, że pociągi te mają duże obłożenie, a czasem nawet trudno jest kupić z godziny na godzinę bilet. Dlatego ze zdziwieniem zauważyłam, że ostatnie, wieczorne pociągi odjeżdżają około godziny 20.00, a na niektórych trasach jeszcze wcześniej – dodała posłanka.

I w związku z powyższym zadaje Ministrowi Adamczykowi następujące pytania:

Z czego wynikają tak wczesne ostatnie odjazdy pociągów Express InterCity Premium, np. ostatni pociąg z Warszawy do Gdańska odjeżdża o godzinie 19.20?

Czy przeprowadzono badania rynku dotyczące zapotrzebowania na połączenia pociągów Express InterCity Premium realizowane w późniejszych godzinach i co z tych badań wynikało?

Czy ministerstwo rozważa wprowadzenie połączeń kolejowych realizowanych przez Pendolino w późniejszych godzinach? Jeżeli tak to kiedy? Jeżeli nie to dlaczego?

Ministerstwo Infrastruktury przedstawiło stanowisko w tej sprawie. Rozkład jazdy poszczególnych pociągów kategorii Express Intercity Premium zestawionych ze składów ED250 konstruowany jest w oparciu o szczegółowe analizy spodziewanej frekwencji – podał wiceminister Andrzej Bittel. W celu przeprowadzenia analizy frekwencji, przewoźnik bierze pod uwagę potencjał regionu i stacji, na których planowane są postoje, a także planowaną dostępność taboru obsługującego segment przewozów kategorii EIP. Przeprowadzone przez PKP Intercity analizy frekwencji wykazały, że uruchomienie pociągów kategorii EIP po godzinie 20:00, z uwagi na biznesowy charakter przewozów, nie ma uzasadnienia ekonomicznego. Dlatego przewoźnik nie planuje uruchomić pociągów Pendolino z Warszawy w kierunku Trójmiasta, Krakowa czy aglomeracji śląskiej w godzinach wieczornych.

Ponadto Andrzej Bittel poinformował, że pociągi kategorii EIP nie są objęte umową o świadczenie usług publicznych zawieraną pomiędzy ministrem właściwym do spraw transportu i PKP Intercity na podstawie Ustawy z dnia 16 grudnia 2010 r. o publicznym transporcie zbiorowym. Dlatego też, pociągi Pendolino uruchamiane są na zasadach komercyjnych, tj. na własne ryzyko ekonomiczne i Minister Infrastruktury nie ma możliwości kształtowania oferty przewozowej tych pociągów.



Spodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na

Sprawdź też:
PKP Intercity
Pendolino
  • Jakub Płatek – 12.12.2018

    Czyli reasumując ministerstwo chce, ale ICki "zagrały im na nosie", bo Pendolina są ICków. I tylko oni mogą nimi władać😂😂

  • Arkadiusz Polasik – 12.12.2018

    W nocy zjazd do szopy i przegląd.

  • Nowy Targ - Forum Inicjatyw Miejskich – 12.12.2018

    Czyli że Pendolino tylko dla biznesu, a pozostali pasażerowie niech się męczą. O ile mi wiadomo, to dotacja nie ograniczała Pendolino dla jednej grupy zawodowej...

  • Piotr Figiel – 12.12.2018

    Bo po 20 dotacja jest najlepszym pasażerem.

  • Wiktor Targański – 12.12.2018

    Bo ich po ciemku nie widać 😂😂😂

  • kolejFAN – 13.12.2018

    dajcie spokój z tym pendolino, nowy rozkład jazdy dla Krakowa tylko dla bogaczy - Hańczy,Kingi brak, został jakiś nędzny Sienkiewicz na ciasnym flircie, normalnie zarabiający chcą na weekendowym załatwić sprawy czy odwiedzić kogoś w Warszawie czy w Trójmieście i nieda się - same drogie pendolina, TLK mało i w beznadziejnych godzinach..

Dyskutuj pod tym artykułem bezpośrednio na !

Dodaj komentarz

Aby móc dodawać komentarze należy się zalogować
Portal TransInfo.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść zamieszczanych komentarzy. Mechanizm komentowania służy merytorycznej dyskusji dotyczącej informacji oraz materiałów umieszczanych w Portalu TransInfo.pl. Pragnąc przestrzegać obowiązującego prawa oraz zachować merytoryczny charakter dyskusji informujemy, że komentarze pozamerytoryczne, obraźliwe, utrzymane w tonie lekceważącym osoby trzecie lub zawierające jednoznaczne oskarżenia wobec tych osób będą usuwane. InfoBus zastrzega również sobie prawo redakcji bądź skrótów pojawiających się na portalu opinii.

Twój planner podróży


Z:
DO:
DATA
ODJAZDU
CZAS
ODJAZDU

SZUKAJ
Newsletter

Firma "JMK analizy rynku transportowego" oferuje na bieżąco aktualizowaną informację przetargową w zakresie dostaw taboru szynowego, autobusowego oraz obsługi linii komunikacyjnych. Wykup dostęp on-line!
Aktualizowane co miesiąc raporty na temat liczby zarejestrowanych nowych oraz używanych autobusów w Polsce to kompendium wiedzy na temat tego segmentu gospodarki. Analizy zawierają m.in. szczegółowe...
Sprawdź nasz nowy cennik reklamowy na rok 2019 Nasz portal działa w branży transportu publicznego od 2001 roku. Początkowo - tylko pod nazwą InfoBus.pl - obejmował tylko tematykę autobusową....