TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

  • Start
  • rejestracja
Konto użytkownika
Aby korzystać z konta użytkownika musisz się najpierw zalogować.
Jeśli nie posiadasz jeszcze swojego konta - zarejestruj sie już teraz!

Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe














Minimum jedna opcja musi być wybrana
turystyczne


organizator, pośrednik
Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o przewoźniku
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe













Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o biurze podróży
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane











Profile społecznościowe



Dodatkowe informacje o użytkowniku

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Zamawiam darmowy newsletter


Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


ZATWIERDŹ

Dziękujemy za rejestrację

Wiadomość z potwierdzeniem oraz szczegółami została wysłana na adres e-mail podany przy wypełnianiu zlecenia.


ZAREJESTRUJ SIĘ

InfoBus

InfoTram

Dlaczego pociągi długo stoją na stacjach? MI wyjaśnia
InfoRail.pl - Opublikowano: 27.07.2020 14:45:58
Dlaczego pociągi długo stoją na stacjach? MI wyjaśnia

Wiceminister Infrastruktury przekazał informacje dotycząc wydłużonych postojów wybranych pociągów.

Wynikają one z sytuacji ruchowych na sieci kolejowej, mających wpływ na konstrukcję rozkładu jazdy. I tak:

a) TLK 35104 "Branicki" Kraków - Gdynia: 29 min. postoju w Warszawie Centralnej, 28 minut w Białymstoku, 20 min. w Ełku, 26 min. w Olsztynie, 23 min. w Iławie - postoje w Białymstoku i Iławie wynikają ze zmiany kierunku a w Iławie dodatkowo związane są z bieżącą organizacją ruchu na linii kolejowej nr 9 Warszawa – Gdańsk, postoje w Ełku i Olszynie wynikają z planowej wymiany lokomotywy spalinowej na elektryczną. Wydłużony postój w Warszawie spowodowany jest trasowaniem pociągu przez wiele lokalizacji zamknięć torowych, a przede wszystkim realizacją zadania inwestycyjnego na odcinku Olszamowice – Pilichowice. Układ pociągów na ww. zamknięciu wymagał wytrasowania wg nowych założeń minimalizujących zmiany wtórne innych pociągów wyższej kategorii;

b) TLK 31102 "Hańcza" Kraków - Suwałki: 29 min. postoju w Warszawie Centralnej - postój w Warszawie Centralnej był planowany w rocznym rozkładzie jazdy na poziomie 25 minut, a wydłużenie 4 minuty wynika z sytuacji ruchowej i możliwości trasowania w trakcie prac torowych na liniach nr 4 i 6;

c) TLK 18102 "Podlasiak" Suwałki - Szczecin: 39 min. postoju w Białymstoku, 17 min. w Szamotułach - postój w Białymstoku wynika z prac manewrowych (włączenie grupy z Ełku) oraz dostosowaniem do otoczenia, w tym dojazdów do Białegostoku pociągów osobowych. Postój w Szamotułach wynika z krzyżowania się pociągów na odcinkach jednotorowych, wynikających z intensywnych prac inwestycyjnych na linii 351 (ruch jednotorowy na szlaku Rokietnica – Szamotuły oraz Szamotuły - Pęckowo). Prace prowadzone na linii nr 351 powodują na dużą skalę jazdę pociągów po jednym torze wraz z ograniczeniami prędkości;

d) IC 83172 "Przemyślanin" Świnoujście-Przemyśl: 31min. postoju w Szczecinie, 30 min. w Poznaniu - postoje w Szczecinie i Poznaniu wynikają z koniecznych prac manewrowych i dołączania grupy wagonów komunikacji bezpośredniej wagonów ze Słupska;

e) TLK 31108 "Lubomirski" relacji Przemyśl-Gdynia; 30 min. postoju w Krakowie - czas na zmianę kierunku jazdy w tym przypadku wynika z prowadzonych prac manewrowych oraz układu zamknięć na przylegających liniach kolejowych: Przemyśl – Kraków: modernizacja stacji w Rzeszowie, instalacja balis systemu ETCS na odcinku Rzeszów – Tarnów, skutkująca telefonicznym zapowiadaniem pociągów i jazdą w odstępstwie posterunków następczych (stacji),

- na odcinku Kraków – Warszawa: ruch jednotorowy na szlakach Olszamowice – Pilichowice oraz Biała Rawska – Szeligi. Skrócenie czasu postoju w stacji Kraków Główny skutkowałoby więc jedynie przeniesieniem postoju do innych stacji na odcinku Kraków – Warszawa;

f) TLK 33150/31100 "Malinowski" relacji Krynica - Warszawa (w weekendy): 38 min. postoju w Tarnowie, 23 min. w Krakowie (bez zmiany kierunku), co daje łącznie 61 min. postoju na odcinku 77 km - grupa wagonów pociągu TLK 33150 "Malinowski" (relacji Krynica Zdrój – Kraków Gł.) planowo miała być włączana do pociągu podstawowego TLK 31100 "Malinowski" (relacji Przemyśl Gł. – Warszawa Wsch.) w stacji Kraków Główny. Na wniosek zarządcy infrastruktury dotyczący ograniczania manewrów w stacji Kraków Główny, włączanie i wyłączanie wagonów zostało przeniesione do stacji Tarnów. W stacji Kraków Główny, z uwagi na trwającą przebudowę oraz zmieniony, nowy układ stacyjny (m.in. czynny jeden tor w stronę stacji Kraków Płaszów, ograniczona funkcjonalność północnej głowicy stacji wynikająca z powstania tzw. sprzecznych przebiegów uniemożliwiających jednoczesne przejazdy kilku pociągów przez głowicę rozjazdową) dopuszczone są tylko absolutnie konieczne manewry, niemożliwe do zrealizowania w innym miejscu na trasie pociągu.

g) długie postoje pociągów sezonowych na stacji Słupsk wynikają z realizacji inwestycji na odcinku linii kolejowej nr 405 między Słupskiem a Ustką. Ponadto, w celu zminimalizowania czasu przejazdu, uruchamiane jest dodatkowe połączenie autobusowe, które umożliwia wcześniejszy dojazd pasażerów do Ustki.


Spodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na
Sprawdź też:
stacja
lokomotywa
PKP Intercity
Andrzej Bittel

Twój planner podróży


Z:
DO:
DATA
ODJAZDU
CZAS
ODJAZDU

SZUKAJ
Newsletter

Firma "JMK analizy rynku transportowego" oferuje na bieżąco aktualizowaną informację przetargową w zakresie dostaw taboru szynowego, autobusowego oraz obsługi linii komunikacyjnych. Wykup dostęp on-line!
Aktualizowane co miesiąc raporty na temat liczby zarejestrowanych nowych oraz używanych autobusów w Polsce to kompendium wiedzy na temat tego segmentu gospodarki. Analizy zawierają m.in. szczegółowe...
Sprawdź nasz nowy cennik reklamowy na rok 2019 Nasz portal działa w branży transportu publicznego od 2001 roku. Początkowo - tylko pod nazwą InfoBus.pl - obejmował tylko tematykę autobusową....